Dla niektórych pewnym szokiem był brak słynnego toru Lime Rock Park w kalendarzu pierwszego sezonu United SportsCar Championship. Powód tego był dość prosty – infrastruktura toru nie pozwalała na rozegranie zawodów z tak dużą stawką, która wraz ze wszystkimi seriami towarzyszącymi znacząco przekraczała pakiet oferowany w poprzednich latach przez Amerykańską Serię Le Mans.
Z obietnicą powrotu głównej serii po przebudowie obiektu, IMSA wysłała więc zwykle towarzyszącą USCC serię Continental Tire SportsCar Challenge, po czym dokonano szeregu inwestycji, podnoszących znacząco poziom obiektu, w podobny sposób jak na goszczącym poprzednią rundę Canadian Tire Motorsport Park.
Władze toru mogą się jednak zacząć zastanawiać nad sensem modernizacji, jeśli obiecana USCC pojawia się jedynie w połowie, zajmując tylko dziewięć rzędów na starcie. Na tor w Lakeville przyjadą bowiem tylko zespoły klas „Pro-Am” – Prototype Challenge i GT Daytona – które będą miały cały tor dla siebie pierwszy raz od ubiegłorocznej rundy w Laguna Seca.
Stawce przewodzić więc będą liderzy klasyfikacji PC, Jon Bennett i Colin Braun z CORE Autosport, mając za głównych rywali Mike’a Guasha i Toma Kimber-Smitha z PR1/Mathiasen oraz Michaela Goikhberga, który z jeszcze nieznanym partnerem będzie dzielić prototyp JDC/Miller. W walkę o zwycięstwo z pewnością włączą się również Bruno Junqueira i Chris Cummins z RSR Racing oraz Renger van der Zande z Mirco Schultisem ze Starworks. Swojego partnera nie ma jeszcze przypisanego James French, a Sean Rayhall pojawi się ze startującym w tym roku tylko raz Toddem Slusherem.
W klasie GTD najważniejszą wiadomością jest powrót aktualnego mistrza Dane’a Camerona do swojego byłego zespołu Turner Motorsport, korzystając z faktu że na torze nie będzie kategorii prototypów, do której się przeniósł. Będzie on partnerem Michaela Marsala.
Będą musieli się oni zmierzyć z Christopherem Haasem i Dionem von Moltkem z Paul Miller Racing, którzy prowadzą w klasyfikacji generalnej przed Leh Keenem i Cooperem MacNeilem z Alex Job Racing. Townsend Bell i Bill Sweedler ze Scuderia Corsa uzupełniają pierwszą trójkę. Zwracać uwagę trzeba jednak na pojedyncze w stawce Vipera i Astona Martina, z uwagi na szybką charakterystykę toru, gdzie ciężkie pojazdy z dużym silnikiem powinny się sprawdzić. W obu samochodach zobaczymy stałe składy – w Riler Motorsports Ben Keating i Jeroen Bleekemolen, natomiast w TRG były fabryczny kierowca Vipera Kuno Wittmer oraz imponująca przy kilku okazjach Christina Nielsen.
Wyścig na dystansie 2 godzin i 40 minut wystartuje w sobotę o 19:15.
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | |||
8 | Renger van der Zande Mirco Schultis |
PC | Starworks Motorsport | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
11 | Chris Cumming Bruno Junqueira |
PC | RSR Racing | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
16 | TSlusher Sean Rayhall |
PC | BAR1 Motorsports | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
38 | James French TBA |
PC | Performance Tech Motorsports | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
52 | Mike Guasch Tom Kimber-Smith |
PC | PR1 Mathiasen Motorsports | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
54 | Jon Bennett Colin Braun |
PC | CORE autosport | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
85 | Mikhail Goikhberg TBA |
PC | JDC/Miller Motorsports | Oreca FLM09 Chevrolet | |||
22 | Cooper MacNeil Leh Keen |
GTD | Alex Job Racing | Porsche 911 GT America | |||
23 | Ian James Mario Farnbacher |
GTD | Team Seattle Alex Job Racing | Porsche 911 GT America | |||
33 | Ben Keating Jeroen Bleekemolen |
GTD | Riley Motorsports | Dodge Viper SRT | |||
44 | John Potter Andy Lally |
GTD | Magnus Racing | Porsche 911 GT America | |||
48 | Christopher Haase Dion von Moltke |
GTD | Paul Miller Racing | Audi R8 LMS | |||
58 | TBA TBA |
GTD | Wright Motorsports | Porsche 911 GT America | |||
63 | Bill Sweedler Townsend Bell |
GTD | Scuderia Corsa | Ferrari 458 Italia | |||
73 | Patrick Lindsey Spencer Pumpelly |
GTD | Park Place Motorsports | Porsche 911 GT America | |||
76 | Ray Mason Pierre Keinubing |
GTD | Compass360 Racing | Audi R8 LMS | |||
97 | Michael Marsal Dane Cameron |
GTD | Turner Motorsport | BMW Z4 | |||
007 | Christina Nielsen Kuno Wittmer |
GTD | TRG-AMR | Aston Martin V12 Vantage |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.