Załoga Muscle Milk Pickett Racing była ponownie najszybsza w drugim treningu na torze Mosport Park w Kanadzie. W kategorii GT, bardzo dobrze sprawują się wyścigowe Vipery.
Choć tym razem załoga Dyson Racing zajęła już drugie miejsce w całej stawce – przewaga Muscle Milk nad Lolą nr 16 wciąż jest bezdyskusyjna, patrząc na 3-sekundową różnicę między tymi pojazdami. Wygląda więc na to, iż mimo zmiany kierowców, konkurenci załogi nr 6 nie będą mieli tu zbyt wiele do powiedzenia – a niemiecka para prototypu HPD już może cieszyć się z mistrzostwa w tym sezonie. Dużo bardziej skomplikowana jest sytuacja w klasie P2, choć i tu Mike Conway to mocny atut zespołu Level 5 – tym razem jednak, szybszy był kierowca drugiego prototypu tej ekipy, Marino Franchitti. W GT, ciekawostką są natomiast dobre wyniki Viperów – tu popisał się szczególnie ten z nr 91, który zajął miejsce między dwoma BMW, najszybszymi w tym treningu.
W P1 nie pojawił się tym razem prototyp Deltawing – a rozpoczynający sesję w HPD Lucas Luhr szybko wszedł na poziom, który dla Dyson Racing okazał się o wiele za wysoki. Zresztą, Chris McMurry okazuje się w Kanadzie kierowcą bardzo słabym – dopiero w końcówce, czasy załogi nr 16 poprawił Tony Burgess, dzięki temu Lola B12/60 znalazła się na miejscu drugim. Różnica między nią a czołowym HPD wynosiła jednak ponad 3 sekundy – więc o równorzędnej rywalizacji w wyścigu raczej nie ma tu mowy.
W kategorii P2, tym razem od startu obecny był na torze Mike Conway – i to on dyktował warunki przez większą część treningu. Kolejne miejsca zajmowali Johannes van Overbeek w nr 02 i Guy Cosmo w nr 01 od Extreme Speed – słabo spisywał się za to Scott Tucker w nr 551 od Level 5. Tuckera, w połowie sesji zmienił jednak Marino Franchitti – a ten okazał się szybszy nie tylko od Amerykanina, ale i od liderującego Brytyjczyka, w ostatnich 15 minutach sesji uzyskując czas lepszy od Conwaya. Ten ukończył trening jako drugi.
Pierwsza połowa sesji zdecydowała natomiast o układzie w tabeli wyników prototypów PC – 20 minut po starcie, najlepszy czas zaliczył tu Colin Braun w pojeździe nr 05 od CORE. Kilka minut później, blisko pokonania jego rezultatu był Bruno Junqueira z nr 9 od RSR – zabrakło mu jednak 0.01 sekundy, a na więcej Brazylijczyka stać już nie było. Pojazd nr 81 prowadził tym razem zmiennik Zandego, Marco Schultis – ale i on pokazał się z dobrej strony, kończąc sesję na miejscu trzecim. Dopiero czwarty wynik uzyskany został w samej końcówce treningu – jego autorem był Tristan Nunez z nr 18 od Performance Tech.
W kategorii GTE, w Kanadzie bardzo dobrze sprawują się nowe fabryczne Vipery. Przykładem tego była właśnie sesja druga, gdzie Kuno Wittmer już na czwartym okrążeniu pomiarowym zszedł do poziomu 1:16.3 – i dopiero kilkanaście minut później pokonał go Jan Magnussen z Corvette nr 4. Za Wittmerem pojawili się kierowcy BMW: Dirk Müller i Bill Auberlen – a Dominik Farnbacher w Viperze nr 93 był piąty. Z pojazdów fabrycznych, słabiej spisywał się tylko Tommy Milner z Corvette nr 3, ustępując załogom prywatnym na czele wpierw z Ferrari od Alex Job Racing, a potem Porsche od CORE. W połowie sesji, Farnbachera zastąpił Goossens, szybko awansując na miejsce czwarte – a na czoło wyszedł Auberlen, schodząc poniżej 1:16. Po chwili, na drugie miejsce wskoczył Müller – jego niespodziewanie przebił jednak Goossens, za BMW nr 55 wstawiając swojego Vipera. Niemiec ukończył sesję jako trzeci, za nim pozostała Corvette nr 3 – a w ostatnich minutach, na piąte awansował Milner w Corvette nr 4.
Wśród Porsche kategorii GTC, pierwsza połowa sesji należała do wolniejszych kierowców z poszczególnych składów – dlatego też na czele widniał Patrick Dempsey z nr 27 od Dempsey Del Piero. Za nim byli Alex Popow z nr 68 i Damien Faulkner z nr 66 od TRG – a czwarty czas miał na koncie Dion von Moltke z nr 44 od Flying Lizards. W połowie sesji, na torze pojawili się jednak czołowi zawodnicy – przez co na kwadrans przed końcem treningu, górą był już Spencer Pumpelly z nr 45 od Flying Lizards – a wkrótce pokonali go Sean Edwards z nr 30 od NGT i Jeroen Bleekemolen z nr 22 od AJR. Tylko ci trzej kierowcy zeszli poniżej granicy 1:22 – wynik Patricka Dempseya pozostał jako czwarty.
Poz | Nr | Kierowca | Kat | P(K) | Zespół | Rezultat | Strata | |||
1 | 6 | Klaus Graf Lucas Luhr |
P1 | 1 | Muscle Milk Pickett Racing | 1:07.328 | ||||
2 | 16 | Tonz Burgess Chris McMurry |
P1 | 2 | Dyson Racing Team | 1:10.486 | +3.158 | |||
3 | 551 | Scott Tucker Marino Franchitti |
P2 | 1 | Level 5 Motorsport | 1:10.624 | +3.296 | |||
4 | 552 | Scott Tucker Mike Conway |
P2 | 2 | Level 5 Motorsport | 1:10.829 | (+0.205) | |||
5 | 02 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
P2 | 3 | Extreme Speed Motorsport | 1:11.122 | (+0.498) | |||
6 | 05 | Jonathan Bennett Colin Braun |
PC | 1 | CORE Autosport | 1:11.429 | +4.101 | |||
7 | 9 | Bruno Junqueira Duncan Ende |
PC | 2 | RSR Racing | 1:11.440 | (+0.011) | |||
8 | 81 | Mirco Schultis Renger Van Der Zande |
PC | 3 | 8Star Mishumotors | 1:11.708 | (+0.279) | |||
9 | 18 | Tristan Nunez Charlie Shears |
PC | 4 | Performance Tech Motorsports |
1:12.168 | (+0.739) | |||
10 | 01 | Scott Sharp Guy Cosmo |
P2 | 4 | Extreme Speed Motorsport | 1:12.647 | (+2.023) | |||
14 | 55 | Bill Auberlen Maxime Martin |
GT | 1 | BMW Team RLL | 1:15.877 | +8.549 | |||
15 | 91 | Marc Goossens Dominik Farnbacher |
GT | 2 | SRT Motorsports | 1:16.053 | (+0.176) | |||
16 | 56 | Dirk Müller Joey Hand |
GT | 3 | BMW Team RLL | 1:16.112 | (+0.235) | |||
24 | 30 | Henrique Cisneros Sean Edwards |
GTC | 1 | NGT Motorsports | 1:21.740 | +14.412 | |||
25 | 22 | Cooper MacNeil Jeroen Bleekemolen |
GTC | 2 | Alex Job Racing | 1:21.903 | (+0.163) | |||
26 | 45 | Nelson Canache, Jr. Spencer Pumpelly |
GTC | 3 | Flying Lizard Motorsport | 1:21.994 | (+0.254) |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.