Stippler daje pole position Audi

Frank Stippler uzyskał w ostatniej sesji kwalifikacyjnej czas 8:17,212, który dał pierwsze pole startowe załodze Audi z numerem 4.

Wprowadzony w ubiegłym roku nowy system kwalifikacji zakłada, że wszyscy kierowcy mogą przejechać dwa okrążenia pomiarowe z rzędu i lepszy czas decyduje o pozycji startowej. Po tym jak Jessica Wolf rozbiła Porsche zespołu Timbuli Racing, ten zespół nie wystartował w kwalifikacjach i jego start w wyścigu także nie jest pewny.

39 samochodów wyjechało z boksów, by ustawić się na prostej startowej i rozpocząć kwalifikacje. Do boksów musiał jednak zjechać Rudi Adams w McLarenie z numerem 69, po tym jak zgubił lewe przednie koło w sekcji Grand Prix. Jochen Krumbach ustawił się jako pierwszy w Porsche zespołu Manthey z numerem 12 i o godzinie osiemnastej ruszył do sesji kwalifikacyjnej, a pozostałych 37 kierowców ruszało do rywalizacji w 10-sekundowych odstępach. Po kilku minutach McLaren z numerem 69 został wypuszczony z alei serwisowej, po tym jak nie mógł ustawić się na prostej startowej. Rudi Adams zjechał jednak po przejechaniu pierwszego okrążenia i nie uzyskał czasu.

Pedro Lamy na okrążeniu wyjazdowym wyprzedził Jochena Krumbacha i jechał na torze jako pierwszy, by uzyskać czasy okrążeń w Astonie Martinie z numerem 007. Problemy jeszcze przed rozpoczęciem pomiarowego okrążenia miał Ralf Oeverhaus, uderzając w barierę w BMW z numerem 24. Uderzenie nie było jednak mocne i Oeverhaus wrócił do rywalizacji.

Pedro Lamy przejechał pierwsze okrążenie w czasie 8:21,748, co dało mu prowizoryczne pole position. Dwie minuty później okrążenie w czasie 8:21,297 przejechał Marcel Fässler i wskoczył na szczyt tabeli z czasami w Audi nr 1. Chwilę później jego czas poprawił Frank Stippler w Audi nr 4. Rekord wynosił 8:19,864, jednak z pierwszego pola zepchnął go Christian Mamerow w Audi swojego zespołu z czasem 8:19,073, który był liderem po pierwszym okrążeniu.

Na drugim okrążeniu Pedro Lamy był w stanie pojechać znacznie szybciej i wrócić na pole position z wynikiem 8:18,362, pobijając ubiegłoroczny rekord kwalifikacji. Frank Stippler był jednak w stanie poprawić jego wynik i zejść poniżej 8 minut i 18 sekund. Jak się okazało, czas 8:17,212 dał pole positition dla zespołu Phoenix Racing. Szanse na zepchnięcie Stipplera ze szczytu tabeli z czasami miał Christian Mamerow, jednak na swoim okrążeniu dojechał do jadącego wolniej Marko Hartunga, który zdecydowanie spowolnił Mamerowa i prawdopodobnie odebrał mu pole position, które stracił różnicą niecałych dwóch sekund.

P Nr Kierowcy Samochód Rezultat
1 4 Ammermüller/Stippler/Stuck/Stuck Audi R8 LMS ultra 8:17,212
2 7 Turner/Mücke/Simonsen/Lamy Aston Martin Vantage GT3 + 1,150
3 2 Mamerow/Basseng/Rast/Mutsch Audi R8 LMS ultra + 1,861
4 50 Holzer/Tandy/Bergmeister/Lietz Porsche 911 GT3 R + 2,626
5 1 Rockenfeller/Fässler/Stippler/Winkelhock Audi R8 LMS ultra + 2,813
6 9 Schneider/Bleekemolen/Edwards/Thiim Mercedes-Benz SLS AMG GT3 + 3,108
7 25 Martin/Piccini/Buurman/Göransson BMW Z4 GT3 + 3,795
8 20 Adorf/Hürtgen/Klingmann/Tomczyk BMW Z4 GT3 + 3,824
9 10 Lebed/Simonsen/Rostek/Proczyc Mercedes-Benz SLS AMG GT3 + 4,161
10 29 Vanthoor/Sandstom/Mies/Haase Audi R8 LMS ultra + 4,843

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze