Lista prototypów CN określona

FIA i ACO określiło pojazdy, jakie będą mogły startować w przyszłym roku w nowej kategorii prototypów Azjatyckiej Serii Le Mans. Klasa ta to preludium dla nowej specyfikacji LMP3.

Startująca w przyszłym sezonie, nowa kategoria prototypów w serii ASLMS, w przyszłym roku ma za zadanie przyciągnąć do rywalizacji większą ilość zespołów startujących w prototypach wyścigowych – a także stworzyć fundamenty dla kategorii LMP3, którą FIA i ACO wprowadzi do walki w roku 2015. LMP3 ma zastąpić obecną kategorię LMPC, a więc pojazdy trochę wolniejsze od regularnej LMP2 – w ASLMS, jak na razie pojawią się jednak prototypy Grupy CN zatwierdzone przez te organizacje. Na początku grudnia poznaliśmy listę dostępnych prototypów – a także kryteria, na podstawie których wybierano owe pojazdy.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami – podstawą wyboru była homologacja FIA oraz karbonowe podwozie pojazdu. Oficjalnie ogłoszono również, w jaką jednostkę napędową wyposażone będą owe prototypy – wybrano często stosowany w Grupie CN, 4-cylindrowy silnik Hondy o objętości skokowej 2 litrów. Oznacza to, że do rywalizacji trafi ostatnie m.in. prototyp Wolf GB08 – a nie, jak wcześniej informowano, jego wersja GB08S wyposażona w 3-litrowy motor warsztatu Mugen.

Z bardziej znanych pojazdów, na liście pojawiły się także pojazdy Ligier JS53 Evo, Norma M20 FC czy też pokazany niedawno prototyp Pescarolo 02. Dopuszczone zostały także włoskie Tatuus PY012 i Promec PJ199 oraz francuski Lobart LA01 – a także będący w fazie testów Zulltec CZ2, budowany przez firmę w przeszłości tworzącą prototyp LMP2.

Na rynku widnieje jeszcze kilka innych tego typu pojazdów – tak więc lista ta może się jeszcze powiększyć. Wszystko okaże się jednak i tak w przyszłym roku, kiedy to poznamy zespoły, które wykorzystają prototypy Grupy CN do walki w ASLMS.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze