Jota pozbawiona zwycięstwa w Le Castellet (aktualizacja)

Harry Tincknell, Simon Dolan i Filipe Albuquerque wygrali wyścig 4 godziny Le Castellet dla Jota Sport, jednak późniejsza kara zepchnęła liderów klasyfikacji na trzecie miejsce. Zwycięstwo odnieśli więc Gary Hirsch, Jon Lancaster i Björn Wirdheim z Greaves Motorsport.

Z pole position wystartował Dolan, lecz już w pierwszym zakręcie spadł na piąte miejsce, a na prowadzeniu znalazł się Michaił Aloszyn w prototypie BR01 ekipy AF Racing, przed Leo Rousselem i swoim zespołowym kolegą Nicolą Minassianem. Francuz musiał walczyć ze swoim rodakiem, by po kilku wymianach pozycji znaleźć się pewnie na drugiej pozycji. Dolan tymczasem piął się w górę stawki, jednak jego postępy zniweczyły dwa obroty za kierownicą Gibsona. To nie miało mieć większego znaczenia, bo wyścig dwukrotnie był przerywany okresem samochodu bezpieczeństwa. Wykorzystała to ekipa Thiriet by TDS Racing, by wyjść na prowadzenie, jednak późniejsze problemy z układem hamulcowym oznaczały, że byli mistrzowie serii spadli z okrążenia lidera. Rosyjskie prototypy z kolei straciły na pit-stopach i tylko jeden z nich pojawił się na podium, za dwoma Gibsonami zespołów Jota i Greaves Motorsport.

Brytyjska ekipa została jednak pozbawiona po wyścigu zwycięstwa z powodu naruszenia przepisów czasu jazdy. Filipe Albuquerque o minutę i 57 sekund przekroczył dopuszczalny czas jazdy 90 minut, przez co na zespół została nałożona kara 90 sekund, spychająca ją na trzecie miejsce. Oznacza to, że ich przewaga nad Thiriet by TDS Racing z zakładanych 18 punktów spadła do zaledwie jednego przed ostatnim wyścigiem sezonu.

W klasie LMP3 problemy miał Gaetan Paletou, który zatrzymał się na torze i nie kontynuował jazdy, co oznaczało że zwycięstwo Charliego Robertsona i Chrisa Hoya dało im mistrzostwo w pierwszym sezonie istnienia klasy LMP3 na jeden wyścig przed końcem, pokonując na mecie Roberto Lacorte i Giorgio Sernagiotto z Villorba Corse oraz Konstantina Calko, Mirco van Oostruma i Dainiusa Matijosaitisa z SVK by Speed Factory.

W klasie LMGTE triumfowała prowadząca w tabeli załoga Johnny Laursen, Mikkel Mac Jensen i Andrea Rizzoli z Formula Racing, jednak pozytywnym zaskoczeniem była postawa Andy'ego Priaulxa, Hanry'ego Hassida i Jessego Krohna za kierownicą BMW od Marc VDS, którzy pierwszy raz w tym sezonie stanęli na podium, pokonując zespół JMW Motorsport. Ze względu na samochody bezpieczeństwa stawka znacząco się rozjechała już w połowie wyścigu, przez co różnice między pierwszą trójką wyniosły ponad okrążenie.

W klasie GTC najlepsza była startująca z pole position załoga TDS Racing, odzyskując utracone na początku wyścigu prowadzenie z rąk Ferrari nr 63 w pit-stopach. Ta załoga nie dotarła do mety, za to na drugim miejscu stanęła siostrzana załoga AF Corse nr 63, przed duńską ekipą Massive Motorsport.

P Nr Kierowca Klasa Zespół Rezultat
2 41

Gary Hirsch
Jon Lancaster
Björn Wirdheim
1 LMP2 Greaves Motorsport 123 okr.
3 21

Michaił Aloszyn
Kirył Ładygin
Wiktor Szajtar
2 LMP2 AF Racing + 5,169
1 38

Simon Dolan
Filipe Albuquerque
Harry Tincknell
3 LMP2 Jota Sport + 59,710
4 20

Maurizio Mediani
Dawid Markozow
Nicolas Minassian
4 LMP2 AF Racing + 1:00,880
5 40

Tracy Krohn
Niclas Jönsson
Olivier Pla
5 LMP2 Krohn Racing + 1 okr.
6 46

Pierre Thiriet
Ludovic Badey
Tristan Gommendy
6 LMP2 Thiriet by TDS Racing + 1 okr.
7 29
Léo Roussel
David Cheng
7 LMP2 Pegasus Racing + 2 okr.
8 25

Michael Munemann
James Winslow
Andrea Roda
8 LMP2 Algarve Pro Racing Team + 2 okr.
9 60

Johnny Laursen
Mikkel Mac Jensen
Andrea Rizzoli
1 GTE Formula Racing + 6 okr.
10 52

Andy Priaulx
Henry Hassid
Jesse Krohn
2 GTE BMW Sports Marc VDS + 7 okr.
11 66

Robert Smith
Rory Burcher
Jonathan Cocker
3 GTE JMW Motorsport + 8 okr.
12 88

Christian Ried
Richard Lietz
Marco Mapelli
4 GTE Proton Competition + 8 okr.
13 56

Alaksandr Talkanitsa Jr
Alaksandr Talkanitsa Sr
Alessandro Pier Guidi
5 GTE AT Racing + 8 okr.
14 55

Duncan Cameron
Matt Griffin
Aaron Scott
6 GTE AF Corse + 8 okr.
15 86

Michael Wainwright
Adam Carroll
Daniel Brown
7 GTE Gulf Racing UK + 8 okr.
16 59

Eric Dermont
Franck Perera
Dino Lunardi
1 GTC TDS Racing + 10 okr.
17 3
Chris Hoy
Charlie Robertson
1 LMP3 Team LNT + 10 okr.
18 62

Thomas Flohr
Francesco Castellacci
Stuart Hall
2 GTC AF Corse + 10 okr.
19 5
Roberto Lacorte
Giorgio Sernagiotto
2 LMP3 Cetilar Villorba Corse + 10 okr.
20 68

Casper Elgaard
Kristian Poulsen
Simon Moller
3 GTC Massive Motorsport + 11 okr.
21 64

Mads Radsmussen
Adrien De Leener
Francisco Guedes
4 GTC AF Corse + 11 okr.
22 15

Konstantins Calko
Mirco van Oostrum
Dainius Matijosaitis
3 LMP3 SVK by Speed Factory + 11 okr.
NSK 33
Nico Pieter De Brujin
Richard Bradley
- LMP2 Eurasia Motorsport
NSK 51

Peter Mann
Raffaele Gianmaria
Matteo Cressoni
- GTE AF Corse
NSK 48

Nathanaël Berthon
Michael Lyons
Mark Patterson
- LMP2 Murphy Prototypes
NSK 63

Giorgio Roda
Ilja Melnikow
Marco Cioci
- GTC AF Corse
NSK 2
Mark Szulszycki
Gaëtan Paletou
- LMP3 Team LNT

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze