W sesji drugiej coraz szybsze Vipery

Załoga Muscle Milk Pickett Racing była ponownie najszybsza w drugim treningu na torze Mosport Park w Kanadzie. W kategorii GT, bardzo dobrze sprawują się wyścigowe Vipery.

Choć tym razem załoga Dyson Racing zajęła już drugie miejsce w całej stawce – przewaga Muscle Milk nad Lolą nr 16 wciąż jest bezdyskusyjna, patrząc na 3-sekundową różnicę między tymi pojazdami. Wygląda więc na to, iż mimo zmiany kierowców, konkurenci załogi nr 6 nie będą mieli tu zbyt wiele do powiedzenia – a niemiecka para prototypu HPD już może cieszyć się z mistrzostwa w tym sezonie. Dużo bardziej skomplikowana jest sytuacja w klasie P2, choć i tu Mike Conway to mocny atut zespołu Level 5 – tym razem jednak, szybszy był kierowca drugiego prototypu tej ekipy, Marino Franchitti. W GT, ciekawostką są natomiast dobre wyniki Viperów – tu popisał się szczególnie ten z nr 91, który zajął miejsce między dwoma BMW, najszybszymi w tym treningu.

W P1 nie pojawił się tym razem prototyp Deltawing – a rozpoczynający sesję w HPD Lucas Luhr szybko wszedł na poziom, który dla Dyson Racing okazał się o wiele za wysoki. Zresztą, Chris McMurry okazuje się w Kanadzie kierowcą bardzo słabym – dopiero w końcówce, czasy załogi nr 16 poprawił Tony Burgess, dzięki temu Lola B12/60 znalazła się na miejscu drugim. Różnica między nią a czołowym HPD wynosiła jednak ponad 3 sekundy – więc o równorzędnej rywalizacji w wyścigu raczej nie ma tu mowy.

W kategorii P2, tym razem od startu obecny był na torze Mike Conway – i to on dyktował warunki przez większą część treningu. Kolejne miejsca zajmowali Johannes van Overbeek w nr 02 i Guy Cosmo w nr 01 od Extreme Speed – słabo spisywał się za to Scott Tucker w nr 551 od Level 5. Tuckera, w połowie sesji zmienił jednak Marino Franchitti – a ten okazał się szybszy nie tylko od Amerykanina, ale i od liderującego Brytyjczyka, w ostatnich 15 minutach sesji uzyskując czas lepszy od Conwaya. Ten ukończył trening jako drugi.

Pierwsza połowa sesji zdecydowała natomiast o układzie w tabeli wyników prototypów PC – 20 minut po starcie, najlepszy czas zaliczył tu Colin Braun w pojeździe nr 05 od CORE. Kilka minut później, blisko pokonania jego rezultatu był Bruno Junqueira z nr 9 od RSR – zabrakło mu jednak 0.01 sekundy, a na więcej Brazylijczyka stać już nie było. Pojazd nr 81 prowadził tym razem zmiennik Zandego, Marco Schultis – ale i on pokazał się z dobrej strony, kończąc sesję na miejscu trzecim. Dopiero czwarty wynik uzyskany został w samej końcówce treningu – jego autorem był Tristan Nunez z nr 18 od Performance Tech.

W kategorii GTE, w Kanadzie bardzo dobrze sprawują się nowe fabryczne Vipery. Przykładem tego była właśnie sesja druga, gdzie Kuno Wittmer już na czwartym okrążeniu pomiarowym zszedł do poziomu 1:16.3 – i dopiero kilkanaście minut później pokonał go Jan Magnussen z Corvette nr 4. Za Wittmerem pojawili się kierowcy BMW: Dirk Müller i Bill Auberlen – a Dominik Farnbacher w Viperze nr 93 był piąty. Z pojazdów fabrycznych, słabiej spisywał się tylko Tommy Milner z Corvette nr 3, ustępując załogom prywatnym na czele wpierw z Ferrari od Alex Job Racing, a potem Porsche od CORE. W połowie sesji, Farnbachera zastąpił Goossens, szybko awansując na miejsce czwarte – a na czoło wyszedł Auberlen, schodząc poniżej 1:16. Po chwili, na drugie miejsce wskoczył Müller – jego niespodziewanie przebił jednak Goossens, za BMW nr 55 wstawiając swojego Vipera. Niemiec ukończył sesję jako trzeci, za nim pozostała Corvette nr 3 – a w ostatnich minutach, na piąte awansował Milner w Corvette nr 4.

Wśród Porsche kategorii GTC, pierwsza połowa sesji należała do wolniejszych kierowców z poszczególnych składów – dlatego też na czele widniał Patrick Dempsey z nr 27 od Dempsey Del Piero. Za nim byli Alex Popow z nr 68 i Damien Faulkner z nr 66 od TRG – a czwarty czas miał na koncie Dion von Moltke z nr 44 od Flying Lizards. W połowie sesji, na torze pojawili się jednak czołowi zawodnicy – przez co na kwadrans przed końcem treningu, górą był już Spencer Pumpelly z nr 45 od Flying Lizards – a wkrótce pokonali go Sean Edwards z nr 30 od NGT i Jeroen Bleekemolen z nr 22 od AJR. Tylko ci trzej kierowcy zeszli poniżej granicy 1:22 – wynik Patricka Dempseya pozostał jako czwarty.

Poz Nr Kierowca Kat P(K) Zespół   Rezultat Strata
1 6
Klaus Graf
Lucas Luhr
P1 1 Muscle Milk Pickett Racing 1:07.328  
2 16
Tonz Burgess
Chris McMurry
P1 2 Dyson Racing Team 1:10.486 +3.158
3 551
Scott Tucker
Marino Franchitti
P2 1 Level 5 Motorsport 1:10.624 +3.296
4 552
Scott Tucker
Mike Conway
P2 2 Level 5 Motorsport 1:10.829 (+0.205)
5 02
Ed Brown
Johannes van Overbeek
P2 3 Extreme Speed Motorsport 1:11.122 (+0.498)
6 05
Jonathan Bennett
Colin Braun
PC 1 CORE Autosport 1:11.429 +4.101
7 9
Bruno Junqueira
Duncan Ende
PC 2 RSR Racing 1:11.440 (+0.011)
8 81
Mirco Schultis
Renger Van Der Zande
PC 3 8Star Mishumotors 1:11.708 (+0.279)
9 18
Tristan Nunez
Charlie Shears
PC 4 Performance Tech
Motorsports
1:12.168 (+0.739)
10 01
Scott Sharp
Guy Cosmo
P2 4 Extreme Speed Motorsport 1:12.647 (+2.023)
                     
14 55
Bill Auberlen
Maxime Martin
GT 1 BMW Team RLL 1:15.877 +8.549
15 91
Marc Goossens
Dominik Farnbacher
GT 2 SRT Motorsports 1:16.053 (+0.176)
16 56
Dirk Müller
Joey Hand
GT 3 BMW Team RLL 1:16.112 (+0.235)
                     
24 30
Henrique Cisneros
Sean Edwards
GTC 1 NGT Motorsports 1:21.740 +14.412
25 22
Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
GTC 2 Alex Job Racing 1:21.903 (+0.163)
26 45
Nelson Canache, Jr.
Spencer Pumpelly
GTC 3 Flying Lizard Motorsport 1:21.994 (+0.254)

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze