Dobry wynik polskiego zespołu na rozpoczęcie sezonu Azjatyckiej Serii Le Mans

Załoga Inter Europol Competition zajęła drugie miejsce w rozpoczynającym sezon treningu na torze w Szanghaju. Najszybszym była Dallara od Carlin Racing. 

Choć na piątek przewidziano tylko jedną sesję treningową, w praktyce pojazdy pojawiały się na torze dwukrotnie. Przed oficjalną sesją miały mianowicie miejsce prywatne testy, w których doszkolić mogli się kierowcy mniej zaznajomieni z torem. Już wtedy widać było, że niezwykle szybcy będą w Chinach kierowcy Dallary od Carlin Racing, Harry Tinknell i Jack Manchester uzyskując dwa najlepsze czasy. Trzeci był wówczas Roman Rusinow, a kierowcy czołowej załogi polskiego zespołu uplasowali się na dwóch kolejnych pozycjach. 

Wyniki z testu nie do końca przełożyły się jednak na pierwszy trening. O ile znów wybitny czas zaliczył Harry Tinknell, już na pierwszym pomiarowym okrążeniu uzyskując 1:53.2, to nieformalny lider polskiego zespołu, Mathias Beche z 1:54.2 był drugi mimo wyniku gorszego od sesji testowej. Pozostali kierowcy nie uzyskali nawet czasu poniżej 1:55, najszybszy z nich Shaun Thong z K2 Uchino Racing kończąc sesję z 1:54.4, a kierowcy G-Drive będąc dopiero piątymi z wynikiem 1:56.6 Leonarda Hoogenbooma. 

Także w klasie LMP3 Inter Europol Competition wypadł dobrze, choć tylko w sesji testowej, gdyż w pierwszym treningu załoga #13 nie stawiła się. W ten sposób, piątkowy oficjalny trening padł łupem załogi Graff, a konkretnie Davida Droux. W klasie GT ogólnie najszybszy był Ross Gunn w Aston Martinie od D’station Racing, jednak gorszy czas Joela Erikssona z BMW ekipy FIST Team AAI wystarczył, by to Szwed znalazł się na czele klasy w oficjalnym pierwszym treningu. 

Osobną kwestią dotyczącą rywalizacji w Szanghaju są problemy logistyczne. Opóźnienia w dostarczaniu kontenerów sprawiły, że na torze nie pojawiły się Ligiery LMP2 ekipy Rick Ware Racing. Ofiarą padł też zespół Inter Europol Competition, który wskutek braku niektórych części wystawił do walki drugiego Ligiera LMP2 bez typowego, żółto-zielonego malowania. 

Źrodło: asianlemansseries.com 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze