Ferrari najszybsze przed walką o pole position w Le Mans

Najszybszy w środowym treningu kwalifikacyjnym przed wyścigiem 24 godziny Le Mans Antonio Fuoco ustanowił najlepszy czas także podczas czwartkowego trzeciego treningu, kończącego się dwie godziny przed rozpoczęciem sesji hyperpole.

Kierowcy Ferrari zajęli dwa pierwsze miejsca podczas trzygodzinnej sesji treningowej, decydując się na symulację kwalifikacji w trakcie ostatnich 20 minut. Niecały kwadrans przed zakończeniem sesji Fuoco wykręcił najlepszy czas 3:26,579, a niedługo później na czele stawki dołączył do niego Alessandro Pier Guidi. Włoch potrzebował dwóch prób, po tym jak jego pierwszy czas został skreślony za przekroczenie limitów toru. Ostatecznie wpisał się do tabeli z wynikiem 3:27,580.

Do tego momentu najszybsi byli kierowcy Toyoty. Kamui Kobayashi w prototypie #7 był trzeci z wynikiem 3:27,580, ustanowionym jeszcze w trakcie początkowych 30 minut. Japończyk pojechał o 0,286 sekundy szybciej niż Brendon Hartley w siostrzanym samochodzie #8.

Czwarty czas wykręcił António Félix da Costa w prywatnym prototypie Porsche #38 ekipy Hertz Team Jota. Portugalczyk pojechał szybciej od wszystkich kierowców fabrycznego zespołu Porsche Penske Motorsport, spośród których najszybszy był Felipe Nasr z załogi #75. Najlepszy Cadillac uplasował się na siódmym miejscu za sprawą Jacka Aitkena z Action Express #311, za którym uplasowali się Frédéric Makowiecki i André Lotterer w Porsche #5 i #6. Pierwszą dziesiątkę uzupełnił Peugeot #93, za sprawą czasu Paula di Resty, który był ponad 2,6 sekundy wolniejszy od Fuoco.

W klasie LMP2 najszybszy był Pietro Fittipaldi z ekipy Jota #28, który pojechał o ponad trzy sekundy szybciej od Mathiasa Beche z Nielsen Racing #14. Zaledwie 0,097 sekundy wolniej od Szwajcara pojechał Fabio Scherer, który zapewnił trzeci czas ekipie Inter Europol Competition #34.

Najlepszy czas w klasie GTE Am wykręcił Francesco Castellacci w Ferrari #54 od AF Corse, pokonując kierowców Porsche – Benjamina Barkera z GR Racing #86 i Alessio Picarello z Iron Lynx #60.

O godzinie 20 osiem najlepszych załóg w swoich klasach będzie rywalizować o pole position podczas sesji hyperpole. Cała stawka powróci na tor Circuit de la Sarthe o 22, żeby uczestniczyć w ostatnim, godzinnym treningu przed wyścigiem.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze