Zaledwie osiem pojazdów przystąpi do trzeciej rundy Azjatyckiej Serii Le Mans. Na torze Zhuhai, dwie ekipy pojawią się w samochodach innych, niż te znane z rund poprzednich.
Czy coś z tego jeszcze może wyjść? Sugestie organizatorów, jakoby razem z przygotowaniami do grudniowego wyścigu w Malezji, pracowali oni również nad przyszłoroczną odsłoną serii, mówią może coś innego – ale bądźmy szczerzy – już po raz drugi, w 3-godzinnym wyścigu pojawi się nam tylko 8 pojazdów. O 5 więcej wystarczyło w roku ubiegłym, by „padła” Europejska Seria Le Mans – i nawet, jeśli takie wyścigi w Azji dopiero miałyby rozkwitać, to sytuacja prezentuje się co najmniej źle. Bez obecności sporej liczby dodatkowych pojazdów (tak, jak to było w Fuji), te wyścigi są po prostu mało interesujące – i jeśli to się nie zmieni, ASLMS czeka powtórka z lat 2009 i 2010, gdzie również próba utworzenia Azjatyckiej Serii Le Mans zakończyła się porażką.
Pojazdów będzie więc 8, ale nie obyło się tu bez „urozmaiceń” – w otwierającej listę startową kategorii LMP2, jedna z załóg zmieniła mianowicie swój pojazd. Ze względu na fakt, iż bazujący w Hong Kongu KCMG zamierza pojawić się także na rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata w Fuji – w Chinach, zespół ten wystartuje w pożyczonym od Murphy Prototypes Oreca 03, swojego Morgana wysyłając już do Japonii. W składzie KCMG, prócz Jamesa Winslowa i Garego Thompsona, pojawi się natomiast 23-letni Australijczyk Jordan Oon, uznany jako regulaminowy „kierowca z Azji” – za to do startujących na własnym terenie Ho-Pin Tunga i Davida Chenga z ekipy OAK Racing Total dołączy kolejny młodzik, 17-letni Wei Fung Thong, mający za sobą 3. miejsce w ubiegłorocznym sezonie Azjatyckiej Formuły Renault. OAK Racing wystartuje tradycyjnie w swoim Morganie (z silnikiem Judd) – i będzie walczył o pierwsze zwycięstwo w tym sezonie.
W Zhuhai, samochód zmieni także drugi zespół pochodzący z Hong Kongu – Craft Racing tym razem nie będzie miał dopisku „AMR”. Dlaczego? Ano dlatego, że jego Aston Martin walczyć będzie w rundzie serii GT Asia – w ASLMS pojawi się za to ich Ford GT warsztatu Matech startujący regularnie w GT Asia Series. Tym razem, skład załogi będzie znów trzyosobowy – do Franka Yu powróci widziany w Korei Keita Sawa – a dołączy, znany w wyścigów WTCC, Darryl O’Young.
Reszta stawki nie zmienia pojazdów – AF Corse, jak zwykle pojawi się w swoim Ferrari – i jak zwykle z Andrea Bertolinim, Michelem Rugolo i Stevem Wyattem, którzy prowadzą zarówno w klasyfikacji zespołu, jak i kierowców. W Lamborghini chińskiego BBT wystartują Anthony Liu, Davide Rizzo i Massimiliano Wiser – a w dwóch McLarenach od AAI-Rstrada, tym razem Jun San Chen i Takeshi Tsuchiya zmieniać się będą z Tatsuyą Tanigawą, a Marco Seefried dołączy do Morrisa Chena i Yasushiego Kikuchi. Zabraknie nam Porsche ekipy Taisan Ken Endless – z tego zespołu pojawi się tylko Ferrari kategorii GTE, gdzie do Akiry Iidego i SHogo Mitsuyamy powróci Naoki Yokomizo.
Runda w Chinach rozpocznie się już krótkimi, czwartkowymi testami o godzinie 10:00 i 11:00 – w piątek o 2:50 i 8:00 odbędą się oficjalne sesje treningowe. W sobotę o 6:10 wystartują kwalifikacje – a wyścig odbędzie się w niedzielę o 9:00.
Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Samochód | |||
18 | Gary Thompson James Winslow Jordan Oon |
LMP2 | KCMG | Oreca 03 Nissan | |||
24 | Ho Pin Tung David Cheng Wei Fung (Shaun) Thong |
LMP2 | OAK Racing Total | Morgan OAK Judd | |||
70 | Akira Iida Naoki Yokomizo Shogo Mitsuyama |
GTE | Taisan Ken Endless | Ferrari 458 Italia GTC | |||
007 | Darryl O'Young Frank Yu Keita Sawa |
GTC | Craft AMR | Ford GT GT3 | |||
37 | Davide Rizzo Massimiliano Wiser Anthony Liu |
GTC | BBT | Lamborghini Gallardo GT3 FL2 | |||
77 | Andrea Bertolini Michele Rugolo Steve Wyatt |
GTC | AF Corse | Ferrari 458 Italia GT3 | |||
91 | Chen Jun San Takeshi Tsuchiya Tatsuya Tanigawa |
GTC | AAI Motorsports | McLaren MP4-12C GT3 | |||
92 | Morris Chen Marco Seefried Yasushi Kikuchi |
GTC | AAI Motorsports | McLaren MP4-12C GT3 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.