Mirco Schultis i Renger van der Zande tryumfowali w barwach zespołu Starworks w pierwszym wyścigu TUDOR Championship na Laguna Seca. Dane Cameron i Markus Palttala wygrali w klasie GTD, a Kuba Giermaziak i Henrique Cisneros zajęli 12. miejsce.
Prowadzenie na starcie utrzymał startujący z pole position Duncan Ende. Zablokował on koła na hamowaniu do pierwszego zakrętu, zniechęcając Luiza Diaza, który pokonał na starcie Marco Schultisa.
Pierwsza neutralizacja wyścigu nastąpiła już na pierwszym okrążeniu. Patrick Dempsey z powodu problemów z hamulcami wypadł z toru na wejściu w siódmy zakręt i zakopał swoje Porsche w żwirze. Powrócił on do rywalizacji ze stratą okrążenia do rywali, którego ani on, ani jego partner Andrew Davis nie odrobili do końca wyścigu.
Kierowcy wrócili do ścigania po upływie ośmiu minut czasu wyścigu i już w pierwszym zakręcie Chris Cumming wyprzedził Mirco Schultisa w walce o trzecie miejsce. Czasu nie marnował także Henrique Cisneros, który po starcie z ósmego pola, wyprowadził Porsche nr 30 na szóste miejsce wśród aut GT Daytona. Na czele tej klasy Nelson Canache Jr i Stefan Johansson szybko odjechali od rywali i toczyli między sobą walkę o prowadzenie. Canache skutecznie bronił prowadzenia, które wywalczył we wczorajszych kwalifikacjach i Szwed nie był w stanie wyprzedzić Audi zespołu Flying Lizard, a w ciągu kolejnych 10 minut zaczął tracić dystans do lidera, aż dogonił go Bryce Miller w Audi od Paul Miller Racing.
W tym czasie Luiz Diaz wyszedł na prowadzenie wyścigu w prototypie zespołu 8Star, wyprzedzając Duncana Ende, a w klasie GTD doszło do kolizji na wyjściu z ostatniego zakrętu. Ben Keating uderzył w tył BMW Markusa Palttali, który obrócił się i spadł na koniec stawki. Keating otrzymał za ten incydent karę 60 sekund postoju w boksie, po odbyciu której wypadł z toru i także spadł na koniec stawki. Jadący niedawno na trzeiej pozycji Bryce Miller wypadł z toru na wyjściu z "korkociągu", przez co spadł na 10. miejsce, tuż przed powracającego do czołówki Palttalę.
Po 35 minutacj rywalizacji na torze po raz drugi i ostatni wywieszono zółte flagi z powodu dwóch osobnych incydentów. John Bennet zderzył się w "korkociągu" z Mirco Schultisem, przez co uszkodził lewe przednie zawieszenie i przestał się liczyć w walce o podium. Chwilę później Charlie Putman w Audi od Fall-Line Motorsport zatrzymał się na wyjściu z piątego zakrętu, uderzony przez jeden z prototypów.
Neutralizacja wciąż trwała po upływie 40 minut wyścigu i niemal wszystkie zespoły skorzystały z możliwości zjazdu do boksów i zmiany kierowców. Na prowadzeniu wyjechał Sean Rayhall z RSR Racing przed Bruno Junqueirą z RSR Racing i Gunnarem Jeannette z PR1/Mathiasen. W klasie GT Daytona na prowadzeniu był Bill Sweedler w Ferrari nr 555 przed Nelsonem Canache w Audi i Cooperem McNeilem w Porsche od Alex Job Racing.
W drugiej połowie wyścigu rywalizacja znacząco się uspokoiła. Na prowadzeniu jechał Sean Rayhall, który budował przewagę nad Bruno Junqueirą, lecz stracił prowadzenie po swoim pit-stopie po 71 minutach na rzecz Rengera van der Zande ze Starworks. Kierowca 8Star próbował dogonić lidera, co zakończył dramatycznie na dwie minuty przed końcem, wypadając z toru na wyjściu z przedostatniego zakrętu. 19-letni Amerykanin wrócił na tor bez uszkodzeń i dojechał na bezpiecznym drugim miejscu, 12 sekund za van der Zande i cztery przed Junqueirą.
W klasie GTD Dane Cameron w BMW zespołu Turnera zjechał na dodatkowy postój w połowie wyścigu i powoli piął się w górę tabeli wyników, wyprzedzając oszczędzających paliwo rywali. W ostatnich 10 minutach rywalizacji kilkanaście aut pojawiło się w boksach, w tym jadące w czołówce oba Porsche zespołu Alexa Joba. Na prowadzeniu był Spencer Pumpelly w Audi Flying Lizard, które było na prowadzeniu od początku wyścigu. Pumpelly nie zjechał do boksów i na wyjściu z "korkociągu" skończyło mu się paliwo i toczył się w kierunku mety. Dane Cameron wyprzedził go przed ostatnim zakrętem, a do linii mety tuż za jego tylnym skrzydłem jechał Christopher Haase w Audi Paula Millera. Pumpelly nie osiągnął mety, zatrzymując się na 100 metrów przed linią. Został on sklasyfikowany na szóstym miejscu w klasie, jako ostatni na okrążeniu lidera. Kuba Giermaziak także musiał zjechać do boksów na dodatkowy postój i ukończył wyścig na 12. miejscu.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 8 | Mirco Schultis Renger van der Zande |
1 | PC | Starworks Motorsport | 82 okr. | |||
2 | 25 | Luiz Diaz Sean Rayhall |
2 | PC | 8Star Motorsports | + 12,234 | |||
3 | 09 | Duncan Ende Bruno Junqueira |
3 | PC | RSR Racing | + 16,714 | |||
4 | 52 | Frankie Montecalvo Gunnar Jeanette |
4 | PC | PR1/Mathiasen Motorsports | + 40,628 | |||
5 | 08 | Chris Cumming Alex Taglani |
5 | PC | RSR Racing | + 1:59,223 | |||
6 | 85 | Chris Miller Stephen Simpson |
6 | PC | JDC/Miller Motorsports | + 1 okr. | |||
7 | 54 | Jon Bennett Colin Braun |
7 | PC | CORE autosport | + 4 okr. | |||
8 | 94 | Dane Cameron Markus Palttala |
1 | GTD | Turner Motorsport | + 4 okr. | |||
9 | 48 | Christopher Haase Bryce Miller |
2 | GTD | Paul Miller Racing | + 4 okr. | |||
10 | 44 | John Potter Andy Lally |
3 | GTD | Magnus Racing | + 4 okr. | |||
11 | 22 | Cooper MacNeil Leh Keen |
4 | GTD | Alex Job Racing | + 4 okr. | |||
12 | 35 | Seth Neiman Dion von Moltke |
5 | GTD | Flying Lizard Motorsports | + 4 okr. | |||
13 | 45 | Nelson Canache Jr. Spencer Pumpelly |
6 | GTD | Flying Lizard Motorsports | + 5 okr. | |||
14 | 63 | Alessandro Balzan Jeff Westphal |
7 | GTD | Scuderia Corsa | + 5 okr. | |||
15 | 23 | Ian James Mario Farnbacher |
8 | GTD | Team Seattle Alex Job Racing | + 5 okr. | |||
16 | 73 | Patrick Lindsey Kevin Estré |
9 | GTD | Park Place Motorsports | + 5 okr. | |||
17 | 64 | Stefan Johansson Kyle Marcelli |
10 | GTD | Scuderia Corsa | + 5 okr. | |||
18 | 58 | Madison Snow Jan Heylen |
11 | GTD | Snow Racing | + 5 okr. | |||
19 | 30 | Henrique Cisneros Kuba Giermaziak |
12 | GTD | NGT Motorsport | + 5 okr. | |||
20 | 007 | Al Carter James Davison |
13 | GTD | TRG-AMR | + 5 okr. | |||
21 | 555 | Bill Sweedler Towsend Bell |
14 | GTD | AIM Autosport | + 5 okr. | |||
22 | 71 | Jim Norman Craig Stanton |
15 | GTD | Park Place Motorsports | + 6 okr. | |||
23 | 33 | Jeroen Bleekemolen Ben Keating |
16 | GTD | Riley Motorsports | + 6 okr. | |||
24 | 81 | Bob Faieta Damien Faulkner |
17 | GTD | GB Autosport | + 6 okr. | |||
25 | 18 | David Calvert-Jones Matthew Bell |
18 | GTD | Mühlner Motorsports America | + 6 okr. | |||
26 | 51 | Jack Gerber Eddie Cheever |
19 | GTD | Spirit of Race | + 7 okr. | |||
27 | 27 | Patrick Dempsey Andrew Davis |
20 | GTD | Dempsey Racing | + 7 okr. | |||
28 | 19 | Mark Kvamme Dave Machavern |
21 | GTD | Mühlner Motorsports America | + 13 okr. | |||
29 | 38 | Charlie Shears David Ostella |
8 | PC | Performance Tech Motorsports | + 22 okr. | |||
30 | 7 | Martin Fuentes Sam Bird |
9 | PC | Starworks Motorsport | ||||
NSK | 46 | Charles Espenlaub Charles Putman |
GTD | Fall-Line Motorsports | |||||
NSK | 88 | Doug Bielefeld Ryan Eversley |
PC | BAR1 Motorsports |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.