Po pełnym walki między prototypami Daytona i Le Mans wyścigu, zwycięstwo odniosła startująca z pole position załoga Ed Brown i Johannes van Overbeek. Jan Magnussen i Antonio Garcia odnieśli drugie zwycięstwo z rzędu w GT Le Mans.
Brown wystartował z pole position, ale stracił prowadzenie jeszcze przed pierwszym zakrętem na rzecz Michaela Valiante w Corvette DP od Spirit of Daytona. Atakując z drugiej linii, na drugie miejsce przebił się Gustavo Yackaman w Morganie od Oak Racing. Z tyłu stawki doszło do niewielkiego zamieszania, w którym Michael Christensen obrócił Porsche nr 912.
Pierwsze piętnaście minut wyścigu to nieustanna walka między Valiante, a Yacamanem. Kolumbijczyk miał przewagę przyczepności i próbował wyprzedzić lidera niemal na każdym zakręcie każdego okrążenia, aż na siódmym kółku popełnił błąd, wyjeżdżając jednym kołem na pobocze na wyjściu z czwartego zakrętu, bo wykorzystał Christian Fittipaldi. Przez ten czas w klasie GTLM prowadził Jan Magnussen przed Johnem Edwardsem i Richardem Lietzem.
Ed Brown stracił kolejne dwie pozycje na rzecz Ricky'ego Taylora i Memo Rojasa, dlatego zjechał do boksów przy pierwszej możliwej okazji, po upływie 20 minut wyścigu, by oddać prototyp w ręce zdobywcy pole position - Johannesa van Overbeeka. Pół godziny po starcie na zjazd zdecydował się John Edwards w BMW, oddając wóz Dirkowi Müllerowi. Gustavo Yacaman nie był już w stanie wywierać presji na kierowcach DP i także przyspieszył swój postój. Alex Brundle zastąpił go w Morganie po 35 minutach wyścigu. Wkrótce cała czołówka prototypów miała już za sobą pierwszy pit-stop.
Trzy kwadranse od startu doszło do najpoważniejszego incydentu na torze. Na dojeździe do "korkociągu" Alex Brundle w Morganie atakował po wewnętrznej Richarda Westbrooka w Corvette DP. Brytyjczyk nie zdołał wyhamować przed zakrętem i uderzył w João Barbosę, który uderzył w Joela Millera z zespołu Mazdy. Pierwsza trójka pojechała dalej, a Miller z uszkodzeniami sekcji bocznych zatrzymał się na poboczu. W końcu także i on ruszył i i dojechał do boksów, gdzie zespół wycofał jego samochód. Uszkodzeń nie uniknął także Brundle, który zjechał do boksów bez jednego światła i, jak się później okazało, uszkodzonym prawym przednim zawieszeniem. Mechanicy zespołu Oak naprawili prototyp, ale strata 14 okrążeń oznaczała, że będzie to ostatnia sklasyfikowana załoga na mecie.
Równo po godzinie rywalizacji w boksach pojawiła się trójka kierowców GTLM - Magnussen, Richard Lietz i Michael Christensen. Jadący na trzecim miejscu Andy Priaulx pojawił się w boksach osiem minut wcześniej, co pozwoliło jego zmiennikowi Billowi Auberlenowi wyjść na prowadzenie z ponad 20-sekundową przewagą. W ciągu kilku najbliższych minut duża część kierowców prototypów ponownie pojawiła się w boksach, spodziewając się neutralizacji. Ryan Dalziel z powodu awarii skrzynii biegów zatrzymał się na poboczu za szóstym zakrętem w bezpiecznym miejscu i dyrekcja wyścigu postanowiła nie przerywać rywalizacji. Na torze pozostał wtedy Johannes van Overbeek, który zjechał na 50 minut przed końcem wyścigu i po cyklu postojów znalazł się na drugim miejscu, za Jordanem Taylorem.
Na pół godziny przed metą do boksów zjechał lider GTLM Bill Auberlen w BMW nr 55. W jego aucie zmieniono opony i dotankowano do końca i Amerykanin wrócił na tor siódmy, przed sobą mając rywali mogących dojechać do mety bez postoju. Na prowadzeniu był Giancarlo Fisichella w Ferrari od Risi Competizione przed Antonio Garcią w Corvette i Nickiem Tandym w Porsche. Między tą trójką doszło do rywalizacji, w której kierowca Ferrari stracił dwie pozycje i wkrótce musiał się bronić przed Auberlenem, który jadąc tempem o prawie sekundę lepszym od lidera, wyprzedził Porsche od Falken Tire i swojego zespołowego kolegę Müllera, który zderzył się w pierwszym zakręcie z Corvette nr 4, powodując jej obrót. Za ten manewr Niemiec otrzymał karę 55 sekund postoju w boksach, ale otworzył nim drogę prowadzącemu w klasyfikacji Auberlenowi. Fisichella miał opony w znacznie gorszym stanie od niego i nie mógł powstrzymać ataków kierowcy BMW, który następnie na trzy minuty przed końcem wyścigu dogonił Nicka Tandy'ego w Porsche i dwukrotnie zaatakował go w ostatnim zakręcie od zewnętrznej, skąd Brytyjczyk wypychał go poza tor.
Kiedy Auberlen przebijał się przez stawkę GTLM, na 15 minut przed końcem Johannes van Overbeek znajdował się tuż za Jordanem Taylorem i wykorzystał błąd kierowcy Wayne Taylor Racing, który zjechał z optymalnej linii i zabrudził opony, tracąc przyczepność. Taylor zahaczył kołem o pobocze w drugim zakręcie, co wykorzystał van Overbeek, zrównując się z nim i wjeżdżając jako pierwszy w trzeci zakręt. Taylor nie dogonił już van Overbeeka, który dał swojemu zespołowi pierwsze zwycięstwo w zjednoczonej serii wyścigowej.
Bill Auberlen maksymalnie opóźnił hamowanie do ostatniego zakrętu wyścigu, podobnie jak Tandy. Kierowca BMW oparł się na tylnym zderzaku Porsche, nieco wytrącając Brytyjczyka z równowagi, dzięki czemu mógł wejść w zakręt od wewnętrznej i wywalczyć drugie miejsce. Auberlen i Andy Priaulx utrzymali prowadzenie w klasyfikacji generalnej, a dzięki zwycięstwu, Jan Magnussen i Antonio Garcia awansowali na drugie miejsce.
Kolejna runda United SportsCar Championship odbędzie się w dniach 30-31 maja na ulicach Belle Isle w Detroit. Zabraknie tam aut GT Le Mans, ponieważ w tym samym czasie będzie trwać dzień testowy w Le Mans, w którym uczestniczyć będzie zespół Corvette.
Aktualizacja: Nick Tandy za kolizję i wyrzucenie z toru Billa Auberlena na dwa okrążenia przed metą otrzymał karę 60-sekundowego postoju w boksach, która zepchnęła Porsche nr 911 na dziewiąte miejsce w klasie.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | ||||
1 | 2 | Ed Brown Johannes van Overbeek |
1 | P | Extreme Speed Motorsports | 87 okr. | |||
2 | 10 | Ricky Taylor Jordan Taylor |
2 | P | Wayne Taylor Racing | + 5,833 | |||
3 | 01 | Scott Pruett Memo Rojas |
3 | P | Chip Ganassi Racing | + 47,551 | |||
4 | 5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
4 | P | Action Express Racing | + 2:03,725 | |||
5 | 90 | Richard Westbrook Michael Valiante |
5 | P | Spirit Of Daytona | + 2:03,855 | |||
6 | 31 | Eric Curran Boris Said |
6 | P | Marsh Racing | + 1 okr. | |||
7 | 70 | Sylvain Tremblay Tom Long |
7 | P | SpeedSource | + 2 okr. | |||
8 | 3 | Jan Magnussen Anthony Garcia |
1 | GTLM | Corvette Racing | + 3 okr. | |||
9 | 55 | Bill Auberlen Andy Priaulx |
2 | GTLM | BMW Team RLL | + 3 okr. | |||
10 | 62 | Giancarlo Fisichella Pierre Kaffer |
3 | GTLM | Risi Competizione | + 3 okr. | |||
11 | 17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
4 | GTLM | Team Falken Tire | + 3 okr. | |||
12 | 4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
5 | GTLM | Corvette Racing | + 3 okr. | |||
13 | 91 | Dominik Farnbacher Marc Goossens |
6 | GTLM | SRT Motorsports | + 3 okr. | |||
14 | 93 | Jonathan Bomarito Kuno Wittmer |
7 | GTLM | SRT Motorsports | + 3 okr. | |||
15 | 912 | Patrick Long Michael Christensen |
8 | GTLM | Porsche North America | + 4 okr. | |||
16 | 911 | Nick Tandy Richard Lietz |
9 | GTLM | Porsche North America | + 3 okr. | |||
17 | 56 | Dirk Müller John Edwards |
10 | GTLM | BMW Team RLL | + 4 okr. | |||
18 | 57 | Tracy Krohn Niclas Jönsson |
11 | GTLM | Krohn Racing | + 5 okr. | |||
19 | 42 | Gustavo Yacaman Alex Brundle |
8 | P | OAK Racing | + 14 okr. | |||
NSK | 0 | Andy Meyrick Katherine Legge |
P | DeltaWing Racing Cars | |||||
NSK | 60 | John Pew Oswaldo Negri Jr |
P | Michael Shank Racing | |||||
NSK | 1 | Scott Sharp Ryan Dalziel |
P | Extreme Speed Motorsports | |||||
NSK | 07 | Tristan Nunez Joel Miller |
P | SpeedSource |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.