Triumf KCMG, Mugen wygrywa w SGT

Zespół KCMG wygrał wyścig Azjatyckiej Serii Le Mans na torze Fuji w Japonii. Na czele pojazdów GT najszybsza była Honda ekipy Team Mugen, wygrywając także rundę serii Super GT.

To był ciekawy pojedynek między dwoma załogami LMP2 walczącymi ze sobą w ASLMS – a także czołówką pojazdów z, regularnie obecnej w tej serii, kategorii GTC. Tu, o zwycięstwo niemal do końca walczyli kierowcy od Craft Racing i AF Corse – a o trzecie miejsce rywalizowały aż cztery pojazdy z Japonii, Chin i Tajwanu. Ostatecznie, wygraną mogli się tu cieszyć kierowcy Aston Martina oraz (przesuniętego z kategorii SGT do GTC) Porsche japońskiej Pacific Direction Racing – w przypadku goszczącej na Fuji kategorii SGT, od początku do końca, na czele widniała natomiast Honda zespołu Team Mugen.

W LMP2, od startu walczyli ze sobą Hiroshi Koizumi z KCMG i Jeffrey Lee z OAK Racing – do pierwszych zjazdów na pit-stop parokrotnie zmieniając się na czele całej stawki. Gdy na zmianę zjechał Koizumi, miał on lekką przewagę nad konkurentem z załogi nr 24 – a James Winslow powoli zaczął tą przewagę powiększać, przed ostatnimi zmianami o niemal okrążenie prowadząc nad Davidem Chengiem z OAK Racing. Tym razem jednak, pierwszy na zmianę zjechał David Cheng, by w ostatniej części wyścigu swoje możliwości pokazał Cong Fu Cheng – lecz mimo lepszych czasów okrążeń od Winslowa, a następnie Richarda Bradleya, Chińczykowi nie udało się dogonić załogi nr 18. Bradley wygrał z Chengiem różnicą ponad minuty – i zapewnił ekipie KCMG kolejne zwycięstwo w ASLMS.

W SGT, najlepszy w kwalifikacjach zespół Team Mugen od początku dyktował warunki konkurentom – z tych natomiast, po godzinie odpadła druga specyficzna Honda CR-Z, pojazd ekipy Team Aguri. W pościgu za liderami klasy pozostały więc przede wszystkim Subaru od R&D Racing i Mercedes zespołu Gainer – lecz wkrótce to ten drugi przejął pozycję za prowadzącą Hondą, od czasu do czasu próbując nawet odebrać załodze nr 16 miejsce za dwoma prototypami LMP2. Ostatecznie jednak, Hideki Mutoh i Yuhki Nakayama pozostali na czele, z ekipą Gainer wygrywając o niecałe 8 sekund – a trzecia pozycja R&D Sport oznaczała, że pierwsza trójka kategorii SGT była identyczna, co pierwsza trójka kategorii GT300 w japońskiej serii Super GT.

Podobnie, jak w sesjach przedwyścigowych, pojazdy GTC znów ustąpiły pola czołówce załóg SGT – jednak tym razem, zwycięzca tej klasy znalazł się na miejscu ósmym – a zaraz za nim był drugi pojazd tej kategorii . Stało się tak dlatego, że załoga Aston Martina od Craft Racing AMR musiała w ostatniej godzinie bronić swojej pozycji, Richard Lyons ścigany przez czołowego kierowcę załogi AF Corse, Andrea Bertoliniego. Wcześniej, Lyons na pierwszej zmianie wypracował przewagę nad Stevenem Wyattem – jednak gdy w Astonie zasiadł Frank Yu, jadący w Ferrari Michele Rugolo zaczął tą stratę odrabiać. Akcję kontynuował Bertolini, zbliżając się do (obecnego także w ostatniej części) Lyonsa – jednak Brytyjczyk ostatecznie wygrał o 10 sekund z Ferrari. O trzecie miejsce, w pierwszej części wyścigu walczyły natomiast załogi: BBT nr 37 w Lamborghini, AAI-Rstrada nr 91 w McLarenie oraz Taisan Ken Endless nr 26  i Pacific Direction Racing nr 9 w dwóch Porsche – wskutek problemów dwóch pierwszych ekip, na podium znalazła się Pacific Direction w nowszym modelu 911 GT3-R, nawet pomimo kary 1 okrążenia straty nałożonej po wyścigu.

Załoga Ferrari nr 70 kategorii GTE, tym razem nie należała do czołówki całej stawki, zajmując ostatecznie dwunaste miejsce w wyścigu, dziesiąte spośród pojazdów GT – a trzecie, jeśli chodzi o modele GT walczące regularnie w Azjatyckiej Serii Le Mans.

P Nr Kierowca   Klasa Zespół   Rezultat
1 18

Richard Bradley
James Winslow
Hiroshi Koizumi
1 LMP2 KCMG 108 okr.
2 24

Cong Fu Cheng
David Cheng
Jeffrey Lee
2 LMP2 OAK Racing Total +1:06.415
3 16
Hideki Mutoh
Yuhki Nakayama
1 SGT Team Mugen +2 okr.
4 11
Katsuyuki Hiranaka
Björn Wirdheim
2 SGT Gainer (+7.362)
5 61
Tetsuya Yamano
Kota Sasaki
3 SGT R&D Sport +3 okr.
6 0
Kyosuke Mineo
Naoki Yokomizo
4 SGT Kaisan Ken Endless +4 okr.
7 2
Kazuho Takahashi
Hiroki Katoh
5 SGT Tokai Dream28 (+36.998)
8 007
Richard Lyons
Frank Yu
1 GTC Craft AMR +5 okr.
9 77

Andrea Bertolini
Michele Rugolo
Steve Wyatt
2 GTC AF Corse (+9.967)
10 52

Hironori Takeuchi
Takeshi Tsuchiya
Motoyoshi Yoshida
6 SGT Okinawa-IMP Racing (+18.611)
11 5
Tetsuji Tamanaka
Naoya Yamano
7 SGT Team Mach (+23.309)
12 70

Akira Iida
Shinji Nakano
Shogo Mitsuyama
1 GTE Taisan Ken Endless +7 okr.
13* 9

Yuya Sakamoto
You Yokomaku
Akira Mizutani
3 GTC Pacific Direction Racing (+15.697)
14 26
Akihiro Asai
Naoya Gamou
4 GTC Taisan Ken Endless +8 okr.
15 91

Jun San Chen
Tatsuya Tanigawa
Marco Seefried
5 GTC AAI Motorsports +9 okr.
16 62
Haruki Kurosawa
Tsubasa Kurosawa
8 SGT Leon Racing +24 okr.
NSK 37

Davide Rizzo
Massimiliano Wiser
Anthony Liu
6 GTC BBT +10 okr.
NSK 92
Morris Chen
Yasushi Kikuchi
7 GTC AAI Motorsports +45 okr.
NSK 30

Yuki Iwasaki
Igor Suszko
Kenji Kobayashi
9 SGT Apr +64 okr.
NSK 55

Shinichi Takagi
Takashi Kobayashi
Tomoki Nojiri
10 SGT Autobacs Racing
Team Aguri
+74 okr.

* - załoga otrzymała karę straty 1 okrążenia

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze