Frank Stippler uzyskał w ostatniej sesji kwalifikacyjnej czas 8:17,212, który dał pierwsze pole startowe załodze Audi z numerem 4.
Wprowadzony w ubiegłym roku nowy system kwalifikacji zakłada, że wszyscy kierowcy mogą przejechać dwa okrążenia pomiarowe z rzędu i lepszy czas decyduje o pozycji startowej. Po tym jak Jessica Wolf rozbiła Porsche zespołu Timbuli Racing, ten zespół nie wystartował w kwalifikacjach i jego start w wyścigu także nie jest pewny.
39 samochodów wyjechało z boksów, by ustawić się na prostej startowej i rozpocząć kwalifikacje. Do boksów musiał jednak zjechać Rudi Adams w McLarenie z numerem 69, po tym jak zgubił lewe przednie koło w sekcji Grand Prix. Jochen Krumbach ustawił się jako pierwszy w Porsche zespołu Manthey z numerem 12 i o godzinie osiemnastej ruszył do sesji kwalifikacyjnej, a pozostałych 37 kierowców ruszało do rywalizacji w 10-sekundowych odstępach. Po kilku minutach McLaren z numerem 69 został wypuszczony z alei serwisowej, po tym jak nie mógł ustawić się na prostej startowej. Rudi Adams zjechał jednak po przejechaniu pierwszego okrążenia i nie uzyskał czasu.
Pedro Lamy na okrążeniu wyjazdowym wyprzedził Jochena Krumbacha i jechał na torze jako pierwszy, by uzyskać czasy okrążeń w Astonie Martinie z numerem 007. Problemy jeszcze przed rozpoczęciem pomiarowego okrążenia miał Ralf Oeverhaus, uderzając w barierę w BMW z numerem 24. Uderzenie nie było jednak mocne i Oeverhaus wrócił do rywalizacji.
Pedro Lamy przejechał pierwsze okrążenie w czasie 8:21,748, co dało mu prowizoryczne pole position. Dwie minuty później okrążenie w czasie 8:21,297 przejechał Marcel Fässler i wskoczył na szczyt tabeli z czasami w Audi nr 1. Chwilę później jego czas poprawił Frank Stippler w Audi nr 4. Rekord wynosił 8:19,864, jednak z pierwszego pola zepchnął go Christian Mamerow w Audi swojego zespołu z czasem 8:19,073, który był liderem po pierwszym okrążeniu.
Na drugim okrążeniu Pedro Lamy był w stanie pojechać znacznie szybciej i wrócić na pole position z wynikiem 8:18,362, pobijając ubiegłoroczny rekord kwalifikacji. Frank Stippler był jednak w stanie poprawić jego wynik i zejść poniżej 8 minut i 18 sekund. Jak się okazało, czas 8:17,212 dał pole positition dla zespołu Phoenix Racing. Szanse na zepchnięcie Stipplera ze szczytu tabeli z czasami miał Christian Mamerow, jednak na swoim okrążeniu dojechał do jadącego wolniej Marko Hartunga, który zdecydowanie spowolnił Mamerowa i prawdopodobnie odebrał mu pole position, które stracił różnicą niecałych dwóch sekund.
P | Nr | Kierowcy | Samochód | Rezultat |
1 | 4 | Ammermüller/Stippler/Stuck/Stuck | Audi R8 LMS ultra | 8:17,212 |
2 | 7 | Turner/Mücke/Simonsen/Lamy | Aston Martin Vantage GT3 | + 1,150 |
3 | 2 | Mamerow/Basseng/Rast/Mutsch | Audi R8 LMS ultra | + 1,861 |
4 | 50 | Holzer/Tandy/Bergmeister/Lietz | Porsche 911 GT3 R | + 2,626 |
5 | 1 | Rockenfeller/Fässler/Stippler/Winkelhock | Audi R8 LMS ultra | + 2,813 |
6 | 9 | Schneider/Bleekemolen/Edwards/Thiim | Mercedes-Benz SLS AMG GT3 | + 3,108 |
7 | 25 | Martin/Piccini/Buurman/Göransson | BMW Z4 GT3 | + 3,795 |
8 | 20 | Adorf/Hürtgen/Klingmann/Tomczyk | BMW Z4 GT3 | + 3,824 |
9 | 10 | Lebed/Simonsen/Rostek/Proczyc | Mercedes-Benz SLS AMG GT3 | + 4,161 |
10 | 29 | Vanthoor/Sandstom/Mies/Haase | Audi R8 LMS ultra | + 4,843 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.