Regulaminy Amerykańskiej Serii Le Mans różnią się nieznacznie od europejskich przepisów. Przybliżamy wam te różnice, byście mogli lepiej zrozumieć zasady panujące podczas wyścigów w Ameryce.

Od tego roku w ALMS znów mamy dwie klasy prototypów - LMP1 i LMP2. Formuła Le Mans jest dopuszczona do wyścigu w ramach klasy LMP Challenge (LMPC). W Amerykańskiej serii nie ma natomiast podziału na dwie klasy GTE. Wszystkie auta ścigają się w ramach klasy GT. W ramach ALMS ściga się także Amerykański Puchar Porsche. 911 GT3 RS ścigają się wraz z autami ALMS w klasie GT Challenge. Choć oznaczenia klas są inne, auta są te same we wszystkich wyścigach Le Mans.

Najważniejsze zmiany są w specyfice wyścigu. Podczas zmiany opon podczas postoju w alei serwisowej może pracować czterech mechaników z dwoma pistoletami pneumatycznymi. Podczas wyścigu Le Mans może pracować tylko dwóch mechaników z jednym pistoletem. Niedozwolone w ALMS są natomiast koce grzewcze opon.

Na wielu amerykańskich torach, w tym Sebring nie ma stałych garaży na stanowiskach serwisowych. Aleja serwisowa jest oddzielona murem od namiotów ekip. Z tego względu dozwolony jest szerszy zakres prac przy autach na stanowisku serwisowym. Jeżeli przy aucie trzeba wykonać poważniejsze prace, samochód musi pojechać lub być odholowanym do sekcji garażowej znajdującej się na paddocku, za trybunami.

Ważna zmiana w regulaminie w porównaniu z zeszłorocznym dotyczy neutralizacji wyścigu. „Teraz, po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa, auta znajdujące się za liderem mogą go wyprzedzić, by ustawić się w odpowiedniej kolejności na torze w swoich klasach. Okresy neutralizacji będą dłuższe i bardziej znaczące ze względu na strategię. Aleja serwisowa będzie otwarta tylko w celu dotankowania i zmiany opon, w momencie kiedy auta ustawią się w odpowiedniej kolejności”, wyjaśnia Christophe Besse, ekspert ds. strategii w Peugeocie.

Aleja serwisowa jest otwarta w jednym momencie tylko dla jednej klasy aut. Swoje postoje na oddzielnych okrążeniach wykonują prototypy, auta GT i auta klas LMPC i GTC.

Źródło: LeMansLive.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race