Kolejny kandydat do kategorii GTD

Po niedawnych planach ekipy HTP z ich Mercedesem, starty w Stanach Zjednoczonych rozważa kolejny zespół posiadający nietypowy dla USCC pojazd. W USA, pojawić miałaby się Ginetta.

O ile jednak wyścigowy SLS AMG GT3 to pojazd często widywany na europejskich torach – czołowa wersja Ginetty, G55 GT3, regularnie obecna jest tylko na swoim terenie w Wielkiej Brytanii. Tym bardziej zaskakuje fakt, że jej niejako fabryczny zespół LNT zastanawia się nad startami za oceanem – z drugiej jednak strony, obecność w serii United Sports Car Championship byłaby dla Ginetty sporą promocją tej wersji, i to nie tylko w USA.

Wyposażona we własny silnik V8 4.35L Ginetta G55 GT3 nie należy może do czołówki Brytyjskich Mistrzostw GT – w przypadku wyścigów w USA ma jednak kilka cech, które ułatwiają jej pojawienie się za oceanem. Auto jest pozbawione większości elektroniki stosowanej w samochodach FIA GT3, a zabronionej w USCC – niewiele zmian wymaga także aerodynamika pojazdu, przez wielu uważana za główny plus Ginetty. Faza homologacji powinna więc przejść bez większych przeszkód – pytanie tylko, kiedy Ginetta rzeczywiście pojawi się na torach w USA.

Z pewnością nie będzie to nadchodzący Sebring, w którym wszystkie miejsca są już zajęte – Brytyjczycy chcą jednak pojawić się przynajmniej w czterech odsłonach sezonu 2014 USCC. W samochodzie miałby pojawić się szef Ginetty i zespołu LNT, Lawrence Tomlison – a także fabryczny kierowca Ginetty, startujący w Wielkiej Brytanii Mike Simpson.

W przeciwieństwie do samej Ginetty G55 GT3, zespół LNT ma już na koncie starty w wyścigach za oceanem. W 2006 roku zajął on piąte miejsce w 12-godzinnym Sebring, Tomilson razem z Tomem Kimber-Smithem i Richardem Deanem startując tam w kategorii GT2 amerykańskim Panozem Esperante GT-LM. Dwa lata później, w Petit Le Mans pojawił się za to prototyp Zytek zmodernizowany przez inżynierów Ginetty – załoga Danny Watts i Olivier Pla zajęła co prawda czwarte miejsce wśród prototypów LMP1, był to jednak dopiero czternasty pojazd w całej stawce.

Największym sukcesem dla Team LNT jest jego triumf w wyścigu Le Mans 24h 2006, gdzie w Panozie Esperante, trio Tomilson, Kimber-Smith i Dean wygrało kategorię GT2.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze