Już w ten weekend odbędzie się pierwszy wyścig serii USCC niezaliczany do długodystansowej podgrupy North American Endurance Cup. Na Long Beach, rywalizacja trwać będzie 100 minut.
Krótkodystansowa rywalizacja na ulicznych torach w USA ma swoje prawa. Od odporności pojazdów na awarie związane z bezustanną, wielogodzinną wyczynową jazdą, często ważniejsza okazuje się tu być odprorność na drobne kolizje – których na wąsko zamkniętych torach jest tu niemało. Nierzadko to ich skutki decydują, kto ostatecznie wygrywa wyścig – są jednak kibice, którzy takie wydarzenia uważają za plus, widząc w nim najbardziej zaciętą, bezpośrednią rywalizację. Rok temu, wskutek tego wszystkiego, na mecie wyścigu pierwsi zjawili się Scott Pruett i Memo Rojas – czy Amerykanin powtórzy swój sukces także i teraz?
Jeśli tak, to z pewnością nie bedzie to już sukces Memo Rojasa – ten w tym roku walczy już w pojeździe Deltawing, który po raz pierwszy stanie do walki w wyścigu ulicznym. Z pewnością, jest to jeden z ciekawszych elementów tegorocznego wydarzenia – choćby ze względu na kształt Deltawinga, który na wąskim, "zamkniętym" torze może mieć niemałe znaczenie.
Pozostałych prototypów P będzie 8 – Scott Pruett stanie do walki razem już tylko z Joeyem Handem, bez kolegów wspomagających kierowców Chipa Ganassiego w długodystansowych Daytona i Sebring – a także ponownie bez drugiego pojazdu, nieco niespodziewanego zwycięzcy tegorocznej Daytony. Wskutek tego, jedyną załogą z triumfem na koncie będą byli mistrzowie USCC, João Barbosa i Christian Fittipaldi – ci postarają się zapewne nie powtórzyć wpadki z ubiegłego roku, gdy pod sam koniec rywalizacji stracili dwa miejsca.
Grupę prototypów Daytona reprezentować będzie również druga Corvette DP od Action Express – w niej zmieniać się będą Eric Curran i Dane Cameron. Drudzy na mecie w ubiegłym roku bracia Taylorowie pojadą w swojej Corvette DP, a jeszcze jedną zobaczymy z logo VisitFlorida.com, gdzie pozostaną już tylko Richard Westbrook i Michael Valiante. Załoga Pruett/Hand będzie natomiast jedyną w stawce startującą w DP od Rileya – ekipa Starworks już wcześniej zapowiedziała, że w rywalizacji się nie pojawi.
Po zniknięciu zespołów Krohn i Extreme Speed, jedynym poważnym konkurentem w prototypie Le Mans będzie załoga Oswaldo Negri Jr. i John Pew startująca w Ligierze zespołu Michael Shank Racing. Nieźle spisujący się w wyścigach długodystansowych, tym razem zespół będzie musiał pokazać swoje możliwości w "sprincie" – co może być całkiem udanym występem, patrząc na wyniki Ligiera na początku obu wyścigów długodystansowych. Niewiele natomiast mówi się o szansach dwóch Loli z silnikami Mazdy – te, mimo zapowiedzi, wciąż wyraźnie odstają od konkurencji.
Kilku uczestników ubyło również w drugiej kategorii obecnej na Long Beach – w GTLM nie pojawią się Aston Martiny, przez co liczba pojazdów wynosi tu już tylko 8. W ubiegłym roku, podwójny triumf zaliczyły tu nowe wówczas Corvette C7.R, po raz pierwszy wygrywając wyścig i przy okazji bijąc rekord toru – dlatego to właśnie one stawiane są tu najwyżej jako potencjalni zwycięzcy. Z drugiej strony, groźne mogą być tu również BMW – szczególnie Lucas Luhr, który dotychczas już czterokrotnie wygrywał na Long Beach. Marka triumfowała tu również w latach 2011 i 2013 – przy czym z tamtych składów, obecnie na torze pojawi się już tylko Bill Auberlen.
Porsche będzie tu jednak miała swoją tajną broń – w miejsce kierowców, którzy będą testować prototypy LMP1 pojawią się zawodnicy z Mistrzostw Świata Endurance – Frédéric Makowiecki i Richard Lietz. 911-stki mogą być tu więc groźnymi konkurentami dla pozostałych fabrycznych ekip – mniej groźne będą dwie załogi prywatne, Porsche od Falken Tire i Ferrari od Risi Competizione.
Impreza USCC zaplanowana jest na dwa dni – przy czym przesunięcie czasowe wynosi tu aż 7 godzin. Treningi odbędą się więc w piątek o 15:45 i w sobotę 0:45 rano czasu polskiego – kwalifikacje natomiast zaraz po drugiej sesji, o 1:30. Wyścig wystartuje natomiast w sobotni wieczór, o 0:05 czasu polskiego.
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | Op. | |||
0 | Katherine Legge Memo Rojas |
P | Claro/TracFone DeltaWing Racing | Deltawing DWC13 | C | |||
5 | João Barbosa Christian Fittipaldi |
P | Action Express Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | C | |||
10 | Jordan Taylor Ricky Taylor |
P | Wayne Taylor Racing | Dallara Corvette DP Chevrolet | C | |||
31 | Eric Curran Dane Cameron |
P | Action Express Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | C | |||
60 | John Pew Oswaldo Negri Jr |
P | Michael Shank Racing | Ligier JS P2 Honda | C | |||
70 | Jonathan Bomarito Tristan Nunez |
P | SpeedSource Mazda | Lola B12/80 Mazda | C | |||
90 | Richard Westbrook Michael Valiante |
P | VisitFlorida.com Racing | Coyote Corvette DP Chevrolet | C | |||
01 | Scott Pruett Joey Hand |
P | Chip Ganassi Racing | Riley Mk XXVI DP Ford | C | |||
07 | Joel Miller Tom Long |
P | SpeedSource Mazda | Lola B12/80 Mazda | C | |||
3 | Jan Magnussen Antonío Garcia |
GTLM | Corvette Racing | Corvette C7.R | M | |||
4 | Oliver Gavin Tommy Milner |
GTLM | Corvette Racing | Corvette C7.R | M | |||
17 | Wolf Henzler Bryan Sellers |
GTLM | Falken Tire | Porsche 911 RSR | F | |||
24 | John Edwards Lucas Luhr |
GTLM | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | M | |||
25 | Bill Auberlen Dirk Werner |
GTLM | BMW Team RLL | BMW Z4 GTE | M | |||
62 | Pierre Kaffer Giancarlo Fisichella |
GTLM | Risi Competizione | Ferrari 458 Italia GTC | M | |||
911 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
GTLM | Porsche North America | Porsche 911 RSR | M | |||
912 | Jörg Bergmeister Richard Lietz |
GTLM | Porsche North America | Porsche 911 RSR | M |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.