Załogi startujące w prototypach Corvette były najszybsze w pierwszym dniu testów Roar Before the Rolex. Wśród pojazdów GT, najszybsze były nie tylko Corvette, ale i Porsche.
Za sobą mamy pierwszy z trzech dni testów Roar Before the Rolex, tradycyjnie zapowiadających nam rywalizację w wyścigach Endurance w USA. Tym razem jednak, testy na torze Daytona ukazują nam nie tylko prototypy Daytona – ale i te znane z Amerykańskiej Serii Le Mans, gdyż impreza jest w praktyce debiutem nowej serii wyścigów, United SportsCar Championship. Na Florydzie mogliśmy więc porównać prototypy Daytona ze zbilansowanymi pojazdami LMP2, zobaczyć cały szereg pojazdów kategorii GT Daytona – a także zobaczyć na żywo nowe Corvette C7.R, które niestety wciąż kryją się pod specyficznym kamuflażem. Jednym był jednak ich wygląd – drugim wyniki, które szczególnie w pierwszej sesji ukazały możliwości nowych maszyn – podobnie zresztą jak prototypy o kształtach Corvette, które zdominowały wręcz obie sesje treningowe.
W pierwszym z treningów, aż pięć Corvette DP znalazło się na czołowych pozycjach w kategorii P. Zdecydowanie najszybsza była tu załoga Action Express Racing, która jako jedyna zeszła poniżej granicy 1:39 – a o ponad 0.6 sekundy pokonała kolejne Corvette, pojazdy od Spirit of Daytona, Wayne Taylor Racing, GAINSCO oraz Marsh. Dopiero szóste miejsce zajęły inne prototypy, na czele z dwoma załogami Extreme Speed Motorsports – jednak tu różnice były już niewielkie. W przedziale 0.5 sekundy znalazły się pojazdy z miejsc 5-11. – wśród nich był także Riley zespołu Michael Shank Racing, Morgan od OAK Racing – a także prototyp Deltawing, dziesiątym czasem sesji całkiem nieźle zapowiadając się na ten sezon startów. Gorzej wypadła ekipa Chip Ganassi Racing, dopiero dwunasta.
Z prototypów PC, w pierwszym teście najlepiej wypadła załoga CORE Autosports, o 0.7 sekundy pokonując kierowców BAR1 Motorsports oraz Performance Tech. Ich najlepsze czasy różniło 0.2 sekundy – a w piątce czołowych załóg tej kategorii znalazły się jeszcze ekipy 8Star Motorsports i nr 8 od Starworks.
O ile nowe wyścigowe Corvette w wersji GT nie zaprezentowały pełni swoich wdzięków – w pierwszym treningu pokazały, że także i w tym roku, konkurenci ekipy Corvette Racing nie będą mieli lekko. Właśnie te dwa pojazdy uzyskały najlepsze czasy kategorii GTLM – choć różnice między nimi i Porsche o numerze 911 nie były znowu zbyt wielkie. W czołówce znalazły się także dwa fabryczne Vipery – za to dwa BMW, Aston Martin oraz Ferrari od Krohn Racing nieco zawiodły tych, którzy widzieli te pojazdy na czele stawki.
Pierwszy trening w kategorii GTD nie przyniósł większych zaskoczeń – na czele znalazły się ekipy dobrze znane z ubiegłego roku. Mimo przejścia z Porsche na Audi, pierwsze miejsce zajęła załoga Flying Lizards Motorsport – za nią natomiast pojawiło się Ferrari od Level 5, zespołu może nie z tej kategorii, ale na pewno bardzo mocnego w stawce. Kolejne miejsce należało do Porsche od Alex Job Racing – a za nim znów znalazła się ekipa z innej kategorii, tym razem Paul Miller Racing w Audi, która w ubiegłym roku walczyła w Porsche w silniejszej klasie GT ALMS.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
1 | P | Action Express Racing |
1:38.630 | ||||
2 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
2 | P | Spirit Of Daytona | 1:39.264 | +0.634 | |||
3 | 10 | Wayne Taylor Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
3 | P | Wayne Taylor Racing |
1:39.410 | +0.780 | |||
4 | 99 | Alex Gurney John Fogarty Darren Law Memo Gidley |
4 | P | GAINSCO Bob Stallings Racing |
1:40.020 | +1.390 | |||
5 | 31 | Eric Curran Boris Said |
5 | P | Marsh Racing | 1:40.964 | +2.334 | |||
6 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel David Brabham |
6 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:41.054 | +2.424 | ||
7 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek Anthony Lazzaro Simon Pagenaud |
7 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:41.079 | +2.449 | |||
8 | 42 |
Olivier Pla |
8 | P | OAK Racing | 1:41.102 | +2.472 | |||
9 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr A.J. Allmendinger Justin Wilson |
9 | P | Michael Shank Racing | 1:41.252 | +2.622 | |||
10 | 0 | Andy Meyrick Katherine Legge Alexander Rossi |
10 | P | DeltaWing Racing Cars |
1:41.488 | +2.858 | |||
... | ... | ... | ||||||||
14 | 54 | Jon Bennett | 1 | PC | CORE autosport | 1:42.468 | +3.838 | |||
15 | 87 | Chapman Ducote Sean Rayhall Doug Bielefeld Ernesto José Viso |
2 | PC | BAR1 Motorsports | 1:43.226 | +4.596 | |||
16 | 38 | Charlie Shears Jon Brownson Raphael Matos Ryan Booth |
3 | PC | Performance Tech Motorsports |
1:43.396 | +4.766 | |||
17 | 25 | Enzo Potolicchio Tom Kimber-Smith |
4 | PC | 8Star Motorsports | 1:43.472 | +4.842 | |||
18 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande Erix Lux |
5 | PC | Starworks Motorsport | 1:45.005 | +6.375 | |||
19 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner Robin Liddell |
1 | GTLM | Corvette Racing | 1:45.743 | +7.113 | |||
20 | 3 | Jan Magnussen Anthony Garcia Ryan Briscoe |
2 | GTLM | Corvette Racing | 1:45.792 | +7.162 | |||
21 | 911 | Nick Tandy Richard Lietz Patrick Pilet |
3 | GTLM | Porsche North America | 1:45.994 | +7.364 | |||
22 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer Robert Bell |
4 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.292 | +7.662 | |||
23 | 91 | Dominik Farnbacher Marc Goossens |
5 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.485 | +7.855 | |||
... | ... | ... | ||||||||
28 | 45 | Nelson Canache Jr. Spencer Pumpelly Tim Pappas Markus Winkelhock |
1 | GTD | Flying Lizard Motorsports |
1:48.444 | +9.814 | |||
29 | 556 | Scott Tucker Towsend Bell Bill Sweedler Jeff Segal |
2 | GTD | Level 5 Motorsports | 1:48.475 | +9.845 | |||
... | ... | ... | ||||||||
31 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen Louis-Philippe Dumoulin Shane van Gisbergen |
3 | GTD | Alex Job Racing | 1:48.676 | +10.046 | |||
32 | 48 | Bryce Miller René Rast Christopher Haase Matthiew Bell |
4 | GTD | Paul Miller Racing | 1:49.086 | +10.456 | |||
33 | 27 | Patrick Dempsey Franz Konrad |
5 | GTD | Dempsey Racing | 1:49.100 | +10.470 | |||
... | ... | ... | ||||||||
38 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Fréderic Makowiecki Christina Nielsen |
13 | GTD | NGT Motorsport | 1:49.789 | +11.159 |
W sesji drugiej, na czele były już tylko trzy Corvette DP – lecz znów tylko one zeszły poniżej granicy 1:40. Dwoma pierwszymi pozycjami zamieniły się tym razem załogi Spirit of Daytona i Action Express Racing, przy czym różnica między nimi wyniosła zaledwie 0.030 sekundy – a przed HPD nr 1 od Extreme Speed Motorsports znalazła się jeszcze Corvette DP nr 99 od GAINSCO. Wyraźnie poprawił się prototyp Riley nr 01 od Chip Ganassi Racing, tym razem zaliczając piąty czas sesji – dalej były kolejne dwie Corvette DP, a dopiero za nimi drugi Riley od Chipa Ganassiego i Morgan ekipy OAK Racing. Wciąż natomiast przeciętnie wypadała załoga Pickett Racing, po raz drugi nie wchodząc do pierwszej dziesiątki stawki – i przegrywając choćby z prototypem Deltawing.
W kategorii PC, w sesji drugiej nieco gorzej wypadła ekipa CORE Autosports – na czele znów znalazły się za to załogi od BAR1 Motorsports i Performance Tech. W czołówce znalazł się także zespół 8Star Motorsports – za to zamiast Starworks, w pierwszej piątce zobaczyliśmy ekipę PR1/Mathiasen Motorsports.
W GTLM, dwie nowe Corvette nie powtórzyły sukcesu z sesji pierwszej – tym razem najszybsze było Porsche nr 911, wygrywając z Viperem nr 91 oraz fabrycznym Aston Martinem, który rozdzielił dwa Vipery. Dopiero za tą czwórką, ze stratą przynajmniej 0.6 sekundy znalazły się dwie C7.R – za to kolejne pół sekundy straty zanotowały dwa BMW Z4 GTE, zamykające czołową grupę pojazdów w swojej kategorii.
Jedynie w kategorii GTD, drugi trening nie przyniósł zmiany na czołowej pozycji – tu znów najszybsze było Audi nr 45 zespołu Flying Lizards Motorsport. Dalej jednak, sytuacja była już o wiele bardziej skomplikowana – drugi czas zanotowało mianowicie Porsche nr 71 od Park Place Motorsports, trzecie było Audi od GMG Racing, a czwarte Audi od Fall-Line Motorsports – natomiast ekipy dobrze zapowiadające się w sesji pierwszej, tym razem znalazły się w dalszej części stawki. Całkiem nieźle sprawował się tu nowy Viper GT3-R, który po ósmym czasie w pierwszym treningu, tym razem był piąty.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante Mike Rockenfeller |
1 | P | Spirit Of Daytona | 1:38.898 | ||||
2 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi Sébastien Bourdais |
2 | P | Action Express Racing | 1:38.928 | +0.030 | |||
3 | 99 | Alex Gurney John Fogarty Darren Law Memo Gidley |
3 | P | GAINSCO Bob Stallings Racing |
1:39.286 | +0.388 | |||
4 | 1 |
|
Scott Sharp Ryan Dalziel David Brabham |
4 | P | Extreme Speed Motorsports |
1:40.006 | +1.108 | ||
5 | 01 | Scott Pruett Memo Rojas Jamie McMurray Sage Karam |
5 | P | Chip Ganassi Racing | 1:40.039 | +1.141 | |||
6 | 9 | Brian Frisselle Burt Frisselle John Martin Stefan Johansson Fabien Giroix |
6 | P | Action Express Racing | 1:40.096 | +1.198 | |||
7 | 10 | Wayne Taylor Max Angelelli Ricky Taylor Jordan Taylor |
7 | P | Wayne Taylor Racing | 1:40.164 | +1.266 | |||
8 | 02 | Scott Dixon Tony Kanaan Marino Franchitti Kyle Larson |
8 | P | Chip Ganassi Racing | 1:40.248 | +1.350 | |||
9 | 42 |
Olivier Pla |
9 | P | OAK Racing | 1:40.527 | +1.629 | |||
10 | 31 | Eric Curran Boris Said |
10 | P | Marsh Racing | 1:40.735 | +1.837 | |||
... | ... | ... | ||||||||
15 | 87 | Chapman Ducote Sean Rayhall Doug Bielefeld Ernesto José Viso |
1 | PC | BAR1 Motorsports | 1:43.322 | +4.424 | |||
16 | 38 | Charlie Shears Jon Brownson Raphael Matos Ryan Booth |
2 | PC | Performance Tech Motorsports |
1:43.342 | +4.444 | |||
17 | 25 | Enzo Potolicchio Tom Kimber-Smith |
3 | PC | 8Star Motorsports | 1:43.416 | +4.518 | |||
18 | 54 | Jon Bennett | 4 | PC | CORE autosport | 1:45.168 | +6.270 | |||
19 | 52 | Mike Guash Luis Diaz David Cheng Tomy Drissi James Kovacic |
5 | PC | PR1/Mathiasen Motorsports |
1:45.177 | +6.279 | |||
20 | 911 | Nick Tandy Richard Lietz Patrick Pilet |
1 | GTLM | Porsche North America | 1:45.564 | +6.666 | |||
... | ... | ... | ||||||||
22 | 91 | Dominik Farnbacher Marc Goossens |
2 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.043 | +7.145 | |||
23 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner Pedro Lamy Richie Stanaway Paul Dalla Lana |
3 | GTLM | Aston Martin Racing | 1:46.118 | +7.220 | |||
24 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer Robert Bell |
4 | GTLM | SRT Motorsports | 1:46.134 | +7.236 | |||
25 | 3 | Jan Magnussen Anthony Garcia Ryan Briscoe |
5 | GTLM | Corvette Racing | 1:46.220 | +7.322 | |||
... | ... | ... | ||||||||
29 | 45 | Nelson Canache Jr. Spencer Pumpelly Tim Pappas Markus Winkelhock |
1 | GTD | Flying Lizard Motorsports |
1:47.981 | +9.083 | |||
... | ... | ... | ||||||||
31 | 71 | Jim Norman Craig Stanton Norbert Siedler |
2 | GTD | Park Place Motorsports | 1:48.338 | +9.440 | |||
32 | 32 | Alex Welch James Sofronas Frank Stippler |
3 | GTD | GMG Racing | 1:48.594 | +9.696 | |||
33 | 46 | Charles Putman Charles Espenlaub Oliver Jarvis |
4 | GTD | Fall-Line Motorsports | 1:48.869 | +9.971 | |||
34 | 33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen Sebastiaan Bleekemolen Emmanuel Collard |
5 | GTD | Riley Motorsports | 1:48.944 | +10.046 | |||
... | ... | ... | ||||||||
38 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak Fréderic Makowiecki Christina Nielsen |
9 | GTD | NGT Motorsport | 1:49.031 | +10.133 |
Pierwszego dnia testów miało miejsce także kilka incydentów – w sesji pierwszej, bardzo szybkie w swojej kategorii Porsche nr 911 wpadło w barierę z opon, wymuszając zatrzymanie treningu – prawdziwego pecha miała jednak fabryczna ekipa Mazdy, SpeedSource, która nie tylko zaliczyła zderzenie z barierą, ale i problemy ze swoimi silnikami w gruntownie zmodernizowanych Lolach B12/80. Mniej działo się w sesji drugiej, gdzie pomniejszym incydentem była tylko awaria napędu w prototypie Riley od Michael Shank Racing.
Kolejne cztery testy odbędą się w sobotę, a ostatnie dwa w niedzielę.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.