OAK Racing najszybszy w środę i czwartek

Ho-Pin Tung z załogi OAK Racing był najszybszy w pierwszym oficjalnym treningu na torze Sepang w Malezji. Załoga ta była najlepsza również w nieoficjalnych, środowych testach.

Dwa nieoficjalne, środowe testy, rozpoczęły ostatnią tegoroczną rundę Azjatyckiej Serii Le Mans. Mimo braku wymogu uczestnictwa, z szansy na zapoznanie się z torem skorzystało aż 12 z 14 zapisanych do rywalizacji załóg – przy czym większość pojawiła się dopiero w sesji drugiej. W czwartkowym, oficjalnym treningu, nie pojawiło się już tylko Ferrari zespołu Taisan Ken Endless – cechą wspólną dwóch dni okazały się być czołowe czasy załogi OAK Racing. Pojazd nr 24, w drugiej sesji testowej przebił wynik załogi KCMG – w czwartek, pokonał on natomiast goszczących w Sepang kierowców prototypu Oreca od Craft Racing. We wszystkich trzech sesjach, górą było także Ferrari ekipy Cleanwater Racing, w pierwszym oficjalnym treningu wyraźnie pokonując inne pojazdy GT.

W obu środowych testach obecne były wszystkie trzy prototypy LMP2 – w pierwszym, chińska ekipa KCMG pokonała różnicą 0.7 sekundy konkurentów w walce o mistrzostwo serii, załogę OAK Racing. Kolejne 0.8 sekundy gorszy był prototyp od Craft Racing – żaden z nich nie zszedł jednak poniżej granicy 2:03, w przeciwieństwie do sesji drugiej. Tu minimalnie lepsza od KCMG była załoga Craft – bezkonkurencyjnym okazał się jednak prototyp od OAK Racing, który o ponad 2 sekundy pokonał obu konkurentów.

Wśród pojazdów GT, w obu sesjach nie uczestniczyły załogi Ferrari od Taisan Ken Endless oraz goszczące Lamborghini zespołu Primemantle Aylezo – w sesji pierwszej, nieobecne były również Gallardo ekipy BBT i Mike Racing. Na czele znalazło się tu Ferrari zespołu Cleanwater, pokonując dwa Aston Martiny walczącego o wicemistrzostwo zespołu Craft Racing – mistrzowie z AF Corse zaliczyli czwarty rezultat, pokonując m.in. Porsche kategorii GTE zespołu AAI-Rstrada. W drugim środowym teście, Ferrari awansowało na miejsce drugie – przegrywając jednak z siostrzanym pojazdem od Cleanwater różnicą ponad 1.2 sekundy. Obecne już w sesji Lamborghini od BBT było czwarte, przed Porsche 911 GT3-RSR zespołu AAI-Rstrada – owe dwie ekipy rozdzieliły tym razem dwa Aston Martiny, przegrywając z załogą nr 007, pokonując jednak tą z nr 009.

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata S
1 24
Ho-Pin Tung
David Cheng
1 LMP2 OAK Racing Total  2:00.582   2
2 27

Jun Ji Pu
Dan Polley
Richard Bradley
2 LMP2 Craft Racing 2:02.733 +0.718 2
3 18
James Winslow
Tsugio Matsuda
3 LMP2 KCMG  2:02.783 +1.521 2
4 33
Weng Sun Mok
Gianmaria Bruni
1 GTC Cleanwater Racing 2:06.060 +4.082 2
5 77

Andrea Bertolini
Michele Rugolo
Steve Wyatt
2 GTC AF Corse 2:07.315 +4.526 2
6 009

Frank Yu
Darryl O'Young
Tomonobu Fuiji
3 GTC Craft AMR 2:07.645 +4.856 1
7 007
Stefan Mücke
Keita Sawa
4 GTC Craft AMR 2:07.966 +5.177 1
8 37

Davide Rizzo
Fabio Babini
Anthony Liu
5 GTC BBT 2:09.588 +9.006 2
9 91

Jun San Chen
Takeshi Tsuchiya
Tatsuya Tanigawa
6 GTC AAI Rstrada 2:10.101 +9.519 1
10 35

Morris Chen
Marco Seefried
Ryohei Sakaguchi
1 GTE AAI Rstrada 2:12.209 +11.627 2
11 36

Han Lin
Hanss Lin
Michael Huang
1 GTC-Am Gama Racing 2:14.911 +14.329 2
12 96

Chia Khian Cheng
Cheang Wan Chin
Chua Thian Song
2 GTC-Am Mike Racing 2:20.521 +19.939 2
NST 69

Zen Low
Giorgio Sanna
Dilantha Malagamuwa
- GTC-Am  Primemantle Aylezo  -   -
NST 70

Akira Iida
Naoki Yokomizo
Shogo Mitsuyama
- GTE Taisan Ken Endless  -   -

Czwartkowy, pierwszy oficjalny trening przyniósł jeszcze lepsze rezultaty, niż druga sesja testowa – wszystkie trzy prototypy LMP2 zeszły tym razem poniżej granicy 2 minut. Z przewagą 0.6 sekundy, na czele znalazł się Ho-Pin Tung z załogi OAK Racing – w przeciwieństwie do testów, tym razem zaliczając najlepszy wynik w pierwszych minutach sesji. Podobnie, tuż po starcie sesji, drugi najlepszy czas treningu uzyskał Dan Polley z załogi Craft Racing – i tylko Tsugio Matsuda z KCMG uzyskał swój najlepszy wynik nieco później, schodząc poniżej granicy 2 minut kwadrans po starcie sesji.

Wśród pojazdów GT, górą znów była załoga Cleanwater – Singapurczyk Weng Sun Mok o ponad 2 sekundy bijąc rezultaty Aston Martina nr 009 oraz BMW ekipy AAI-Rstrada, na które zespół z Tajwanu przeszedł, rezygnując z dotychczasowych McLarenów MP4-12C. Niewiele gorsze od Aston Martina były także załogi AF Corse oraz drugi Vantage ekipy Craft Racing – wyraźnie słabszy wynik uzyskało dopiero Porsche GT3-RSR zespołu AAI-Rstrada, przy czym i tak był to najlepszy czas wśród pojazdów GTE – Ferrari zespołu Taisan Ken Endless nie pojawiło się w ogóle. Wśród trzech Lamborghini kategorii GTC-Am, najszybszy był nieobecny w środę zespół Primemantle Aylezo.

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 24
Ho-Pin Tung
David Cheng
1 LMP2 OAK Racing Total  1:58.632  
2 27

Jun Ji Pu
Dan Polley
Richard Bradley
2 LMP2 Craft Racing 1:59.233 +0.601
3 18
James Winslow
Tsugio Matsuda
3 LMP2 KCMG  1:59.728 +1.096
4 33
Weng Sun Mok
Gianmaria Bruni
1 GTC Cleanwater Racing 2:04.867 +6.235
5 009

Frank Yu
Darryl O'Young
Tomonobu Fuiji
2 GTC Craft AMR 2:07.057 +8.425
6 91

Jun San Chen
Takeshi Tsuchiya
Tatsuya Tanigawa
3 GTC AAI Rstrada 2:07.299 +8.667
7 77

Andrea Bertolini
Michele Rugolo
Steve Wyatt
4 GTC AF Corse 2:07.415 +8.783
8 007
Stefan Mücke
Keita Sawa
5 GTC Craft AMR 2:07.569 +8.937
9 35

Morris Chen
Marco Seefried
Ryohei Sakaguchi
1 GTE AAI Rstrada 2:09.293 +10.661
10 37

Davide Rizzo
Fabio Babini
Anthony Liu
6 GTC BBT 2:10.668 +12.036
11 69

Zen Low
Giorgio Sanna
Dilantha Malagamuwa
1 GTC-Am Primemantle Aylezo 2:12.912 +14.280
12 96

Chia Khian Cheng
Cheang Wan Chin
Chua Thian Song
2 GTC-Am Mike Racing 2:17.638 +19.006
13 36

Han Lin
Hanss Lin
Michael Huang
3 GTC-Am Gama Racing 2:22.431 +23.799
NST 70

Akira Iida
Naoki Yokomizo
Shogo Mitsuyama
- GTE Taisan Ken Endless  -  -

W piątek i sobotę czekają czekają nas pozostałe dwa treningi – a także sobotnie kwalifikacje. Wyścig na torze Sepang odbędzie się w niedzielę o godzinie 6:00.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze