Pierwsza wygrana OAK z KCMG

Załoga OAK Racing Total wygrała wyścig ASLMS na torze Zhuhai w Chinach. Mistrzostwo kategorii GTC oraz start w przyszłorocznym Le Mans 24h zapewnili sobie kierowcy załogi AF Corse.

OAK Racing wygrała – ale miała ku temu okazję. Przez cały weekend, konkurencyjny zespół KCMG musiał odpuszczać kolejne sesje, czekając na elementy do prototypu Oreca – ten pojawił się tu w zastępstwie Morgana-OAK, gdyż własny prototyp ekipy z Hong Kongu został wysłany na rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata na Fuji. Wypożyczona od Murphy Prototypes Oreca 03 nie pojawiła się więc ani w treningach, ani kwalifikacjach – lecz mimo tego, w samym wyścigu nie była ona bez szans na zwycięstwo. Ze zwycięstwa w kategorii GTC cieszyć mogli się za to kierowcy Ferrari – choć początkowo, spore problemy sprawiło im niespodziewanie Lamborghini chińskiego zespołu BBT. To, przed własną publiką dojechało jednak do mety dopiero na miejscu siódmym – a wygrana Ferrari od AF Corse dała załodze nr 77 mistrzostwo sezonu, a przez to prawo do startu w przyszłorocznym wyścigu Le Mans 24h w kategorii GTE Am.

W LMP2, choć James Winslow z KCMG startować musiał z końca stawki – dwa okrążenia wystarczyły, by znalazł się on za prowadzącym Davidem Chengiem z OAK Racing. Z drugiej jednak strony, kierowcy ekipy z Francji utrzymywali niewielką przewagę nad konkurentami – także po pierwszej zmianie, kiedy to Chenga zastąpił młody Shaun Tong, a Winslowa Jordan Oon. Tong radził sobie wyjątkowo dobrze, zwiększając przewagę nad Oonem z niecałych 10 do 30 sekund – a gdy tuż po połowie wyścigu zmienił go bardziej doświadczony Ho-Pin Tung, Chińczyk dojechał do mety z przewagą prawie minuty. Mimo najszybszego okrążenia w wyścigu, jadący na ostatniej zmianie Gary Thompson z KCMG musiał pogodzić się z miejscem drugim – choć i tak występ można uznać jako udany, biorąc pod uwagę obecność ekipy tylko w sesji rozgrzewkowej.

W GTC natomiast, doszło do zaskakującego pojedynku – zaskakującego, gdyż Lamborghini chińskiego zespołu BBT dotychczas nie było zaliczane do faworytów kategorii. Startujący w nim Anthony Liu, wpierw jednak zaliczył czas kwalifikacji gorszy tylko od Andrea Bertoliniego z AF Corse – a tuż po starcie wyprzedził Stevena Wyatta z owego Ferrari, obejmując prowadzenie w tej kategorii. W kolejnych minutach, Liu skutecznie bronił tej pozycji, przez co do pierwszej zmiany Lamborghini znajdowało się przed Ferrari – i dopiero po jednoczesnym zjeździe obu kierowców, prowadzenie odzyskał Michele Rugolo w Ferrari. Ostateczną przegraną BBT była natomiast zmiana Davide Rizzego z Massimiliano Wiserem – bardzo długi pit-stop strącił załogę na miejsce siódme. Na tej pozycji Lamborghini zakończyło wyścig, niedługo przed metą zaliczając jeszcze jeden, szybki zjazd – a o drugie miejsce w GTC, w drugiej połowie walczyli kierowcy Forda nr 007 od Craft Racing i McLarena nr 91 od AAI Rstrada. Tu, z wygranej cieszyli się ci pierwsi, mimo korzystania z „rezerwowego” pojazdu ekipy – a pewne zwycięstwo i w konsekwencji mistrzostwo w całym sezonie zapewnił ekipie AF Corse Andrea Bertolini.

Startująca samotnie w kategorii GTE załoga Ferrari nr 70 od Taisan Ken Endless, po fatalnym występie w kwalifikacjach, przez pierwszą część wyścigu nie poprawiało swojej pozycji – gdy jednak Naoki Yokomizo zmienił się z Shogo Mitsuyamą, ten wkrótce wyprzedził dwa McLareny od AAI Rstrada, a w połowie wyścigu był już przed Fordem od Craft Racing. Gdy na siódme miejsce spadło Lamborghini nr 37, Ferrari nr 70 awansowało na pozycję czwartą – i właśnie na niej zakończyło wyścig, do Ferrari od AF Corse tracąc dwa okrążenia.

Poz Nr   Kierowca Klasa   Zespół   Rezultat
1 24

Ho Pin Tung
David Cheng
Wei Fung (Shaun) Thong
LMP2 OAK Racing Total  114 okr.
2 18

Gary Thompson
James Winslow
Jordan Oon
LMP2 KCMG  +58.670
3 77

Andrea Bertolini 
Michele Rugolo 
Steve Wyatt 
GTC AF Corse  +4 okr.
4 70

Akira Iida
Naoki Yokomizo
Shogo Mitsuyama
GTE Taisan Ken Endless +6 okr.
5 91

Chen Jun San
Takeshi Tsuchiya
Tatsuya Tanigawa
GTC AAI Motorsports +7 okr
6 007

Darryl O'Young
Frank Yu
Keita Sawa
GTC Craft AMR (+46.045)
7 37

Davide Rizzo
Massimiliano Wiser
Anthony Liu
GTC BBT (+1:02.272)
8 92

Morris Chen
Marco Seefried
Yasushi Kikuchi
GTC AAI Motorsports +8 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze