Antonio Giovinazzi prowadzi z przewagą minuty nad Sébastienem Buemim na sześć godzin do mety 91. edycji wyścigu 24 godziny Le Mans. Polski zespół Inter Europol Competition zajmuje pierwsze miejsce w klasie LMP2.
Przeczytaj też: Toyota #7 i Porsche #75 poza wyścigiem, problemy Ferrari #50 i Peugeota #94 – relacja po 12 godzinach
W połowie dystansu na prowadzeniu znajdowało się Ferrari #51, lecz sytuacja zmieniła się na korzyść Toyoty #8, gdy Brendon Hartley zjechał do boksów na tankowanie bez zmiany opon. Hartley i jego zmiennik Ryō Hirakawa jechali szybciej od rywali w godzinach nocnych, a także skorzystali na strefie spowolnienia, zwiększając swoją przewagę do ponad 40 sekund.
Ferrari odzyskało część strat, gdy Toyota zjechała na pełen serwis, lecz o wschodzie słońca zespół japońskiego producenta wciąż cieszył się 10-sekundowym prowadzeniem. Po wschodzie słońca balans sił znacząco się jednak zmienił i Ferrari zaczęło prezentować dużo lepsze tempo od Toyoty.
Japoński zespół stracił prowadzenie w 16. godzinie rywalizacji, gdy Ryō Hirakawa uszkodził splitter i stracił czas w alei serwisowej na wymianie nosa. Prowadzenie objął w tym momencie James Calado, który odjechał od Hirakawy na kilkanaście sekund. Alessandro Pier Guidi i Antonio Giovinazzi powiększyli następnie przewagę do minuty na sześć godzin do mety.
Znakomite tempo potwierdził również jadący na 7. pozycji Antonio Fuoco w samochodzie #50, który kilkukrotnie poprawił czas najszybszego okrążenia wyścigu.
Trzecie i czwarte miejsce zajmuje zespół Chip Ganassi Racing, wystawiający Cadillaki #2 i #3. Pierwszą piątkę uzupełnia lepszy z Peugeotów #93, z kolei pierwsze Porsche #5 znajduje się na szóstej pozycji. Czołową dziesiątkę uzupełniają oba samochody Glickenhausa oraz Peugeot #94.
Prowadzenie w klasie LMP2 należy do polskiego zespołu Inter Europol Competition #34, który przewodzi stawce przez większość wyścigu. Największym konkurentem dla «piekarzy» w godzinach porannych był Robert Kubica z Team WRT #41, który ścigał Kubę Śmiechowskiego i wyprzedził go na torze, lecz gdy tylko doszło do zmian kierowców, Albert Costa zbudował prawie półminutową przewagę nad Ruim Andrade.
W klasie GTE Am prowadzi Aston Martin #35 zespołu Oman Racing Team.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 51 | Alessandro Pier Guidi James Calado Antonio Giovinazzi | HypercarHY | Ferrari AF Corse | 18:01:26,226 | 248 | |||
2 | 8 | Sébastien Buemi Brendon Hartley Ryō Hirakawa | HypercarHY | Toyota Gazoo Racing | + 1:00,229 | 248 | |||
3 | 2 | Earl Bamber Alex Lynn Richard Westbrook | HypercarHY | Cadillac Racing | + 3:09,332 | 248 | |||
4 | 3 | Sébastien Bourdais Renger van der Zande Scott Dixon | HypercarHY | Cadillac Racing | + 2:34,483 | 247 | |||
5 | 93 | Paul di Resta Mikkel Jensen Jean-Éric Vergne | HypercarHY | Peugeot TotalEnergies | + 3:26,344 | 246 | |||
6 | 5 | Dane Cameron Michael Christensen Frédéric Makowiecki | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | + 2:40,408 | 243 | |||
7 | 50 | Antonio Fuoco Miguel Molina Nicklas Nielsen | HypercarHY | Ferrari AF Corse | + 5,632 | 242 | |||
8 | 708 | Romain Dumas Olivier Pla Ryan Briscoe | Hypercar | Glickenhaus Racing | + 3:16,045 | 242 | |||
9 | 709 | Franck Mailleux Nathanaël Berthon Esteban Gutiérrez | Hypercar | Glickenhaus Racing | + 10,581 | 241 | |||
10 | 94 | Loïc Duval Gustavo Menezes Nico Müller | HypercarHY | Peugeot TotalEnergies | + 7,163 | 238 | |||
11 | 34 | Jakub Śmiechowski Albert Costa Fabio Scherer | LMP2 | Inter Europol Competition | + 3:27,855 | 238 | |||
12 | 41 | Rui Andrade Louis Delétraz Robert Kubica | LMP2 | Team WRT | + 32,481 | 237 | |||
13 | 30 | Neel Jani René Binder Nicolas Pino | LMP2 | Duqueine Team | + 1:51,718 | 237 | |||
14 | 65 | Manuel Maldonado Tijmen van der Helm Job van Uitert | LMP2 | Panis Racing | + 3:06,587 | 237 | |||
15 | 36 | Matthieu Vaxivière Charles Milesi Julien Canal | LMP2 | Alpine Elf Endurance Team | + 3:08,369 | 237 | |||
16 | 31 | Sean Gelael Ferdinand Habsburg Robin Frijns | LMP2 | Team WRT | + 11,179 | 236 | |||
17 | 48 | Paul Lafargue Paul-Loup Chatin Laurents Hörr | LMP2 | Idec Sport | + 15,605 | 236 | |||
18 | 10 | Ryan Cullen Gabriel Aubry Matthias Kaiser | LMP2 | Vector Sport | + 5,554 | 235 | |||
19 | 28 | David Heinemeier Hansson Oliver Rasmussen Pietro Fittipaldi | LMP2 | Jota | + 29,931 | 235 | |||
20 | 6 | Kévin Estre André Lotterer Laurens Vanthoor | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | + 1:47,486 | 235 | |||
21 | 38 | António Félix da Costa Will Stevens Yifei Ye | HypercarHY | Hertz Team Jota | + 3:16,430 | 234 | |||
22 | 35 | André Negrão Oliver Caldwell Memo Rojas | LMP2 | Alpine Elf Endurance Team | + 1:05,323 | 233 | |||
23 | 22 | Philip Hanson Filipe Albuquerque Frederick Lubin | LMP2 | United Autosports | + 1:24,518 | 233 | |||
24 | 45 | George Kurtz James Allen Colin Braun | LMP2P/A | Algarve Pro Racing | + 1:31,890 | 233 | |||
25 | 23 | Joshua Pierson Tom Blomqvist Oliver Jarvis | LMP2 | United Autosports | + 2:56,809 | 233 | |||
26 | 311 | Luís Felipe Derani Alexander Sims Jack Aitken | HypercarHY | Action Express Racing | + 3:11,524 | 231 | |||
27 | 9 | Bent Viscaal Juan Manuel Correa Filip Ugran | LMP2 | Prema Racing | + 14,791 | 228 | |||
28 | 37 | Nicolas Lapierre Alexandre Coigny Malthe Jakobsen | LMP2P/A | COOL Racing | + 19,739 | 228 | |||
29 | 24 | Jimmie Johnson Mike Rockenfeller Jenson Button | Innovative | Hendrick Motorsports | + 57,349 | 227 | |||
30 | 25 | Ahmad Al Harthy Michael Dinan Charlie Eastwood | LMGTE Am | ORT by TF | + 1:33,463 | 227 | |||
31 | 33 | Nicky Catsburg Ben Keating Nicolás Varrone | LMGTE Am | Corvette Racing | + 1:34,948 | 227 | |||
32 | 56 | PJ Hyett Gunnar Jeannette Matteo Cairoli | LMGTE Am | Project 1 - AO | + 1:57,388 | 227 | |||
33 | 85 | Sarah Bovy Michelle Gatting Rahel Frey | LMGTE Am | Iron Dames | + 2:00,843 | 227 | |||
34 | 54 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Davide Rigon | LMGTE Am | AF Corse | + 2:46,201 | 227 | |||
35 | 57 | Takeshi Kimura Scott Huffaker Daniel Serra | LMGTE Am | Kessel Racing | + 1:15,591 | 226 | |||
36 | 86 | Michael Wainwright Benjamin Barker Riccardo Pera | LMGTE Am | GR Racing | + 1:25,697 | 226 | |||
37 | 911 | Michael Fassbender Martin Rump Richard Lietz | LMGTE Am | Proton Competition | + 28,035 | 225 | |||
38 | 98 | Ian James Daniel Mancinelli Alex Riberas | LMGTE Am | Northwest AMR | + 53,479 | 225 | |||
39 | 100 | Chandler Hull Andrew Haryanto Jeffrey Segal | LMGTE Am | Walkenhorst Motorsport | 223 | ||||
40 | 43 | Tom Van Rompuy Ugo De Wilde Maxime Martin | LMP2P/A | DKR Engineering | + 1:53,470 | 223 | |||
41 | 39 | Roberto Lacorte Giedo van der Garde Patrick Pilet | LMP2P/A | Graff Racing | + 16,711 | 220 | |||
42 | 74 | Kei Cozzolino Yorikatsu Tsujiko Naoki Yokomizo | LMGTE Am | Kessel Racing | + 38,295 | 220 | |||
43 | 80 | François Perrodo Ben Barnicoat Norman Nato | LMP2P/A | AF Corse | 183 | ||||
44 | 88 | Harry Tincknell Don Yount Jonas Ried | LMGTE Am | Proton Competition | 170 | ||||
45 | 4 | Tom Dillmann Esteban Guerrieri Tristan Vautier | Hypercar | Floyd Vanwall Racing Team | 165 | ||||
46 | 777 | Satoshi Hoshino Casper Stevenson Tomonobu Fujii | LMGTE Am | D'Station Racing | 163 | ||||
47 | 47 | Reshad De Gerus Władysław Łomko Simon Pagenaud | LMP2 | COOL Racing | 158 | ||||
48 | 77 | Christian Ried Mikkel Pedersen Julien Andlauer | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | 118 | ||||
49 | 32 | Mark Kvamme Jan Magnussen Anders Fjordbach | LMP2P/A | Inter Europol Competition | 117 | ||||
50 | 63 | Doriane Pin Daniił Kwiat Mirko Bortolotti | LMP2 | Prema Racing | 113 | ||||
51 | 7 | Mike Conway Kamui Kobayashi José María López | HypercarHY | Toyota Gazoo Racing | 103 | ||||
52 | 66 | Thomas Neubauer Louis Prette Giacomo Petrobelli | LMGTE Am | JMW Motorsport | 89 | ||||
53 | 923 | Salih Yoluç Tom Gamble Dries Vanthoor | LMP2P/A | Racing Team Turkey | 87 | ||||
54 | 75 | Felipe Nasr Mathieu Jaminet Nick Tandy | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | 84 | ||||
55 | 72 | Arnold Robin Maxime Robin Valentin Hasse Clot | LMGTE Am | TF Sport | 58 | ||||
56 | 83 | Luis Pérez-Companc Alessio Rovera Lilou Wadoux | LMGTE Am | Richard Mille AF Corse | 33 | ||||
57 | 60 | Claudio Schiavoni Matteo Cressoni Alessio Picariello | LMGTE Am | Iron Lynx | 28 | ||||
58 | 16 | Ryan Hardwick Zacharie Robichon Jan Heylen | LMGTE Am | Proton Competition | 28 | ||||
59 | 55 | Gustav Dahlmann Birch Marco Sørensen Jens Reno Møller | LMGTE Am | GMB Motorsport | 21 | ||||
60 | 21 | Simon Mann Julien Piguet Ulysse de Pauw | LMGTE Am | AF Corse | 21 | ||||
61 | 13 | Steven Thomas Ricky Taylor René Rast | LMP2P/A | Tower Motorsports | 19 | ||||
62 | 14 | Rodrigo Sales Mathias Beche Ben Hanley | LMP2P/A | Nielsen Racing | 18 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.