Williams częścią projektu LMP1 Ginetty

Warsztat Williams Advanced Engineering będzie współpracował z Ginettą w tworzeniu nowego prototypu LMP1. Spółka związana z zespołem F1 użyczy producentowi m.in. tunelu aerodynamicznego.

Informacja o tworzeniu nowej konstrukcji LMP1 dla zespołów prywatnych pojawiła się na początku tego roku. Znana z budowy takich pojazdów Ginetta zapowiedziała obecność swojej nowej konstrukcji już w sezonie 2018, z planem stworzenia przynajmniej 10 podwozi i pierwszym potencjalnym kupcem w postaci zespołu Manor. Po informacji, że pierwszym twórcą jednostki napędowej miałby być warsztat Mecachrome, teraz pojawiła się wiadomość o dołączeniu do projektu kolejnej firmy związanej z Formułą 1, Williams.

Warsztat będący siostrzaną spółką zespołu Williams F1, w przypadku Ginetty ma pomóc inżynierom w tworzeniu nadwozia i aerodynamiki nowego prototypu. Firma udostępni Ginettcie swoją placówkę, umożliwiając skorzystanie m.in. z własnego tunelu aerodynamicznego, gdzie konstruktorzy już w czerwcu chcą przeprowadzić pierwsze testy zaprojektowanych elementów. Dołączenie Williamsa nie wpłynie przy tym na obecny udział warsztatu Adriana Reynarda, ARC, który współpracuje nad budową prototypu już od początku roku.

W wywiadzie udzielonym dla autocar.co.uk, dyrektor marketingu Ginetty Nick Portlock stwierdził, że prócz zaawansowanych rozmów z Manor, możliwe jest pojawienie się jeszcze dwóch innych zespołów w przyszłorocznej serii FIA WEC, każdy z dwoma kolejnymi pojazdami. Oznaczałoby to obecność łącznie sześciu nowych Ginett obok ekipy ByKolles i budowanego przez Dallarę prototypu dla zespołu SMP Racing. Konkretnych informacji na temat ekip jak na razie nie ma – obserwatorzy sugerują jednak m.in. obecnych klientów Ginetty w słabszych klasach prototypów, takich, jak startująca w Azjatyckiej Serii Le Mans słowacka ekipa ARC Bratysława.

Nowa konstrukcja Ginetty będzie pierwszym jej prototypem LMP1 od roku 2009 i zbudowanego wspólnie z warsztatem Zytek modelu GZ09S. Po zmianach przepisów w roku 2011, w tej klasie pojawił się także prototyp zbudowany pierwotnie do słabszej LMP2, GZ09S/2 (przemianowany na Z09S) – w kolejnych latach, Ginetta zajmowała się natomiast głównie budową samochodów GT oraz prototypów słabszych klas, LMP3 oraz będącego na poziomie LMP2, choć niehomologowanego do tej klasy G57.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze