Ho-Pin Tung z załogi OAK Racing był najszybszy w pierwszym oficjalnym treningu na torze Sepang w Malezji. Załoga ta była najlepsza również w nieoficjalnych, środowych testach.
Dwa nieoficjalne, środowe testy, rozpoczęły ostatnią tegoroczną rundę Azjatyckiej Serii Le Mans. Mimo braku wymogu uczestnictwa, z szansy na zapoznanie się z torem skorzystało aż 12 z 14 zapisanych do rywalizacji załóg – przy czym większość pojawiła się dopiero w sesji drugiej. W czwartkowym, oficjalnym treningu, nie pojawiło się już tylko Ferrari zespołu Taisan Ken Endless – cechą wspólną dwóch dni okazały się być czołowe czasy załogi OAK Racing. Pojazd nr 24, w drugiej sesji testowej przebił wynik załogi KCMG – w czwartek, pokonał on natomiast goszczących w Sepang kierowców prototypu Oreca od Craft Racing. We wszystkich trzech sesjach, górą było także Ferrari ekipy Cleanwater Racing, w pierwszym oficjalnym treningu wyraźnie pokonując inne pojazdy GT.
W obu środowych testach obecne były wszystkie trzy prototypy LMP2 – w pierwszym, chińska ekipa KCMG pokonała różnicą 0.7 sekundy konkurentów w walce o mistrzostwo serii, załogę OAK Racing. Kolejne 0.8 sekundy gorszy był prototyp od Craft Racing – żaden z nich nie zszedł jednak poniżej granicy 2:03, w przeciwieństwie do sesji drugiej. Tu minimalnie lepsza od KCMG była załoga Craft – bezkonkurencyjnym okazał się jednak prototyp od OAK Racing, który o ponad 2 sekundy pokonał obu konkurentów.
Wśród pojazdów GT, w obu sesjach nie uczestniczyły załogi Ferrari od Taisan Ken Endless oraz goszczące Lamborghini zespołu Primemantle Aylezo – w sesji pierwszej, nieobecne były również Gallardo ekipy BBT i Mike Racing. Na czele znalazło się tu Ferrari zespołu Cleanwater, pokonując dwa Aston Martiny walczącego o wicemistrzostwo zespołu Craft Racing – mistrzowie z AF Corse zaliczyli czwarty rezultat, pokonując m.in. Porsche kategorii GTE zespołu AAI-Rstrada. W drugim środowym teście, Ferrari awansowało na miejsce drugie – przegrywając jednak z siostrzanym pojazdem od Cleanwater różnicą ponad 1.2 sekundy. Obecne już w sesji Lamborghini od BBT było czwarte, przed Porsche 911 GT3-RSR zespołu AAI-Rstrada – owe dwie ekipy rozdzieliły tym razem dwa Aston Martiny, przegrywając z załogą nr 007, pokonując jednak tą z nr 009.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | S | ||||
1 | 24 | Ho-Pin Tung David Cheng |
1 | LMP2 | OAK Racing Total | 2:00.582 | 2 | ||||
2 | 27 | Jun Ji Pu Dan Polley Richard Bradley |
2 | LMP2 | Craft Racing | 2:02.733 | +0.718 | 2 | |||
3 | 18 | James Winslow Tsugio Matsuda |
3 | LMP2 | KCMG | 2:02.783 | +1.521 | 2 | |||
4 | 33 | Weng Sun Mok Gianmaria Bruni |
1 | GTC | Cleanwater Racing | 2:06.060 | +4.082 | 2 | |||
5 | 77 | Andrea Bertolini Michele Rugolo Steve Wyatt |
2 | GTC | AF Corse | 2:07.315 | +4.526 | 2 | |||
6 | 009 | Frank Yu Darryl O'Young Tomonobu Fuiji |
3 | GTC | Craft AMR | 2:07.645 | +4.856 | 1 | |||
7 | 007 | Stefan Mücke Keita Sawa |
4 | GTC | Craft AMR | 2:07.966 | +5.177 | 1 | |||
8 | 37 | Davide Rizzo Fabio Babini Anthony Liu |
5 | GTC | BBT | 2:09.588 | +9.006 | 2 | |||
9 | 91 | Jun San Chen Takeshi Tsuchiya Tatsuya Tanigawa |
6 | GTC | AAI Rstrada | 2:10.101 | +9.519 | 1 | |||
10 | 35 | Morris Chen Marco Seefried Ryohei Sakaguchi |
1 | GTE | AAI Rstrada | 2:12.209 | +11.627 | 2 | |||
11 | 36 | Han Lin Hanss Lin Michael Huang |
1 | GTC-Am | Gama Racing | 2:14.911 | +14.329 | 2 | |||
12 | 96 | Chia Khian Cheng Cheang Wan Chin Chua Thian Song |
2 | GTC-Am | Mike Racing | 2:20.521 | +19.939 | 2 | |||
NST | 69 | Zen Low Giorgio Sanna Dilantha Malagamuwa |
- | GTC-Am | Primemantle Aylezo | - | - | ||||
NST | 70 | Akira Iida Naoki Yokomizo Shogo Mitsuyama |
- | GTE | Taisan Ken Endless | - | - |
Czwartkowy, pierwszy oficjalny trening przyniósł jeszcze lepsze rezultaty, niż druga sesja testowa – wszystkie trzy prototypy LMP2 zeszły tym razem poniżej granicy 2 minut. Z przewagą 0.6 sekundy, na czele znalazł się Ho-Pin Tung z załogi OAK Racing – w przeciwieństwie do testów, tym razem zaliczając najlepszy wynik w pierwszych minutach sesji. Podobnie, tuż po starcie sesji, drugi najlepszy czas treningu uzyskał Dan Polley z załogi Craft Racing – i tylko Tsugio Matsuda z KCMG uzyskał swój najlepszy wynik nieco później, schodząc poniżej granicy 2 minut kwadrans po starcie sesji.
Wśród pojazdów GT, górą znów była załoga Cleanwater – Singapurczyk Weng Sun Mok o ponad 2 sekundy bijąc rezultaty Aston Martina nr 009 oraz BMW ekipy AAI-Rstrada, na które zespół z Tajwanu przeszedł, rezygnując z dotychczasowych McLarenów MP4-12C. Niewiele gorsze od Aston Martina były także załogi AF Corse oraz drugi Vantage ekipy Craft Racing – wyraźnie słabszy wynik uzyskało dopiero Porsche GT3-RSR zespołu AAI-Rstrada, przy czym i tak był to najlepszy czas wśród pojazdów GTE – Ferrari zespołu Taisan Ken Endless nie pojawiło się w ogóle. Wśród trzech Lamborghini kategorii GTC-Am, najszybszy był nieobecny w środę zespół Primemantle Aylezo.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 24 | Ho-Pin Tung David Cheng |
1 | LMP2 | OAK Racing Total | 1:58.632 | ||||
2 | 27 | Jun Ji Pu Dan Polley Richard Bradley |
2 | LMP2 | Craft Racing | 1:59.233 | +0.601 | |||
3 | 18 | James Winslow Tsugio Matsuda |
3 | LMP2 | KCMG | 1:59.728 | +1.096 | |||
4 | 33 | Weng Sun Mok Gianmaria Bruni |
1 | GTC | Cleanwater Racing | 2:04.867 | +6.235 | |||
5 | 009 | Frank Yu Darryl O'Young Tomonobu Fuiji |
2 | GTC | Craft AMR | 2:07.057 | +8.425 | |||
6 | 91 | Jun San Chen Takeshi Tsuchiya Tatsuya Tanigawa |
3 | GTC | AAI Rstrada | 2:07.299 | +8.667 | |||
7 | 77 | Andrea Bertolini Michele Rugolo Steve Wyatt |
4 | GTC | AF Corse | 2:07.415 | +8.783 | |||
8 | 007 | Stefan Mücke Keita Sawa |
5 | GTC | Craft AMR | 2:07.569 | +8.937 | |||
9 | 35 | Morris Chen Marco Seefried Ryohei Sakaguchi |
1 | GTE | AAI Rstrada | 2:09.293 | +10.661 | |||
10 | 37 | Davide Rizzo Fabio Babini Anthony Liu |
6 | GTC | BBT | 2:10.668 | +12.036 | |||
11 | 69 | Zen Low Giorgio Sanna Dilantha Malagamuwa |
1 | GTC-Am | Primemantle Aylezo | 2:12.912 | +14.280 | |||
12 | 96 | Chia Khian Cheng Cheang Wan Chin Chua Thian Song |
2 | GTC-Am | Mike Racing | 2:17.638 | +19.006 | |||
13 | 36 | Han Lin Hanss Lin Michael Huang |
3 | GTC-Am | Gama Racing | 2:22.431 | +23.799 | |||
NST | 70 | Akira Iida Naoki Yokomizo Shogo Mitsuyama |
- | GTE | Taisan Ken Endless | - | - |
W piątek i sobotę czekają czekają nas pozostałe dwa treningi – a także sobotnie kwalifikacje. Wyścig na torze Sepang odbędzie się w niedzielę o godzinie 6:00.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.