Westbrook najszybszy, zmiany po kwalifikacjach

Richard Westbrook po raz kolejny okazał się najszybszym kierowcą w treningu na torze Daytona. Wcześniej, kilka pojazdów straciły swoje pozycje z kwalifikacji wskutek przekroczenia regulaminu technicznego.

Ostatnia, 60-minutowa sesja treningowa również przyniosła nam kilka czerwonych flag – bez takowych pozostała więc tylko ta najdłuższa, w dodatku odbywająca się już w nocy. Tym razem, pecha zaliczył m.in. Duncan Ende w prototypie PC, zatrzymując się (i sesję) w połowie treningu – a i na początku doszło do drobnego incydentu wymuszającego na krótko czerwoną flagę. W samej sesji, najszybszym znów był za to Richard Westbrook w prototypie nr 90 – choć jeszcze na 5 minut przed jej końcem, Brytyjczyk widniał dopiero na piątym miejscu w tabeli wyników. W PC, w czołówce nie znalazł się tym razem Colin Braun, na czele umieszczając konkurentów z prototypu nr 8 od Starworks – w GTLM, ponownie błysnął nam zespół Risi Competizione, a konkretnie Matteo Malucelli. Ferrari okazało się być najszybsze także w kategorii GTD – tu, załoga nr 556 będąc lepszą od drugiego pojazdu ekipy Level 5 i Porsche zespołu Dempsey.

W kategorii P, w pierwszej części sesji, w czołówce widniały załogi: Spirit of Daytona nr 90, Action Express Racing nr 5 oraz dwie zespołu Chip Ganassi Racing. W Corvette DP tych pierwszych jeździli jednak nie Westbrook i Fittipaldi, lecz Mike Rockenfeller i João Barbosa.. W połowie treningu, na czoło wyszedł Alex Gurney w nr 99 od GAINSCO, Fittipaldi zmienił Barbosę i był drugi – a Westbrook, mimo poprawienia wyniku Rockenfellera, spadł za Scotta Pruetta z Rileya nr 01. W dodatku, w końcówce Brytyjczyka przebił także Scott Dixon z drugiego samochodu Chipa Ganassiego – na ostatnim okrążeniu, górą okazał się jednak być Westbrook, o 0.3 sekundy poprawiając wynik Gunrey'a.

Wśród prototypów PC, dobrze radziły sobie tym razem pojazdy od Starworks – w pierwszej połowie Alex Popow w nr 7. Z Wenezuelczykiem walczyli m.in. Jon Bennett z nr 54 z CORE i Frank Montecalvo z nr 52 od PR1/Mathiasen – w praktyce, pokonał go jednak dopiero kolega z zespołu, Sam Bird. Ten poprawił wynik Rengera van der Zandego, który nieco wcześniej wyprowadził swoją załogę nr 8 na miejsce drugie – a czas Montecalvego przebił także James Kovacic z nr 87 od BAR1 Motorsports.

W GTLM, początek sesji należał do Corvette nr 3 – później jednak na czoło wysunął się Patrick Pilet w Porsche nr 911, a za nim Andrea Bertolinii w Ferrari 57 i Matteo Malucelli w siostrzanym 62. Obaj mieli jednak  czasy dużo gorsze od Francuza – dopiero w połowie sesji, Malucelli poprawił wynik Pileta – za to na trzecie wszedł Andy Priaux w BMW 56. Po wznowieniu treningu, Priauxa poprawił Dirk Müller w drugim Z4 GTE – jednak Niemca, w ostatnim kwadransie przebili Tommy Milner i Jan Magnussen w dwóch Corvette, a także kierowcy drugiego Porsche i Aston Martina. Malucelli i Pilet pozostali niepokonani.

Ferrari górowało w tej sesji także w kategorii GTD – na początku był to Marco Cioci z nr 51 od Spirit of Race, a trzeci czas miał Alessandro Balzan z nr 63 od Scuderia Corse. Później jednak, na czele pojawił się Markus Palttala w BMW zespołu Turner – a w drugiej połowie sesji, drugi czas uzyskał Oliver Jarvis w Audi nr 46 od Fall-Line Motorsports. Kwadrans przed końcem treningu, najlepsze znów było już Ferrari, konkretnie Milo Valverde w nr 556 od Level 5 – a ostatecznie, przed BMW pojawili się także Christian Engelhardt w Porsche nr 28 od Dempsey Racing i Towsend Bell w drugim 458 zespołu Level 5.

Kuba Giermaziak był obecny w tej sesji w pierwszych jej minutach – najlepsze wyniki uzyskiwał jego pierwszy zmiennik, Nicki Thiim, dając załodze nr 30 dwunaste miejsce w kategorii. Na torze pojawili się również Christina Nielsen i Henrique Cisneros – ci byli już jednak wolniejsi od Duńczyka.

Do kilku zmian doszło również w wyniku badań po wczorajszych kwalifikacjach. Z trzecim miejscem na starcie musiał się pożegnać Scott Mayer, gdyż w Rileyu Dinan zespołu Starworks stwierdzono zbyt mały prześwit, przesuwający załogę nr 78 na koniec stawki. Z tego samego powodu, trzecie miejsce w kategorii GTD stracił Oliver Jarvis i jego załoga nr 46 od Fall-Line Motorsports – z innego, na koniec stawki przesunięty został natomiast lider tej kategorii. W Audi nr 48 od Paul Miller Racing, prowadzonym wtedy przez Christophera Haase, stwierdzono nieregulaminową wysokość krawędzi tylnego skrzydła – który to przepis jest jednym z elementów BoP wprowadzonych po teście Roar Before the Rolex. Zwycięzcą kwalifikacji został więc Toni Vilander z Ferrari nr 63 od Scuderia Corse – a drugi czas należy do innego pojazdu tego zespołu, nr 65 kierowanego przez Brazylijczyka Daniela Serrę.

Wyścig rozpocznie się w sobotę o godzinie 20:10.

P Nr   Kierowca   Klasa   Zespół   Rezultat Strata
1 90

Richard Westbrook
Michael Valiante
Mike Rockenfeller
1 P Spirit Of Daytona 1:39.256  
2 99


Alex Gurney
John Fogarty
Darren Law
Memo Gidley
2 P GAINSCO
Bob Stallings Racing
1:39.568 +0.312
3 5


João Barbosa
Christian Fittipaldi
Sébastien Bourdais
Burt Frisselle
3 P Action Express Racing 1:39.665 +0.409
4 02


Scott Dixon
Tony Kanaan
Marino Franchitti
Kyle Larson
4 P Chip Ganassi Racing 1:39.822 +0.566
5 01


Scott Pruett
Memo Rojas
Jamie McMurray
Sage Karam
5 P Chip Ganassi Racing 1:39.835 +0.579
6 9


Brian Frisselle
Burt Frisselle
John Martin
Fabien Giroix
6 P Action Express Racing 1:40.188 +0.932
7 10


Wayne Taylor
Max Angelelli
Ricky Taylor
Jordan Taylor
7 P Wayne Taylor Racing 1:40.367 +1.111
8 6

Lucas Luhr
Klaus Graf
Alex Brundle
8 P Pickett Racing 1:40.610 +1.354
9 1



Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Brabham
9 P Extreme Speed
Motorsports
1:40.938 +1.682
10 42


Olivier Pla
Roman Rusinow
Gustavo Yacaman
Oliver Webb

10 P OAK Racing 1:40.945 +1.689
...       ...         ...      
14 8


Mirco Schultis
Renger van der Zande
Erix Lux
Sam Bird
1 PC Starworks Motorsport 1:42.176 +2.920
15 7



Alex Popow
Isaac Tutumlu
Martin Fuentes
Kyle Marcelli
Pierre Kaffer
2 PC Starworks Motorsport 1:43.082 +3.826
...       ...         ...      
17 87



Sean Rayhall
James Kovacic
Doug Bielefeld
Gaston Kearby
Tonis Kasemets
3 PC BAR1 Motorsports 1:44.195 +4.939
...       ...         ...      
20 62


Matteo Malucelli
Giancarlo Fisichella
Gianmaria Bruni
Oliver Beretta
1 GTLM Risi Competizione 1:45.007 +5.751
...       ...         ...      
22 911

Nick Tandy
Richard Lietz
Patrick Pilet
2 GTLM Porsche North America 1:45.422 +6.166
...       ...         ...      
26 3

Jan Magnussen
Anthony Garcia
Ryan Briscoe
3 GTLM Corvette Racing 1:45.934 +6.678
...       ...         ...      
35 556



Scott Tucker
Mike Lamarra
Terry Borcheller
Milo Valverde
Guy Cosmo
1 GTD Level 5 Motorsports 1:48.073 +8.817
36 28



Christian Engelhardt
Rolf Ineichen
Klaus Bachler
Lance Willsey
Franz Konrad
2 GTD Dempsey Racing 1:48.233 +8.977
37 555



Scott Tucker
Jeff Segal
Bill Sweedler
Towsend Bell 
Alessandro Pier Guidi
3 GTD Level 5 Motorsports 1:48.374 +9.118
...       ...         ...      
46 30


Henrique Cisneros
Kuba Giermaziak
Nicki Thiim
Christina Nielsen
12 GTD NGT Motorsport 1:48.800 +9.544

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze