Zapowiedź sprintu na Virginia International Raceway

W ten weekend odbędzie się wyścig w ramach Michelin GT Challenge, tym samym uczestniczyć będą samochody GT Le Mans i GT Daytona. W ostatniej chwili z rywalizacji na torze w Alton wycofał się zespół Starworks Motorsport.

W roku 1955 grupa entuzjastów z Karoliny Północnej rozpoczęła poszukiwania najkorzystniejszej lokalizacji toru wyścigowego. Idealne miejsce znalazło się na linii stanu Illinois z Missouri w miejscowości Alton. Sam tor został otwarty w sierpniu 1957 roku. Pierwszym oficjalną imprezą na VIRginia International Raceway to runda SCCA, który przyciągnął takie gwiazdy jak Carroll Shelby, zwycięzca 24h wyścigu Le Mans z 1959 roku i twórca kultowych samochodów Cobra, czy Carl Haas, właściciel ekipy Carl A. Haas Motorsports startujący m.in. w Formule 1. Sam Shelby powiedział „jedno okrążenie na VIR jest jak sto na Watkins Glen”.

Jako jeden z pierwszych stałych amerykańskich torów wyścigowych obiekt z Alton stał się stałym elementem amerykańskich wyścigów oraz był ulubionym torem wśród kierowców, ze względu na szybkie proste, trudne zakręty i drastyczne zmiany wysokości. Pomimo tego, że tor Virginia International Raceway znajdował się w sercu kraju wyścigów samochodowych, nie przyciągał tłumów, tak jak robiły tory Watkins Glen czy Road America. W roku 1971 odbył się pierwszy wyścig IMSA GT w 1971 roku, wygrany przez Petera Gregga i Hurleya Haywooda w Porsche 914-6 GT. 5 lat wcześniej na VIR odbył się czwarty wyścig w historii serii SCCA Trans-Am. 13 października 1974 roku zamknięto obiekt

Przez 25 lat na torze w Alton nie odbywały się żadne imprezy, aż do roku 1998, kiedy inwestorzy Connie Nyholm i Harvey Siegel postanowili porzucić karierę w nieruchomościach i reaktywowali tor Virginia International Raceway. W roku 2000 ponownie otwarto obiekt, przekształcając VIR w pierwszy w Stanach Zjednoczonych Ameryki „ośrodek sportów motorowych”. Na początku 2013 roku Harvey Siegiel zrezygnował z części własności 5,26 kilometrowego toru w Alton, tym samym przekazując 100% udziału Connie Nyholm, stając się jedną z niewielu właścicielek toru wyścigowego.

Na torze VIRginia International Raceway pojadą dwie klasy – GTLM i GTD. W pierwszej kategorii w klasyfikacji generalnej pierwszy jest zespół Porsche GT Team #912 z 248 punktami na koncie. Tym samym Laurens Vanthoor i Earl Bamber są jednym z faworytów do zwyciężenia wyścigu w niedzielę. Drugi w klasyfikacji jest drugi z samochodów Porsche. #911 z Nickiem Tandym i Patrickiem Pilet tracą do liderów 14 punktów. Poprzedni weekend na torze Road America dla brytyjsko-francuskiej pary był nieudany, zajęli oni dopiero 7 miejsce, czyli najgorsze w tym sezonie.

Poprzednie dwa weekendy wyścigowe w serii IMSA padły łupem trzeciego w klasyfikacji generalnej Forda Chip Ganassi Racing #67, tracąc do drugiego 4 punkty. Richard Westbrook i Ryan Briscoe będą mierzyć w trzecie z rzędu zwycięstwo. Czwarta ekipa to broniąca tytułu Corvette Racing #3. Jan Magnussen i Antonio Garcia ostatnim razem wygrali w roku 2017, właśnie podczas weekendu Michelin GT Challenge na torze VIR. Piąty zespół to drugi samochód Forda Chipa Ganassiego Racing, zaś szóste i siódme miejsca w klasyfikacji generalnej należą do obu BMW Team RLL. To właśnie BMW Team RLL #25 w zeszłym roku wygrał wyścig z Connorem De Phillippim i Alexanderm Simsem. Tym razem obok znanego Amerykanina zasiądzie inny Brytyjczyk, Tom Blomqvist, który nadal oczekuje na pierwsze zwycięstwo w bawarskim zespole. Ósmą lokatę zajmuje Corvette Racing #4.

Ekipa Meyer Shank Racing #86 w chwili obecnej zdecydowanie prowadzi w klasyfikacji generalnej kategorii GTD. Mario Farnbacher oraz Trent Hindman mają aktualnie 209 punktów i pewnie zmierzają po tytuł mistrza IMSA w swojej klasie. Aż 29 punktów straty ma druga drużyna Turner Motorsport #96. Większy ścisk jest od pozycji trzeciej do siódmej, gdzie między ekipą PFAFF Motorsport #9, AIM Vasser Sullivan #14 i #12, Magnus Racing #44 oraz Park Place Motorsport #73 jest 9 punktów różnicy. W wyścigu Michelin GT Challenge miał na początku startować zespół Starworks Motorsport #8 wystawiający Audi R8 LMS GT3, ale ostatecznie ekipa nie wystartuje na torze VIRginia International Raceway.

Kwalifikacje do wyścigu odbędzie się w sobotę o godzinie 18:15, zaś wyścig o 19:30.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze