Zespół KCMG wygrał wyścig Azjatyckiej Serii Le Mans na torze Fuji w Japonii. Na czele pojazdów GT najszybsza była Honda ekipy Team Mugen, wygrywając także rundę serii Super GT.
To był ciekawy pojedynek między dwoma załogami LMP2 walczącymi ze sobą w ASLMS – a także czołówką pojazdów z, regularnie obecnej w tej serii, kategorii GTC. Tu, o zwycięstwo niemal do końca walczyli kierowcy od Craft Racing i AF Corse – a o trzecie miejsce rywalizowały aż cztery pojazdy z Japonii, Chin i Tajwanu. Ostatecznie, wygraną mogli się tu cieszyć kierowcy Aston Martina oraz (przesuniętego z kategorii SGT do GTC) Porsche japońskiej Pacific Direction Racing – w przypadku goszczącej na Fuji kategorii SGT, od początku do końca, na czele widniała natomiast Honda zespołu Team Mugen.
W LMP2, od startu walczyli ze sobą Hiroshi Koizumi z KCMG i Jeffrey Lee z OAK Racing – do pierwszych zjazdów na pit-stop parokrotnie zmieniając się na czele całej stawki. Gdy na zmianę zjechał Koizumi, miał on lekką przewagę nad konkurentem z załogi nr 24 – a James Winslow powoli zaczął tą przewagę powiększać, przed ostatnimi zmianami o niemal okrążenie prowadząc nad Davidem Chengiem z OAK Racing. Tym razem jednak, pierwszy na zmianę zjechał David Cheng, by w ostatniej części wyścigu swoje możliwości pokazał Cong Fu Cheng – lecz mimo lepszych czasów okrążeń od Winslowa, a następnie Richarda Bradleya, Chińczykowi nie udało się dogonić załogi nr 18. Bradley wygrał z Chengiem różnicą ponad minuty – i zapewnił ekipie KCMG kolejne zwycięstwo w ASLMS.
W SGT, najlepszy w kwalifikacjach zespół Team Mugen od początku dyktował warunki konkurentom – z tych natomiast, po godzinie odpadła druga specyficzna Honda CR-Z, pojazd ekipy Team Aguri. W pościgu za liderami klasy pozostały więc przede wszystkim Subaru od R&D Racing i Mercedes zespołu Gainer – lecz wkrótce to ten drugi przejął pozycję za prowadzącą Hondą, od czasu do czasu próbując nawet odebrać załodze nr 16 miejsce za dwoma prototypami LMP2. Ostatecznie jednak, Hideki Mutoh i Yuhki Nakayama pozostali na czele, z ekipą Gainer wygrywając o niecałe 8 sekund – a trzecia pozycja R&D Sport oznaczała, że pierwsza trójka kategorii SGT była identyczna, co pierwsza trójka kategorii GT300 w japońskiej serii Super GT.
Podobnie, jak w sesjach przedwyścigowych, pojazdy GTC znów ustąpiły pola czołówce załóg SGT – jednak tym razem, zwycięzca tej klasy znalazł się na miejscu ósmym – a zaraz za nim był drugi pojazd tej kategorii . Stało się tak dlatego, że załoga Aston Martina od Craft Racing AMR musiała w ostatniej godzinie bronić swojej pozycji, Richard Lyons ścigany przez czołowego kierowcę załogi AF Corse, Andrea Bertoliniego. Wcześniej, Lyons na pierwszej zmianie wypracował przewagę nad Stevenem Wyattem – jednak gdy w Astonie zasiadł Frank Yu, jadący w Ferrari Michele Rugolo zaczął tą stratę odrabiać. Akcję kontynuował Bertolini, zbliżając się do (obecnego także w ostatniej części) Lyonsa – jednak Brytyjczyk ostatecznie wygrał o 10 sekund z Ferrari. O trzecie miejsce, w pierwszej części wyścigu walczyły natomiast załogi: BBT nr 37 w Lamborghini, AAI-Rstrada nr 91 w McLarenie oraz Taisan Ken Endless nr 26 i Pacific Direction Racing nr 9 w dwóch Porsche – wskutek problemów dwóch pierwszych ekip, na podium znalazła się Pacific Direction w nowszym modelu 911 GT3-R, nawet pomimo kary 1 okrążenia straty nałożonej po wyścigu.
Załoga Ferrari nr 70 kategorii GTE, tym razem nie należała do czołówki całej stawki, zajmując ostatecznie dwunaste miejsce w wyścigu, dziesiąte spośród pojazdów GT – a trzecie, jeśli chodzi o modele GT walczące regularnie w Azjatyckiej Serii Le Mans.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 18 | Richard Bradley James Winslow Hiroshi Koizumi |
1 | LMP2 | KCMG | 108 okr. | |||
2 | 24 | Cong Fu Cheng David Cheng Jeffrey Lee |
2 | LMP2 | OAK Racing Total | +1:06.415 | |||
3 | 16 | Hideki Mutoh Yuhki Nakayama |
1 | SGT | Team Mugen | +2 okr. | |||
4 | 11 | Katsuyuki Hiranaka Björn Wirdheim |
2 | SGT | Gainer | (+7.362) | |||
5 | 61 | Tetsuya Yamano Kota Sasaki |
3 | SGT | R&D Sport | +3 okr. | |||
6 | 0 | Kyosuke Mineo Naoki Yokomizo |
4 | SGT | Kaisan Ken Endless | +4 okr. | |||
7 | 2 | Kazuho Takahashi Hiroki Katoh |
5 | SGT | Tokai Dream28 | (+36.998) | |||
8 | 007 | Richard Lyons Frank Yu |
1 | GTC | Craft AMR | +5 okr. | |||
9 | 77 | Andrea Bertolini Michele Rugolo Steve Wyatt |
2 | GTC | AF Corse | (+9.967) | |||
10 | 52 | Hironori Takeuchi Takeshi Tsuchiya Motoyoshi Yoshida |
6 | SGT | Okinawa-IMP Racing | (+18.611) | |||
11 | 5 | Tetsuji Tamanaka Naoya Yamano |
7 | SGT | Team Mach | (+23.309) | |||
12 | 70 | Akira Iida Shinji Nakano Shogo Mitsuyama |
1 | GTE | Taisan Ken Endless | +7 okr. | |||
13* | 9 | Yuya Sakamoto You Yokomaku Akira Mizutani |
3 | GTC | Pacific Direction Racing | (+15.697) | |||
14 | 26 | Akihiro Asai Naoya Gamou |
4 | GTC | Taisan Ken Endless | +8 okr. | |||
15 | 91 | Jun San Chen Tatsuya Tanigawa Marco Seefried |
5 | GTC | AAI Motorsports | +9 okr. | |||
16 | 62 | Haruki Kurosawa Tsubasa Kurosawa |
8 | SGT | Leon Racing | +24 okr. | |||
NSK | 37 | Davide Rizzo Massimiliano Wiser Anthony Liu |
6 | GTC | BBT | +10 okr. | |||
NSK | 92 | Morris Chen Yasushi Kikuchi |
7 | GTC | AAI Motorsports | +45 okr. | |||
NSK | 30 | Yuki Iwasaki Igor Suszko Kenji Kobayashi |
9 | SGT | Apr | +64 okr. | |||
NSK | 55 | Shinichi Takagi Takashi Kobayashi Tomoki Nojiri |
10 | SGT | Autobacs Racing Team Aguri |
+74 okr. |
* - załoga otrzymała karę straty 1 okrążenia
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.