Uliczne starcie w Maryland

W ten weekend, zespoły ALMS po raz drugi w tym sezonie wystartują w wyścigu odbywającym się na torze ulicznym. Rok temu, w starciu w Baltimore, niespodziewanie zwyciężyły prototypy P2.

Odbywająca się wspólnie z wyścigiem serii IndyCar runda na ulicach Baltimore, w ubiegłym roku miała zaskakujący wynik. Po 2 godzinach rywalizacji, pierwszymi na mecie okazały się być pojazdy zespołu Level 5 – a choć na tym samym okrążeniu, co zwycięzca, dopiero trzynasty był najlepszy prototyp czołowej kategorii P1. W dodatku – niewiele brakowało, aby na podium wyścigu pojawili się kierowcy najlepszego z pojazdów GT – Wolf Henzler i Bryan Sellers z Porsche ekipy Team Falken Tire ostatecznie ustąpili jednak pola najlepszym kierowcom prototypu PC, Alexowi Popowowi i Ryanowi Dalzielowi z CORE Autosports. W przypadku P1, tą najlepszą okazała się być za to po raz drugi załoga nr 20 od Dyson Racing – a czołowi gracze z nr 16 oraz konkurencyjnego HPD od Pickett Racing, do mety dojechali ze stratą powyżej dwóch okrążeń.

Tym razem jednak, Dyson Racing wystawia do walki już tylko jeden pojazd – i jeśli nie pokona załogi Muscle Milk Pickett Racing, ostatecznie straci szanse na mistrzostwo sezonu. Wszystko za sprawą trzech pierwszych wyścigów, w których załoga nr 16 nie zdobywała punktów – Dyson ma przez to stratę 74 oczek, czyli dokładnie tylu, ile może on zdobyć w trzech ostatnich rundach przy braku punktów ze strony Muscle Milk. Szanse i tak są więc tylko teoretyczne – a jeśli ta różnica stanie się po Baltimore jeszcze większa, ekipa Pickett Racing będzie mogła już teraz cieszyć się z kolejnego mistrzostwa ALMS. W przypadku kierowców, Klaus Graf i Lucas Luhr mistrzami zostali już po wyścigu na Road America – wskutek zmiany kierowców w Dyson Racing, nie mogą oni już nawet zrównać się z Niemcami. W Baltimore, za kierownicę Loli nr 16 powracają Chris Dyson i Guy Smith – nie pojawi się za to prototyp Deltawing, czego prozaicznym powodem jest mała ilość części zamiennych i obawy zespołu o zniszczenie pojazdu na niezwykle ciasnej, ogrodzonej betonowymi barierami pętli.

W kategorii P2, po niespodziewanym przejściu Guya Cosmo z Extreme Speed Motorsports do konkurencyjnej Level 5, ta ma jeszcze większe szanse na powtórzenie sukcesu z ubiegłego roku. Wciąż nie wiadomo, jak tym razem rozstawią się kierowcy owego zespołu – wiadomo natomiast, że partnerem Scotta Sharpa w rywalizacji ze Scottem Tuckerem, Marino Franchittim, a teraz również z Guyem Cosmo, będzie Anthony Lazzaro – kierowca widziany w ekipie Extreme Speed podczas tegorocznego wyścigu w Sebring. Mimo przegranych w dwóch ostatnich wyścigach, Sharp wciąż trzyma się blisko liderów kategorii – i w przeciwieństwie do P1, tu walka o mistrzostwo toczyć się może nawet do ostatniej rundy.

Podobnie, sytuacja ma się wśród prototypów PC – i tu także, czołowy konkurent w walce o mistrzostwo będzie miał w Baltimore nowego partnera. Tracący 5 punktów do Colina Brauna Mike Guash, w prototypie od PR1/Mathiasen Motorsport zmieniał się będzie nie z Davidem Chengiem, ale znanym z serii Rolex Sports Car Danem Cameronem. Partnerem Brauna będzie za to wciąż Jonathan Bennett – choć dla nich, ubiegłoroczny występ w Baltimore zakończył się już w połowie rywalizacji. Dobre wyniki na Road America nieco zbliżyły do czołówki Chrisa Cumminga z BAR1 Motorsports oraz Bruno Junqueirę z RSR Racing – ci jednak wciąż mają do lidera stratę około 20 punktów, którą muszą zmniejszyć także w Baltimore.

W GT, po sukcesach na Mosport Park i Road America, coraz większą uwagę przykuwają nowe Vipery. Triumf na torze w Elkhart Lake, z pewnością skłania załogi SRT Motorsports do kolejnych zwycięstw – szczególnie, że zespół ten jest już tylko 3 punkty gorszy od wice-lidera klasyfikacji, BMW Team RLL. Jeszcze bardziej ciekawie sytuacja wygląda z perspektywy kierowców – po zwycięstwie na Road America, Dominik Farnbacher i Marc Goossens zrównali się punktowo z Dirkiem Müllerem z BMW – a cała trójka traci tylko pięć oczek do prowadzących Olivera Gavina i Tommego Milnera z Corvette Racing. Druga załoga tego zespołu, Antonio Garcia i Jan Magnussen, do Müllera, Goossensa i Farnbachera tracą punkt – a poważną, 24-punktową stratę do lidera mają dopiero Maxime Martin i Bill Auberlen. Nieco uwagi mogą zwracać także ubiegłoroczni zwycięzcy wyścigu na Baltimore – choć Wolf Henzler i Bryan Sellers, szans na mistrzostwo sezonu raczej już nie mają.

W najsłabszej kategorii GTC, dwa ostatnie wyścigi wysunęły na czoło załogi Spencera Pumpelly i Jeroena Bleekemolena, nieco w cień spychając NGT Motorsports Henrique Cisnerosa. Ten, do liderów traci już 16 punktów, przy tylko 4 straty Holendra (i jego partnera, Coopera MacNeila) z Alex Job Racing – i jeśli chce myśleć o triumfie w tym sezonie, Cisneros i jego zmiennik Sean Edwards muszą znów wygrywać. Szanse na to są, gdyż to właśnie załoga nr 30 zwyciężyła w pierwszym w tym sezonie, ulicznym wyścigu w Long Beach – na ulicach Baltimore mogą więc potwierdzić, że to oni najlepiej sprawdzają się na ciasnych torach w centrum miast. Aż trzy pojazdy wystawi natomiast zespół TRG – w jednym z nich znajdzie się ubiegłoroczny zwycięzca wyścigu w tej kategorii, Al Carter.

Dla ALMS przewidziano dwa z trzech dni imprezy w Baltimore – w piątek odbędą się treningi o 14:50 i 18:05 oraz kwalifikacje o 22:30 – w sobotę rozgrzewka o 16:10 oraz 2-godzinny wyścig rozpoczynający się o godzinie 21:45.

Nr Kierowcy Klasa Zespół Samochód
6
Klaus Graf
Lucas Luhr
P1 Muscle Milk Pickett Racing HPD ARX-03c
16
Chris Dyson
Guy Smith
P1 Dyson Racing Team Lola B12/60 Mazda
01
Scott Sharp
Anthony Lazzaro
P2 Extreme Speed Motorsport HPD ARX-03b
02
Ed Brown
Johannes van Overbeek
P2 Extreme Speed Motorsport HPD ARX-03b
551
Scott Tucker
Marino Franchitti
P2 Level 5 Motorsport HPD ARX-03b
552

Scott Tucker
Guy Cosmo
Ryan Briscoe
P2 Level 5 Motorsport HPD ARX-03b
3
Jan Magnussen
Antonio Garcia
GT Corvette Racing Chevrolet Corvette C6.ZR1
4
Oliver Gavin
Tommy Milner
GT Corvette Racing Chevrolet Corvette C6.ZR1
17
Wolf Henzler
Bryan Sellers
GT Team Falken Tire Porsche 911 GT3-RSR (997)
23
Bill Sweedler
Townsend Bell
GT Team West
Alex Job Racing
Ferrari 458 Italia GTC
48
Bryce Miller
Marco Holzer
GT Paul Miller Racing Porsche 911 GT3-RSR (997)
55
Bill Auberlen
Maxime Martin
GT BMW Team RLL BMW Z4 GTE
56
Dirk Müller
Joey Hand
GT BMW Team RLL BMW Z4 GTE
62
Olivier Beretta
Matteo Malucelli
GT Risi Competizione Ferrari 458 Italia GTC
91
Marc Goossens
Dominik Farnbacher
GT SRT Motorsports SRT Viper GTS-R
93
Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
GT SRT Motorsports SRT Viper GTS-R
06
Patrick Long
Tom Kimber-Smith
GT CORE Autosport Porsche 911 GT3-RSR (997)
7
Tomy Drissi
Rusty Mitchell
PC BAR1 Motorsports Oreca FLM09
8
Kyle Marcelli
Chris Cumming
PC BAR1 Motorsports Oreca FLM09
9
Bruno Junqueira
Duncan Ende
PC RSR Racing Oreca FLM09
18
Tristan Nunez
Charlie Shears
PC Performance Tech
Motorsports
Oreca FLM09
52
Mike Guasch
Dane Cameron
PC PR1 Mathiasen
Motorsports
Oreca FLM09
81
Mirco Schultis
Renger Van Der Zande
PC 8Star Mishumotors Oreca FLM09
05
Jonathan Bennett
Colin Braun
PC CORE Autosport Oreca FLM09
11
Mike Hedlund
Jan Heylen
GTC JDX Racing Porsche 911 GT3 Cup (997)
22
Cooper MacNeil
Jeroen Bleekemolen
GTC Alex Job Racing Porsche 911 GT3 Cup (997)
27
Patrick Dempsey
Andy Lally
GTC Dempsey Del Piero Racing Porsche 911 GT3 Cup (997)
30
Henrique Cisneros
Sean Edwards
GTC NGT Motorsports Porsche 911 GT3 Cup (997)
44
Seth Neiman
Dion von Moltke
GTC Flying Lizard Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997)
45
Nelson Canache, Jr.
Spencer Pumpelly
GTC Flying Lizard Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997)
66
Ben Keating
Damien Faulkner
GTC TRG Porsche 911 GT3 Cup (997)
67
Marc Bunting
Norbert Siedler
GTC TRG Porsche 911 GT3 Cup (997)
68
Kévin Estre
Al Carter
GTC TRG Porsche 911 GT3 Cup (997)

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze