Porsche i Aston Martin szybsze, Ford bez zmian

Samochody Porsche i Aston Martin otrzymają bardziej preferencyjne parametry balance of performance przed kolejną rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata. Pomimo dominacji w Le Mans, zmianami nie dostał dotknięty Ford.

Nowe parametry BoP zostały opublikowane w środowy wieczór i zawierają zmiany w specyfikacji samochodów Porsche – te będą lżejsze o 15 kg i otrzymają o 0,2 mm większy restryktor powietrza – oraz Aston Martin, które będą mogły używać o 0,4 mm większy restryktor, lecz przy okazji zamrożona została ich specyfikacja aerodynamiczna.

Żadnych zmian nie doczekały się turbodoładowane samochody Forda i Ferrari, które były klasą samą dla siebie podczas wyścigu Le Mans, całkowicie dominując całodobową rywalizację. Ta decyzja budzi wątpliwości o tyle, że według wcześniejszych zapowiedzi wyścig Le Mans miał mieć swój własny zestaw parametrów BoP i tym samym ich stan powinien zostać cofnięty do sytuacji z poprzedniej rundy WEC.

Zdecydowanie mniej kontrowersyjne zmiany poczyniono w klasie GTE Am dla ubiegłorocznych maszyn. Tam auta Porsche będą o 10 kg lżejsze, Ferrari o 15 kg cięższe, a Aston Martiny otrzymają o 0,3 mm większy restryktor.

Nowa specyfikacja BoP będzie miała zastosowanie podczas najbliższej rundy WEC na torze Nürburgring, 22-24 lipca.

Źródło: sportscar365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze