Balans osiągów na Imolę: Ferrari i Toyota znacznie lżejsze

Komisja Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC opublikowała biuletyn techniczny z parametrami balansu osiągów na drugą rundę sezonu 2024 na torze Imola.

Od tego roku w mistrzostwach świata obowiązuje nowy system wyrównywania osiągów, w którym pod uwagę brana jest chociażby charakterystyka danego toru oraz najlepsze czasy uzyskiwane przez poszczególne samochody w poprzednich rundach. Komisja postanowiła utrzymać szczegóły nowego systemu w tajemnicy, aby zapobiec manipulacjom ze strony zespołów.

Niemal każdy z hipersamochodów będzie lżejszy w stosunku do poprzedniej rundy. Ma to związek z pojawieniem się w stawce zmodernizowanego Peugeota 9X8, który będzie ścigać się według parametrów określonych w homologacji. Będzie to najcięższa konstrukcja, ważąca 1061 kilogramów.

Porsche 963, które zdominowało wyścig w Katarze, będzie na Imoli o 15 kilogramów lżejsze niż na inauguracji sezonu i mocniejsze o 3 kilowaty. To jednak znacznie mniejsze zmiany niż w przypadku Ferrari i Toyoty.

Ferrari 499P na swój domowy wyścig będzie o 34 kilogramy lżejsze i mocniejsze o 7 kW. Toyota GR010 otrzymała dodatkowe 6 kW mocy i redukcję wagi na poziomie 29 kg. Prototyp japońskiego producenta tym samym nie będzie już najcięższy w stawce, ścigają się z wagą 1060 kg.

Najwięcej mocy otrzymały Cadillac i Lamborghini – odpowiednio o 18 i 14 kW. Towarzyszyły temu mniejsze zmiany w wadze prototypów: V-Series.R będzie tylko o 2 kg lżejszy niż w Katarze, a SC63 o 7 kg.

Wśród pozostałych producentów, waga i moc zmieniły się odpowiednio o: 28 kg i 4 kW w przypadku Alpine, 25 kg i 5 kW u BMW oraz 27 kg i 6 kW dla Isotty Fraschini.

Zwiększeniu mocy samochodów towarzyszyły odpowiednie zmiany w ilości dostępnej energii podczas jednego przejazdu, aby zapewnić, że nie zmieni się maksymalny przejechany dystans.

Komisja WEC wciąż zwleka z wprowadzeniem dwustopniowego systemu, definiującego osobno moc dostępną powyżej 210 km/h – była to inicjatywa producentów, którzy chcieli zmniejszyć w ten sposób rozbieżności w przyspieszeniu i prędkości maksymalnej różnych konfiguracji napędu.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze