Johannes Van Overbeek z Extreme Speed Motorsports wywalczył pole position do wyścigu TUDOR United SportsCar Championship w Laguna Seca. Kuba Giermaziak zakwalifikował się na ósmym miejscu w klasie GTD.
Jako pierwsi na tor wyjechali kierowcy klasy GT Daytona i szybko musieli wrócić do boksów, kiedy Jack Gerber wypadł z toru w czwartym zakręcie i zakopał Ferrari nr 51 w żwirze. Nad torem wywieszono czerwone flagi i walka o pole position miała się rozstrzygnąć w 5-minutowym sprincie. Na prowadzeniu był Leh Keen z czasem tuż poniżej 1:27 i wydawało się, że nikt go nie poprawi. Wtedy już po zakończeniu sesji (ze względu na czerwoną flagę, każdy kierowca mógł rozpocząć jedno okrążenie po upływie czasu) bezbłędne okrążenie przejechał Spencer Pumpelly w Audi zespoły Flying Lizard, dzięki któremu wyszedł na prowadzenie z przewagą trzech dziesiątych sekundy nad Keenem w Porsche zespołu Alexa Joba. Trzeci czas uzyskał Christopher Haase w Audi Paula Millera, a za nim uplasowali się Kyle Marcelli w Ferrari i Dion von Moltke w drugim Audi od Flying Lizard, którzy uzyskali identyczne czasy okrążeń. Kuba Giermaziak przez chwilę znajdował się na czwartym miejscu, ale kiedy inni poprawiali swoje czasy po zakończeniu sesji, Polak nie był w stanie tego zrobić i spadł na ósme miejsce.
Po GT Daytona na tor wyjechały prototypy Challenge, które wystartują w pierwszym z dwugodzinnych wyścigów. Początkowe prowadzenie objął 19-letni Sean Rayhall z zespołu 8Star z czasem 1:20,421, którego nie poprawił do końca sesji, wypadając z rywalizacji o pole position. Tę toczyli między sobą Renger van der Zande ze Startworks i Bruno Junqueira z RSR Racing. Podobnie jak w GT Daytona, także i tutaj czas van der Zande poniżej minuty i 20 sekund wydawał się być bezpieczny, dopóki swojego ostatniego okrążenia nie ukończył Junqueira, ustawiając poprzeczkę cztery dziesiąte sekundy wyżej i nie dając Holendrowi szansy na odpowiedź na ten rezultat.
W drugim wyścigu weekendu wystartują dwie profesjonalne klasy - Prototypy i GT Le Mans. Jako pierwsza kwalifikacje rozpoczęła druga z nich. Zwycięzca ostatniej rundy w Long Beach - Antonio Garcia wyznaczył w Corvette punkt odniesienia dla rywali na 1:22,373 już na początku sesji, pozbawiając prowadzenia Johna Edwardsa w BMW. Jak się okazało, w trakcie sesji tempo nie poprawiało się i te początkowe czasy zadecydowały o ustawieniu w pierwszej linii. Trzeci był Nick Tandy w Porsche nr 911, który pokonał Olivera Gavina w drugiej Corvette. Liderzy klasyfikacji - Bill Auberlen i Andy Priaulx - wystartują z piątego pola. Najlepszy z Viperów był szósty, a najlepsze Ferrari siódme.
O ile klasa GTLM nie dostarczyła spodziewanych emocji, walka w klasie prototypów wynagrodziła to kibicom. Richard Westbrook w Corvette DP zespołu Spirit of Daytona narzucił w trakcie 15-minutowej sesji szalone tempo, ostatecznie kończąc z czasem 1:18,788. W tym czasie Johannes van Overbeek dopiero się rozpędzał i na swoim dziewiątym okrążeniu wykręcił 1:58,561 - rezultat, który dał mu pierwsze pole position w karierze i pierwsze dla prototypu P2 w USCC. Druga linia także należy do P2 - wystartuje z niej druga załoga Extreme Speed - Ryan Dalziel/Scott Sharp i ekipa Oak Racing - Gustavo Yacaman i Alex Brundle. Prowadzący w klasyfikacji João Barbosa i Christian Fittipaldi zakwalifikowali się na piątej pozycji.
Wyścig klas PC i GTD rozpocznie się o 19:00, a P i GTLM o 23:30. Oba w całości będzie można oglądać na IMSA.com.
Wyniki kwalifikacji PC i GTD
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 09 | Duncan Ende Bruno Junqueira |
1 | PC | RSR Racing | 1:19,723 | |||
2 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande |
2 | PC | Starworks Motorsport | + 0,394 | |||
3 | 25 | Luiz Diaz Sean Rayhall |
3 | PC | 8Star Motorsports | + 0,698 | |||
4 | 54 | Jon Bennett Colin Braun |
4 | PC | CORE autosport | + 0,730 | |||
5 | 08 | Chris Cumming Alex Taglani |
5 | PC | RSR Racing | + 0,845 | |||
6 | 38 | Charlie Shears David Ostella |
6 | PC | Performance Tech Motorsports | + 1,113 | |||
7 | 52 | Frankie Montecalvo Gunnar Jeanette |
7 | PC | PR1/Mathiasen Motorsports | + 1,210 | |||
8 | 85 | Chris Miller Stephen Simpson |
8 | PC | JDC/Miller Motorsports | + 1,538 | |||
9 | 45 | Nelson Canache Jr. Spencer Pumpelly |
1 | GTD | Flying Lizard Motorsports | + 6,972 | |||
10 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen |
2 | GTD | Alex Job Racing | + 7,239 | |||
11 | 48 | Christopher Haase Bryce Miller |
3 | GTD | Paul Miller Racing | + 7,378 | |||
12 | 64 | Stefan Johansson Kyle Marcelli |
4 | GTD | Scuderia Corsa | + 7,398 | |||
13 | 35 | Seth Neiman Dion von Moltke |
5 | GTD | Flying Lizard Motorsports | + 7,398 | |||
14 | 33 | Jeroen Bleekemolen Ben Keating |
6 | GTD | Riley Motorsports | + 7,604 | |||
15 | 58 | Madison Snow Jan Heylen |
7 | GTD | Snow Racing | + 7,648 | |||
16 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak |
8 | GTD | NGT Motorsport | + 7,693 | |||
17 | 44 | John Potter Andy Lally |
9 | GTD | Magnus Racing | + 7,725 | |||
18 | 94 | Dane Cameron Markus Palttala |
10 | GTD | Turner Motorsport | + 7,748 | |||
19 | 23 | Ian James Mario Farnbacher |
11 | GTD | Team Seattle Alex Job Racing | + 7,826 | |||
20 | 81 | Bob Faieta Damien Faulkner |
12 | GTD | GB Autosport | + 8,027 | |||
21 | 63 | Alessandro Balzan Jeff Westphal |
13 | GTD | Scuderia Corsa | + 8,144 | |||
22 | 73 | Patrick Lindsey Kevin Estré |
14 | GTD | Park Place Motorsports | + 8,240 | |||
23 | 555 | Bill Sweedler Towsend Bell |
15 | GTD | AIM Autosport | + 8,511 | |||
24 | 71 | Jim Norman Craig Stanton |
16 | GTD | Park Place Motorsports | + 8,515 | |||
25 | 27 | Patrick Dempsey Andrew Davis |
17 | GTD | Dempsey Racing | + 8,757 | |||
26 | 007 | Al Carter James Davison |
18 | GTD | TRG-AMR | + 9,328 | |||
27 | 18 | David Calvert-Jones Matthew Bell |
19 | GTD | Mühlner Motorsports America | + 9,858 | |||
28 | 46 | Charles Espenlaub Charles Putman |
20 | GTD | Fall-Line Motorsports | + 9,911 | |||
29 | 19 | Mark Kvamme Dave Machavern |
21 | GTD | Mühlner Motorsports America | + 10,482 | |||
30 | 51 | Jack Gerber Eddie Cheever |
22 | GTD | Spirit of Race | + 14,299 | |||
31 | 7 | Martin Fuentes Sam Bird |
9 | PC | Starworks Motorsport | ||||
32 | 88 | Doug Bielefeld Ryan Eversley |
10 | PC | BAR1 Motorsports |
Wyniki kwalifikacji P i GTLM
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
1 | P | Extreme Speed Motorsports | 1:18,561 | |||
2 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante |
2 | P | Spirit Of Daytona | + 0,227 | |||
3 | 1 | Scott Sharp Ryan Dalziel |
3 | P | Extreme Speed Motorsports | + 0,409 | |||
4 | 42 | Gustavo Yacaman Alex Brundle |
4 | P | OAK Racing | + 0,515 | |||
5 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
5 | P | Action Express Racing | + 0,614 | |||
6 | 10 | Ricky Taylor Jordan Taylor |
6 | P | Wayne Taylor Racing | + 0,943 | |||
7 | 01 | Scott Pruett Memo Rojas |
7 | P | Chip Ganassi Racing | + 1,401 | |||
8 | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr |
8 | P | Michael Shank Racing | + 1,546 | |||
9 | 0 | Andy Meyrick Katherine Legge |
9 | P | DeltaWing Racing Cars | + 1,766 | |||
10 | 31 | Eric Curran Boris Said |
10 | P | Marsh Racing | + 2,832 | |||
11 | 07 | Tristan Nunez Joel Miller |
11 | P | SpeedSource | + 3,449 | |||
12 | 3 | Jan Magnussen Anthony Garcia |
1 | GTLM | Corvette Racing | + 3,812 | |||
13 | 56 | Dirk Müller John Edwards |
2 | GTLM | BMW Team RLL | + 4,017 | |||
14 | 911 | Nick Tandy Richard Lietz |
3 | GTLM | Porsche North America | + 4,117 | |||
15 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
4 | GTLM | Corvette Racing | + 4,207 | |||
16 | 55 | Bill Auberlen Andy Priaulx |
5 | GTLM | BMW Team RLL | + 4,249 | |||
17 | 91 | Dominik Farnbacher Marc Goossens |
6 | GTLM | SRT Motorsports | + 4,515 | |||
18 | 62 | Giancarlo Fisichella Pierre Kaffer |
7 | GTLM | Risi Competizione | + 4,581 | |||
19 | 912 | Patrick Long Michael Christensen |
8 | GTLM | Porsche North America | + 4,702 | |||
20 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer |
9 | GTLM | SRT Motorsports | + 4,780 | |||
21 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
10 | GTLM | Team Falken Tire | + 5,099 | |||
22 | 70 | Sylvain Tremblay Tom Long |
12 | P | SpeedSource | + 7,741 | |||
23 | 57 | Tracy Krohn Niclas Jönsson |
11 | GTLM | Krohn Racing | + 8,044 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.