Nissan zaprezentował silnik do ZEOD RC

Nissan zaprezentował silnik benzynowy, który wspomagał będzie napęd prototypu ZEOD RC zapisanego do tegorocznej batalii Le Mans 24h.

Pojazd zajmujący w tym roku "garaż nr 56", dotychczas prezentowany był jako samochód o napędzie elektrycznym – 24-godzinna batalia wymuszała jednak na Nissanie stworzenie układu, który pozwalałby mu sprawnie pokonać cały dystans rywalizacji. W tym celu, inżynierowie Nissana podjęli współpracę m.in. z firmą TOTAL – a efektem ich prac jest silnik DIG-T R.

Cechami trzycylindrowego motoru 1.5L turbo stworzonego dla ZEOD RC są przede wszystkim niewielkie wymiary i stosunkowo duża moc. Cały silnik o wymiarach 500x400x200mm waży zaledwie 40 kg – a jednocześnie generuje prawie 400 koni mechanicznych oraz 380 Nm momentu obrotowego. Oznacza to, że silnik wytwarza większą moc w stosunku do swojej masy, aniżeli jednostki zastosowane w tym roku w samochodach Formuły 1.

Silnik ten będzie podstawą układu napędowego ZEOD RC w rywalizacji na Pętli de la Sarthe – Nissan przypomina jednak, iż celem powstania prototypu było stworzenie pojazdu, który będzie mógł walczyć korzystając tylko z napędu elektrycznego. Jako pierwszy samochód w historii Le Mans 24h, ZEOD RC przejedzie podczas wyścigu pełne okrążenie toru bez korzystania z silnika benzynowego – twórcy zapowiadają zresztą, że pojazd będzie to robił mniej-więcej raz na godzinę, adekwatnie do "cyklu paliwowego" prototypu.

W najbliższym czasie, Nissan ruszy z programem intensywnych testów prototypu ZEOD RC – tak, by samochód był w pełni gotowy do startu w tegorocznym Le Mans 24h. Producent zapowiada także, iż wnioski z tych testów oraz y budowy silnika DIG-T R znajdą się również w nowym prototypie LMP1, którego start zapowiadany jest na sezon 2015.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze