Powrót IMSA po trzech tygodniach przerwy

Ekipy GTD Pro i GTD pojadą w ten weekend na torze VIRginia International Raceway. Łącznie 19 samochodów rywalizować będzie w 160-minutowym sprincie, gdzie walczyć będą o punkty w klasyfikacji generalnej, jak i sprinterskiej.

Początek toru VIR (skrót od nazwy obiektu) uznaje się za rok 1955, gdzie grupa entuzjastów z Północnej Karoliny poszukiwali lokalizacji na zbudowanie obiektu wyścigowego. Teren wykupili na granicy stanu Wirginia, a Północnej Karoliny od rodziny Foote, a samo otwarcie odbyło się w 1957 roku. Grupa entuzjastów, która ten tor zbudowała, nazwała obiekt Sports Car Enterprice. Pierwszą imprezą był wyścig SCCA National Sports Car Championship, która przyciągnęła takie sławy jak Carroll Shelby, czy Carl Haas. Tor VIR szybko stał się stałym elementem wyścigów SCCA i jednym z bardziej ulubionych torów amerykańskich kierowców. Same słowa Shelbiego „jedno okrążenie na VIR jest jak sto okrążeń na Watkins Glen” są odzwierciedleniem tego, jak obiekt był bardzo lubiany.

Jednym z ważniejszych wydarzeń tego toru we wczesnych latach użytkowania był wyścig SCCA z 1966 roku, gdzie Tom Yeager i Bob Johnson w Fordzie Mustangu wygrali zawody przed takimi sławami jak Richard Petty, David Pearson, Curtis Turner, czy Wendell Scott. Niestety, wraz z przyjściem kryzysu paliwowego z początkiem lat 70, przyszły też gorsze czasy dla toru VIR. Po ostatnim wyścigu SCCA w 1974 roku obiekt został zamknięty na ponad 20 lat.

Ponowne otwarcie toru VIR odbyło się w 2000 roku, kiedy inwestorzy Connie Nyholm i Harvey Siegel porzucili karierę na rynku nieruchomości i zainwestowali w odbudowę legendy. Nie tylko został on odnowiony, ale także przekształcony w kurort z restauracją, spa, hotelem, strzelnicą, kartingiem i wiele, wiele innych. Nitka została poszerzona, ale pierwotna linia się nie zmieniła. W 2013 roku Siegel zrezygnował z funkcji prezesa, a Nyholm stała się jedną z niewielu kobiet posiadający większość toru wyścigowego.

W klasyfikacji generalnej kategorii GTD Pro prowadzą Jack Hawksworth i Ben Barnicoat z Lexusa ekipy Vasser Sullivan #14 mając 2810 punktów na koncie. Za nimi z większą stratą są zawodnicy Corvette Racing #3, Jordan Taylor i Antonio Garcia z 2641 oczkami. Między drugim a czwartym zespołem w klasie GTD Pro jest zaledwie 54 punkty różnicy.

Jeszcze większą przewagę ma duet ekipy Paul Miller Racing #1, Bryan Sellers i Madison Snow w klasie GTD. 2611 punktów to o ponad 200 więcej niż mają zawodnicy Heart of Racing #27 i o ponad 300 niż kierowcy Inception Racing #70, którzy wystawiają jedynego McLarena w stawce. Większy bój będzie o miejsce 3 w „generalce”, gdzie wspomniani zawodnicy McLarena, Frederik Schandorff i Brendan Iribe mają 11 punktów przewagi nad czwartym zespołem Vasser Sullivan #12, czyli Aaronem Telitzem i Frankie Montecalvo.

160-minutowy wyścig rozpocznie się w niedzielę o 20:05. Relację można obejrzeć na platformie streamingowej Viaplay.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze