Zhuhai, czy to się może udać?

Zaledwie osiem pojazdów przystąpi do trzeciej rundy Azjatyckiej Serii Le Mans. Na torze Zhuhai, dwie ekipy pojawią się w samochodach innych, niż te znane z rund poprzednich.

Czy coś z tego jeszcze może wyjść? Sugestie organizatorów, jakoby razem z przygotowaniami do grudniowego wyścigu w Malezji, pracowali oni również nad przyszłoroczną odsłoną serii, mówią może coś innego – ale bądźmy szczerzy – już po raz drugi, w 3-godzinnym wyścigu pojawi się nam tylko 8 pojazdów. O 5 więcej wystarczyło w roku ubiegłym, by „padła” Europejska Seria Le Mans – i nawet, jeśli takie wyścigi w Azji dopiero miałyby rozkwitać, to sytuacja prezentuje się co najmniej źle. Bez obecności sporej liczby dodatkowych pojazdów (tak, jak to było w Fuji), te wyścigi są po prostu mało interesujące – i jeśli to się nie zmieni, ASLMS czeka powtórka z lat 2009 i 2010, gdzie również próba utworzenia Azjatyckiej Serii Le Mans zakończyła się porażką.

Pojazdów będzie więc 8, ale nie obyło się tu bez „urozmaiceń” – w otwierającej listę startową kategorii LMP2, jedna z załóg zmieniła mianowicie swój pojazd. Ze względu na fakt, iż bazujący w Hong Kongu KCMG zamierza pojawić się także na rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata w Fuji – w Chinach, zespół ten wystartuje w pożyczonym od Murphy Prototypes Oreca 03, swojego Morgana wysyłając już do Japonii. W składzie KCMG, prócz Jamesa Winslowa i Garego Thompsona, pojawi się natomiast 23-letni Australijczyk Jordan Oon, uznany jako regulaminowy „kierowca z Azji” – za to do startujących na własnym terenie Ho-Pin Tunga i Davida Chenga z ekipy OAK Racing Total dołączy kolejny młodzik, 17-letni Wei Fung Thong, mający za sobą 3. miejsce w ubiegłorocznym sezonie Azjatyckiej Formuły Renault. OAK Racing wystartuje tradycyjnie w swoim Morganie (z silnikiem Judd) – i będzie walczył o pierwsze zwycięstwo w tym sezonie.

W Zhuhai, samochód zmieni także drugi zespół pochodzący z Hong Kongu – Craft Racing tym razem nie będzie miał dopisku „AMR”. Dlaczego? Ano dlatego, że jego Aston Martin walczyć będzie w rundzie serii GT Asia – w ASLMS pojawi się za to ich Ford GT warsztatu Matech startujący regularnie w GT Asia Series. Tym razem, skład załogi będzie znów trzyosobowy – do Franka Yu powróci widziany w Korei Keita Sawa – a dołączy, znany w wyścigów WTCC, Darryl O’Young.

Reszta stawki nie zmienia pojazdów – AF Corse, jak zwykle pojawi się w swoim Ferrari – i jak zwykle z Andrea Bertolinim, Michelem Rugolo i Stevem Wyattem, którzy prowadzą zarówno w klasyfikacji zespołu, jak i kierowców. W Lamborghini chińskiego BBT wystartują Anthony Liu, Davide Rizzo i Massimiliano Wiser – a w dwóch McLarenach od AAI-Rstrada, tym razem Jun San Chen i Takeshi Tsuchiya zmieniać się będą z Tatsuyą Tanigawą, a Marco Seefried dołączy do Morrisa Chena i Yasushiego Kikuchi. Zabraknie nam Porsche ekipy Taisan Ken Endless – z tego zespołu pojawi się tylko Ferrari kategorii GTE, gdzie do Akiry Iidego i SHogo Mitsuyamy powróci Naoki Yokomizo.

Runda w Chinach rozpocznie się już krótkimi, czwartkowymi testami o godzinie 10:00 i 11:00 – w piątek o 2:50 i 8:00 odbędą się oficjalne sesje treningowe. W sobotę o 6:10 wystartują kwalifikacje – a wyścig odbędzie się w niedzielę o 9:00.

Nr   Kierowca Klasa   Zespół   Samochód
18

Gary Thompson
James Winslow
Jordan Oon
LMP2 KCMG  Oreca 03 Nissan
24

Ho Pin Tung
David Cheng
Wei Fung (Shaun) Thong
LMP2 OAK Racing Total  Morgan OAK Judd
70

Akira Iida
Naoki Yokomizo
Shogo Mitsuyama
GTE Taisan Ken Endless Ferrari 458 Italia GTC
007

Darryl O'Young
Frank Yu
Keita Sawa
GTC Craft AMR Ford GT GT3
37

Davide Rizzo
Massimiliano Wiser
Anthony Liu
GTC BBT Lamborghini Gallardo GT3 FL2
77

Andrea Bertolini
Michele Rugolo
Steve Wyatt
GTC AF Corse Ferrari 458 Italia GT3
91

Chen Jun San
Takeshi Tsuchiya
Tatsuya Tanigawa
GTC AAI Motorsports McLaren MP4-12C GT3
92

Morris Chen
Marco Seefried
Yasushi Kikuchi
GTC AAI Motorsports McLaren MP4-12C GT3

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze