Lamborghini SC63 zaprezentowane w Goodwood

Lamborghini Squadra Corse zaprezentowało swój hybrydowy prototyp czołowej kategorii do wyścigów Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC oraz IMSA SportsCar Championship. Model SC63 został pokazany światu podczas Goodwood Festival of Speed.

„SC63 to najbardziej zaawansowany samochód wyścigowy zbudowany przez Lamborghini i wpisuje się w strategię «Direzione Cor Tauri» wyznaczoną przez markę w zakresie elektryfikacji naszej gamy modelowej” – powiedział prezes Lamborghini Stephan Winkelmann. „Możliwość uczestnictwa w niektórych z największych wyścigów długodystansowych na świecie z hybrydowym prototypem pasuje do naszej wizji przyszłości mobilności o wysokich osiągach, co, jeśli chodzi o samochody dopuszczone do ruchu, pokazaliśmy poprzez premierę Revuelto. SC63 LMDh to dla Lamborghini Squadra Corse krok w kierunku najwyższej rangi i w stronę przyszłości sportu motorowego”.

Lamborghini SC63 to prototyp zbudowany według przepisów LMDh (Le Mans Daytona hybrid). Włoski producent oparł swoją konstrukcję na podwoziu Ligiera, współpracując w zakresie opracowania przedniego zawieszenia z drążkami popychającymi, dystrybucji masy czy łatwości w serwisowaniu kluczowych komponentów. Silnik elektryczny został umieszczony w przestrzeni pomiędzy silnikiem spalinowym, a skrzynią biegów.

Wszystkie prototypy LMDh korzystają z jednakowej skrzyni biegów, akumulatora oraz silnika elektrycznego. 3,8-litrowy silnik V8 twin-turbo został jednak opracowany przez Lamborghini specjalnie na potrzeby tego projektu. Jest on w konfiguracji «zimnego V», co oznacza, że turbosprężarki nie znajdują się w jednej linii z blokami cylindrów, a na zewnątrz. Ułatwia to ich chłodzenie oraz dostęp, a także zmniejsza masę i przyczynia się do poprawy środka ciężkości samochodu. Lamborghini tłumaczy, że taka konfiguracja została wybrana ze względów aerodynamicznych oraz w celu optymalizacji przyczepności opon oraz balansu na dystansie zarówno jednego okrążenia jak i długich przejazdów. Moc całego układu napędowego jest ograniczona do 500 kW.

Karoseria została zaprojektowana przez wydział Centro Stile i zawiera elementy od razu kojarzące się z Lamborghini, tak jak światła w kształcie litery Y, boczne wloty powietrza inspirowane tymi z modelu Countach czy tylne nadkola przypominające te z modelu Revuelto. Lamborghini podkreśla, że dużo uwagi poświęciło aspektowi chłodzenia i układowi hamulcowemu, aby prototyp spisywał się niezależnie od warunków atmosferycznych i stylu jazdy.

W sezonie 2024 fabryczny zespół Iron Lynx wystawi jeden prototyp w pełnym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC oraz w wyścigach długodystansowych IMSA z cyklu North American Endurance Cup. W składzie zespołu znajdą się fabryczni kierowcy Lamborghini Mirko Bortolotti i Andrea Caldarelli oraz byli zawodnicy Formuły 1 Daniił Kwiat i Romain Grosjean. Pozostałe nazwiska zostaną podane przed końcem roku.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Lamborghini

Galeria:

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze