Podsumowanie sobotnich testów Roar Before the 24

Trzy sesje odbyły się 20 stycznia, gdzie kierowcy wszystkich czterech kategorii uczestniczyli w łącznie ponad czterech godzinach treningów. W nich najlepsi ponownie okazali się kierowcy prototypów Cadillaca oraz Porsche. Ze zmiennym szczęściem radził sobie Inter Europol Competition #52 w kategorii LMP2.

Pierwszą sesję w sobotę zaplanowano na testy przedpołudniowe, gdzie najszybszym zawodnikiem był broniący tytułu mistrza IMSA, Pipo Derani z Action Express Racing #31. Brazylijczyk uzyskał czas 1:35,372 i był odrobinę lepszy od Richarda Westbrooka z JDC-Miller Motorsports #85. W kategorii LMP2 najszybszy był Nicklas Nielsen z AF Corse #88, a jego wynik to 1:38,576. Kierowcy Inter Europol Competition ukończyli 3 sesję treningową na piątej lokacie w kategorii LMP2, tracąc do zwycięzcy 0,393 sekundy. W kategorii GTD Pro z dobrej strony pokazał się samochód Corvette Racing #4, prowadzony przez Tommego Milnera – zawodnik z USA ukończył poranną sesję z czasem 1:45,844 i był on o ponad pół sekundy szybszy od drugiego w stawce Harrego Tincknell’a z Forda Multimatic #64. Z drugiej strony, ostatni rezultat należał do Daniela Juncadelli z Corvette Racing #3, mając wcześniej problemy z samochodem. W klasie GTD najlepszy rezultat wylądował w rękach Kyle’a Marcelliego z Wayne Taylor Racing #45.

Popołudniowa, jednogodzinna sesja padła łupem prywatnych zespołów – Phil Hanson w JDC-Miller Motorsports #85 uzyskał wynik 1:35,216. Jak się później okaże, będzie to najlepszy wynik do tej pory w tegorocznym Roar Before the 24. Tuż za nim, także niespodziewanie znalazł się Neel Jani z Proton Competition #5, który uzyskał taki sam wynik, jak Connor De Phillippi z BMW Team RLL #25. Znakomitą sesję treningową mieli zawodnicy United Autosports – w kategorii LMP2 pierwsze dwa miejsca zajęły właśnie prototypy z numerami #2 i #22. Na dalszej pozycji znalazł się zespół Inter Europol Competition #52, Nick Boulle wykręcił wynik 1:39,872. To o 0,825 sekundy gorszy czas od tego, jaki uzyskał Ben Keating, który był najszybszy w tej sesji. Zaskakująco dobrze zaprezentował się nowy Aston Martin ekipy Heart of Racing #23, który dzięki wynikowi 1:46,066 prowadzonym przez Mario Farnbachera znalazł się na czele kategorii GTD Pro. W klasie GTD trzy pierwsze miejsca zdobyły ekipy Porsche 911. Najszybszy był Klaus Bachler z MDK Motorsports #86.

Wieczorna sesja treningowa to popis ekipy Chip Ganassi Racing #01, który dzięki wynikowi Alexa Palou z 38. okrążenia wyprowadził Cadillaca na pierwsze miejsce. Solidną sesję zaliczyli kierowcy High Class Racing #20, którzy dzięki Scottowi Huffakerowi  uzyskali najlepszy wynik w kategorii LMP2 nie tylko w piątej sesji Roar Before the 24, ale i do tej pory podczas weekendu testowego. Clement Novalak w Inter Europol Competition #52 miał najlepszy wynik w wieczornym treningu, a jego czas o 1:38,961. Na właściwe tory wrócił McLaren zespołu Pfaff Motorsports #9 – Marvin Kirchhofer z wynikiem 1:45,980 znalazł się na pierwszej pozycji w kategorii GTD Pro. Ponownie dobrą sesję treningową miała włoska ekipa Cetilar Racing #47. Ich niebieskie Ferrari, prowadzone przez Eddiego Cheever’a uzyskało czas 1:45,739, co dało pierwszą lokatę w kategorii GTD.

W niedzielę o 19:55 odbędzie się sesja kwalifikacyjna do 24h Daytona. Wcześniej, zaplanowana jest ostatnia, szósta sesja treningowa, trwająca 30 minut.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze