Dokładnie o północy czasu polskiego, FIA WEC zaprezentowała wstępny kalendarz sezonu 2014. Wszystkie rundy pozostały w układzie niezmiennym w stosunku do sezonu obecnego.
Choć mówiło się o przeniesieniu drugiej rundy serii na tor inny, niż Spa-Francorchamps, organizatorzy jak na razie nie zapowiadają zmian miejsc w kalendarzu Długodystansowych Mistrzostw Świata. Wyścig w Belgii odbędzie się więc również w roku 2014 – choć będzie miał on miejsce tydzień później, niż w obecnym sezonie FIA WEC. Zmiany co do terminu imprez dotyczą jednak także większości pozostałych rund – łącznie z czołową, 24-godzinną batalią na Pętli de la Sarthe.
Sezon rozpocznie się 20. kwietnia wyścigiem na torze Silverstone – 3 tygodnie później, na Spa-Francorchamps będzie miała miejsce druga z 6-godzinnych rund w Europie. Centralny punkt rywalizacji, 24h Le Mans, został natomiast przesunięty o tydzień do tyłu – tak samo zresztą, jak „Dzień Testu”, po raz kolejny odbywający się na 2 tygodnie przed kultową batalią. Wyścig będzie więc miał miejsce w dniach 14-15. czerwca – „dzień testów” odbędzie się 1. dnia owego miesiąca.
Po 24h Le Mans nastąpi 2-miesięczna przerwa – po której kierowcy wrócą do rywalizacji 31. sierpnia na brazylijskim Jose Carlos Pace, czyli Interlagos. Ta runda teoretycznie wciąż czeka na zatwierdzenie – terminowo jednak, nie doszło tu do żadnej zmiany w stosunku do sezonu 2013. Podobnie jest z kolejną imprezą, 6-godzinnym wyścigu na torze Circuit of the Americas w USA – tu wygląda na to, że w dniach 19-21. września, znów dojdzie do złączenia w jeden weekend imprez FIA WEC oraz serii United Sportscar Racing, zastępującej w przyszłym roku Amerykańską Serię Le Mans.
Co do rund azjatyckich, o tydzień wcześniej odbędzie się wyścig na Fuji Speedway – podobnie zresztą, jak następująca po nim runda na chińskim torze w Szanghaju. Zamykająca sezon impreza w Bahrajnie odbędzie się natomiast o 2 tygodnie wcześniej – i zakończy sezon już 15., a nie jak w tym roku 30. listopada.
Jak stwierdził szef FIA WEC, Gerard Neveu, brak większych zmian w kalendarzu ma przede wszystkim prezentować stabilność serii i łatwość określenia, gdzie i kiedy odbędzie się kolejny jej wyścig. Stabilność ma być również ważną cechą dla startujących w mistrzostwach zespołów – szczególnie, że w przyszłym roku czeka nas sporo zmian jeśli chodzi o regulamin techniczny serii.
R | Data | Wyścig | Tor | |
1 | 20 kwietnia | 6 godziln Silverstone | Silverstone Circuit | |
2 | 10 maja | 6 godzin Spa-Francorchamps | Circuit de Spa-Francorhcamps | |
- | 1 czerwca | Dzień Testu 24 godziny Le Mans | Circuit de la Sarthe | |
3 | 14-15 czerwca | 24 godziny Le Mans | Circuit de la Sarthe | |
4 | 31 sierpnia | 6 godzin São Paulo | Autódromo Jose Carlos Pace | |
5 | 21 września | 6 godzin Circuit of the Americas | Circuit of the Americas | |
6 | 12 października | 6 godzin Fuji | Fuji Speedway | |
7 | 1 listopada | 6 godzin Szanghaju | Shanghai International Circuit | |
8 | 15 listopada | 6 godzin Bahrajnu | Bahrain International Circuit |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.