Zaczynamy sprinterski sezon IMSA – zapowiedź wyścigu na torze Mid-Ohio

W nadchodzący weekend, kierowcy DPi, LMP3 i GTD będą rywalizować w 160-minutowym wyścigu na znanym torze wyścigowym Mid-Ohio. Rok temu wygrał tutaj Helio Castroneves z Rickym Taylorem w ekipie Team Penske #7, zaś w klasie GT Daytona wygrał Lexus zespołu AIM Vasser Sullivan #14 z Aaronem Telitzem i Jackiem Hawksworthem.

Tym razem nie zobaczymy dwóch prototypów Acury ekipy Team Penske. Japońską markę będzie reprezentować zespół Meyer Shank Racing #60 i Wayne Taylor Racing #10. Poza tym pojadą trzy Cadillacki DPi oraz jedna Mazda w najszybszej klasie w serii IMSA.

Nowością będą prototypy LMP3 na tym torze. Na liście zgłoszeń pojawił się nowy zespół – Andretti Autosport #36, w którego skład wchodzą Oliver Askew oraz Jarett Andretti – syn Johna, byłego kierowcy Champ Car i NASCAR, który w 2020 roku przegrał walkę z rakiem.

Również nowe auta zobaczymy w kategorii GT Daytona. Poza obrońcami zwycięstwa z zeszłego roku przez amerykana Aarona Telitza i brytyjczyka Jacka Hawkswortha w Vasser Sullivan #14, pojawią się także ekipy CarBahn with Peregrine Racing #39, Gradient Racing #66, czy standardowo już Compass Racing #76. Tym razem kanadyjski team nie będzie wystawiał McLarena 720S GT3, a Acurę NSX GT3.

Są także roszady w ekipach GTD. Zamiast nowozelandczyka Earla Bambera skład Team Hardpoint #88 zasiliła Katherine Legge. Powodem zmiany była redukcja Teamu Hardpoint z dwóch aut, do jednego. Całą sytuację, właściciel ekipy, 45-letni Rob Ferriol skomentował: „Kiedy zobowiązałem zespół Team Hardpoint EBM w żeński program startów w IMSA, to zrobiłem to, ponieważ wierzyłem w istotę programu, co to oznacza, dla przyszłych pokoleń kierowców i dla całego sportu. Ponieważ kontynuujemy pracę przez drugi rok wraz z COVID, to niektóre zobowiązania, których oczekiwaliśmy nie zostały w pełni zrealizowane. Przy kluczowym wsparciu naszych sponsorów, zdecydowaliśmy, że najlepszym dowodem w zaangażowanie naszego programu będzie zatrzymanie Katheriny w samochodzie na cały sezon, nadal pracując nad sfinansowaniem (samochodu) #88, jako w pełni kobiecy zespół startujący w stawce IMSA”. To oznacza, że z pierwszego wyścigu sprinterskiego wypadł nie tylko Earl Bamber, ale i Christina Nielsen, która miała być partnerką Legge w samochodzie #88.

Poza tą kluczową zmianą, do zespołu Heart of Racing Team #23 wystawiającego jedynego jak dotąd Astona Martina Vantage GT3, dołączył brytyjczyk Ross Gunn. 24-latek z High Wycombe pojedzie wraz z kanadyjczykiem Romanem de Angelisem, w zamian za Iana Jamesa – menedżera ekipy z numerem 23.

W kategorii DPi na pierwszym miejscu w klasyfikacji generalnej prowadzi Wayne Taylor Racing #10 z Alexandrem Rossim, Filipe Albuquerque oraz Rickim Taylorem mając łącznie 688 punktów. Druga jest Mazda Motorsports #55 z Harrym Tincknellem, Jonathanem Bomarito i Oliverem Jarvisem (680 punktów), a trzecie miejsce ma zespół JDC-Miller Motorsports #5 mając francuskie trio w stawce – Loic Duval, Sebastian Bourdais i Tristan Vautier (645 punktów).

Klasę LMP3 niespodziewanie prowadzi zespół Core autosport #54 z Jonathanem Bennettem i Colinem Brauem mając 378 oczek na koncie. Drugie i trzecie miejsce zajmują prototypy Riley Motorsports. Kategorię GTD jak na razie prowadzi zespół Wright Motorsports #16 z Patrickiem Longiem, Janem Heylenem i Trentem Hindmanem (649 punktów). Za nimi plasuje się Maro Engel (623 p.), który jeździł w dwóch różnych zespołach, jednakże oba teamy wystawiały Mercedesa-AMG. Drugie miejsce ma ekipa Heart of Racing Team #23, a trzecie Pfaff Motorsports

Kwalifikacje do 2-godzinnego i 40 minutowego sprintu na Mid-Ohio odbędą się w sobotę o 18:15, zaś wyścig o 20:30 w niedzielę.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze