Corvette DP na czele w pierwszym dniu testów

Załogi startujące w prototypach Corvette były najszybsze w pierwszym dniu testów Roar Before the Rolex. Wśród pojazdów GT, najszybsze były nie tylko Corvette, ale i Porsche.

Za sobą mamy pierwszy z trzech dni testów Roar Before the Rolex, tradycyjnie zapowiadających nam rywalizację w wyścigach Endurance w USA. Tym razem jednak, testy na torze Daytona ukazują nam nie tylko prototypy Daytona – ale i te znane z Amerykańskiej Serii Le Mans, gdyż impreza jest w praktyce debiutem nowej serii wyścigów, United SportsCar Championship. Na Florydzie mogliśmy więc porównać prototypy Daytona ze zbilansowanymi pojazdami LMP2, zobaczyć cały szereg pojazdów kategorii GT Daytona – a także zobaczyć na żywo nowe Corvette C7.R, które niestety wciąż kryją się pod specyficznym kamuflażem. Jednym był jednak ich wygląd – drugim wyniki, które szczególnie w pierwszej sesji ukazały możliwości nowych maszyn – podobnie zresztą jak prototypy o kształtach Corvette, które zdominowały wręcz obie sesje treningowe.

W pierwszym z treningów, aż pięć Corvette DP znalazło się na czołowych pozycjach w kategorii P. Zdecydowanie najszybsza była tu załoga Action Express Racing, która jako jedyna zeszła poniżej granicy 1:39 – a o ponad 0.6 sekundy pokonała kolejne Corvette, pojazdy od Spirit of Daytona, Wayne Taylor Racing, GAINSCO oraz Marsh. Dopiero szóste miejsce zajęły inne prototypy, na czele z dwoma załogami Extreme Speed Motorsports – jednak tu różnice były już niewielkie. W przedziale 0.5 sekundy znalazły się pojazdy z miejsc 5-11. – wśród nich był także Riley zespołu Michael Shank Racing, Morgan od OAK Racing – a także prototyp Deltawing, dziesiątym czasem sesji całkiem nieźle zapowiadając się na ten sezon startów. Gorzej wypadła ekipa Chip Ganassi Racing, dopiero dwunasta.

Z prototypów PC, w pierwszym teście najlepiej wypadła załoga CORE Autosports, o 0.7 sekundy pokonując kierowców BAR1 Motorsports oraz Performance Tech. Ich najlepsze czasy różniło 0.2 sekundy – a w piątce czołowych załóg tej kategorii znalazły się jeszcze ekipy 8Star Motorsports i nr 8 od Starworks.

O ile nowe wyścigowe Corvette w wersji GT nie zaprezentowały pełni swoich wdzięków – w pierwszym treningu pokazały, że także i w tym roku, konkurenci ekipy Corvette Racing nie będą mieli lekko. Właśnie te dwa pojazdy uzyskały najlepsze czasy kategorii GTLM – choć różnice między nimi i Porsche o numerze 911 nie były znowu zbyt wielkie. W czołówce znalazły się także dwa fabryczne Vipery – za to dwa BMW, Aston Martin oraz Ferrari od Krohn Racing nieco zawiodły tych, którzy widzieli te pojazdy na czele stawki.

Pierwszy trening w kategorii GTD nie przyniósł większych zaskoczeń – na czele znalazły się ekipy dobrze znane z ubiegłego roku. Mimo przejścia z Porsche na Audi, pierwsze miejsce zajęła załoga Flying Lizards Motorsport – za nią natomiast pojawiło się Ferrari od Level 5, zespołu może nie z tej kategorii, ale na pewno bardzo mocnego w stawce. Kolejne miejsce należało do Porsche od Alex Job Racing – a za nim znów znalazła się ekipa z innej kategorii, tym razem Paul Miller Racing w Audi, która w ubiegłym roku walczyła w Porsche w silniejszej klasie GT ALMS.

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 5

João Barbosa
Christian Fittipaldi
Sébastien Bourdais
1 P Action Express
Racing
1:38.630  
2 90


Richard Westbrook
Michael Valiante
Mike Rockenfeller
2 P Spirit Of Daytona 1:39.264 +0.634
3 10


Wayne Taylor
Max Angelelli
Ricky Taylor
Jordan Taylor
3 P Wayne Taylor
Racing
1:39.410 +0.780
4 99


Alex Gurney
John Fogarty
Darren Law
Memo Gidley
4 P GAINSCO
Bob Stallings Racing
1:40.020 +1.390
5 31
Eric Curran
Boris Said
5 P Marsh Racing 1:40.964 +2.334
6 1



Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Brabham
6 P Extreme Speed
Motorsports
1:41.054 +2.424
7 2


Ed Brown
Johannes van Overbeek
Anthony Lazzaro
Simon Pagenaud
7 P Extreme Speed
Motorsports
1:41.079 +2.449
8 42


Olivier Pla
Roman Rusinow
Gustavo Yacaman
Martin Plowman

8 P OAK Racing 1:41.102 +2.472
9 60


John Pew
Oswaldo Negri Jr
A.J. Allmendinger
Justin Wilson
9 P Michael Shank Racing 1:41.252 +2.622
10 0

Andy Meyrick
Katherine Legge
Alexander Rossi
10 P DeltaWing
Racing Cars
1:41.488 +2.858
...     ...       ...      
14 54 Jon Bennett 1 PC CORE autosport 1:42.468 +3.838
15 87


Chapman Ducote
Sean Rayhall
Doug Bielefeld
Ernesto José Viso
2 PC BAR1 Motorsports 1:43.226 +4.596
16 38


Charlie Shears
Jon Brownson
Raphael Matos
Ryan Booth
3 PC Performance Tech
Motorsports
1:43.396 +4.766
17 25
Enzo Potolicchio
Tom Kimber-Smith
4 PC 8Star Motorsports 1:43.472 +4.842
18 8

Mirco Schultis
Renger van der Zande
Erix Lux
5 PC Starworks Motorsport 1:45.005 +6.375
19 4

Oliver Gavin
Tommy Milner
Robin Liddell
1 GTLM Corvette Racing 1:45.743 +7.113
20 3

Jan Magnussen
Anthony Garcia
Ryan Briscoe
2 GTLM Corvette Racing 1:45.792 +7.162
21 911

Nick Tandy
Richard Lietz
Patrick Pilet
3 GTLM Porsche North America 1:45.994 +7.364
22 93

Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
Robert Bell
4 GTLM SRT Motorsports 1:46.292 +7.662
23 91
Dominik Farnbacher
Marc Goossens
5 GTLM SRT Motorsports 1:46.485 +7.855
...     ...       ...      
28 45


Nelson Canache Jr.
Spencer Pumpelly
Tim Pappas
Markus Winkelhock
1 GTD Flying Lizard
Motorsports
1:48.444 +9.814
29 556


Scott Tucker
Towsend Bell
Bill Sweedler
Jeff Segal
2 GTD Level 5 Motorsports 1:48.475 +9.845
...     ...       ...      
31 22



Cooper MacNeil
Leh Keen
Louis-Philippe Dumoulin
Shane van Gisbergen
3 GTD Alex Job Racing 1:48.676 +10.046
32 48


Bryce Miller
René Rast
Christopher Haase
Matthiew Bell
4 GTD Paul Miller Racing 1:49.086 +10.456
33 27
Patrick Dempsey
Franz Konrad
5 GTD Dempsey Racing 1:49.100 +10.470
...     ...       ...      
38 30


Henrique Cisneros
Kuba Giermaziak
Fréderic Makowiecki
Christina Nielsen
13 GTD NGT Motorsport 1:49.789 +11.159

W sesji drugiej, na czele były już tylko trzy Corvette DP – lecz znów tylko one zeszły poniżej granicy 1:40. Dwoma pierwszymi pozycjami zamieniły się tym razem załogi Spirit of Daytona i Action Express Racing, przy czym różnica między nimi wyniosła zaledwie 0.030 sekundy – a przed HPD nr 1 od Extreme Speed Motorsports znalazła się jeszcze Corvette DP nr 99 od GAINSCO. Wyraźnie poprawił się prototyp Riley nr 01 od Chip Ganassi Racing, tym razem zaliczając piąty czas sesji – dalej były kolejne dwie Corvette DP, a dopiero za nimi drugi Riley od Chipa Ganassiego i Morgan ekipy OAK Racing. Wciąż natomiast przeciętnie wypadała załoga Pickett Racing, po raz drugi nie wchodząc do pierwszej dziesiątki stawki – i przegrywając choćby z prototypem Deltawing.

W kategorii PC, w sesji drugiej nieco gorzej wypadła ekipa CORE Autosports – na czele znów znalazły się za to załogi od BAR1 Motorsports i Performance Tech. W czołówce znalazł się także zespół 8Star Motorsports – za to zamiast Starworks, w pierwszej piątce zobaczyliśmy ekipę PR1/Mathiasen Motorsports.

W GTLM, dwie nowe Corvette nie powtórzyły sukcesu z sesji pierwszej – tym razem najszybsze było Porsche nr 911, wygrywając z Viperem nr 91 oraz fabrycznym Aston Martinem, który rozdzielił dwa Vipery. Dopiero za tą czwórką, ze stratą przynajmniej 0.6 sekundy znalazły się dwie C7.R – za to kolejne pół sekundy straty zanotowały dwa BMW Z4 GTE, zamykające czołową grupę pojazdów w swojej kategorii.

Jedynie w kategorii GTD, drugi trening nie przyniósł zmiany na czołowej pozycji – tu znów najszybsze było Audi nr 45 zespołu Flying Lizards Motorsport. Dalej jednak, sytuacja była już o wiele bardziej skomplikowana – drugi czas zanotowało mianowicie Porsche nr 71 od Park Place Motorsports, trzecie było Audi od GMG Racing, a czwarte Audi od Fall-Line Motorsports – natomiast ekipy dobrze zapowiadające się w sesji pierwszej, tym razem znalazły się w dalszej części stawki. Całkiem nieźle sprawował się tu nowy Viper GT3-R, który po ósmym czasie w pierwszym treningu, tym razem był piąty.

Poz Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 90

Richard Westbrook
Michael Valiante
Mike Rockenfeller
1 P Spirit Of Daytona 1:38.898  
2 5

João Barbosa
Christian Fittipaldi
Sébastien Bourdais
2 P Action Express Racing 1:38.928 +0.030
3 99


Alex Gurney
John Fogarty
Darren Law
Memo Gidley
3 P GAINSCO
Bob Stallings Racing
1:39.286 +0.388
4 1



Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Brabham
4 P Extreme Speed
Motorsports
1:40.006 +1.108
5 01


Scott Pruett
Memo Rojas
Jamie McMurray
Sage Karam
5 P Chip Ganassi Racing 1:40.039 +1.141
6 9



Brian Frisselle
Burt Frisselle
John Martin
Stefan Johansson
Fabien Giroix
6 P Action Express Racing 1:40.096 +1.198
7 10


Wayne Taylor
Max Angelelli
Ricky Taylor
Jordan Taylor
7 P Wayne Taylor Racing 1:40.164 +1.266
8 02


Scott Dixon
Tony Kanaan
Marino Franchitti
Kyle Larson
8 P Chip Ganassi Racing 1:40.248 +1.350
9 42


Olivier Pla
Roman Rusinow
Gustavo Yacaman
Martin Plowman

9 P OAK Racing 1:40.527 +1.629
10 31
Eric Curran
Boris Said
10 P Marsh Racing 1:40.735 +1.837
...     ...       ...      
15 87


Chapman Ducote
Sean Rayhall
Doug Bielefeld
Ernesto José Viso
1 PC BAR1 Motorsports 1:43.322 +4.424
16 38


Charlie Shears
Jon Brownson
Raphael Matos
Ryan Booth
2 PC Performance Tech
Motorsports
1:43.342 +4.444
17 25
Enzo Potolicchio
Tom Kimber-Smith
3 PC 8Star Motorsports 1:43.416 +4.518
18 54 Jon Bennett 4 PC CORE autosport 1:45.168 +6.270
19 52



Mike Guash
Luis Diaz
David Cheng
Tomy Drissi
James Kovacic
5 PC PR1/Mathiasen
Motorsports
1:45.177 +6.279
20 911

Nick Tandy
Richard Lietz
Patrick Pilet
1 GTLM Porsche North America 1:45.564 +6.666
...     ...       ...      
22 91
Dominik Farnbacher
Marc Goossens
2 GTLM SRT Motorsports 1:46.043 +7.145
23 97



Stefan Mücke
Darren Turner
Pedro Lamy
Richie Stanaway
Paul Dalla Lana
3 GTLM Aston Martin Racing 1:46.118 +7.220
24 93

Jonathan Bomarito
Kuno Wittmer
Robert Bell
4 GTLM SRT Motorsports 1:46.134 +7.236
25 3

Jan Magnussen
Anthony Garcia
Ryan Briscoe
5 GTLM Corvette Racing 1:46.220 +7.322
...     ...       ...      
29 45


Nelson Canache Jr.
Spencer Pumpelly
Tim Pappas
Markus Winkelhock
1 GTD Flying Lizard
Motorsports
1:47.981 +9.083
...     ...       ...      
31 71


Jim Norman
Craig Stanton
Norbert Siedler
2 GTD Park Place Motorsports 1:48.338 +9.440
32 32

Alex Welch
James Sofronas
Frank Stippler
3 GTD GMG Racing 1:48.594 +9.696
33 46

Charles Putman
Charles Espenlaub
Oliver Jarvis
4 GTD Fall-Line Motorsports 1:48.869 +9.971
34 33



Ben Keating
Jeroen Bleekemolen
Sebastiaan Bleekemolen
Emmanuel Collard
5 GTD Riley Motorsports 1:48.944 +10.046
...     ...       ...      
38 30


Henrique Cisneros
Kuba Giermaziak
Fréderic Makowiecki
Christina Nielsen
9 GTD NGT Motorsport 1:49.031 +10.133

Pierwszego dnia testów miało miejsce także kilka incydentów – w sesji pierwszej, bardzo szybkie w swojej kategorii Porsche nr 911 wpadło w barierę z opon, wymuszając zatrzymanie treningu – prawdziwego pecha miała jednak fabryczna ekipa Mazdy, SpeedSource, która nie tylko zaliczyła zderzenie z barierą, ale i problemy ze swoimi silnikami w gruntownie zmodernizowanych Lolach B12/80. Mniej działo się w sesji drugiej, gdzie pomniejszym incydentem była tylko awaria napędu w prototypie Riley od Michael Shank Racing.

Kolejne cztery testy odbędą się w sobotę, a ostatnie dwa w niedzielę. 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze