André Lotterer w ostatniej chwili odebrał Allanowi McNishowi miejsce na szczycie tabeli z czasami trzeciej sesji treningowej Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Circuit of the Americas.
Wczorajsze ulewy tym razem nie dały o sobie znać i kierowców przywitała piękna, słoneczna pogoda. Wszystkie zespoły postanowiły od razu wyjechać na debiutujący w kalendarzu tor, by nadrobić stracony wczoraj czas. Już po pięciu minutach niemal wszystkie samochody miały już czas okrążenia. Najszybsza była załoga aktualnych mistrzów świata w Audi z numerem 1, przed swoimi kolegami z zespołu z numerem 2 i Toyotą nr 7. Zespół Rebellion początkowo przegrywał z najszybszą załogą klasy LMP2 i dopiero kilka minut później dołączył do liderów LMP1. Tą najlepszą załogą LMP2 była jedyna korzystająca z opon Michelin ekipa Pecom Racing wystawiana przez AF Corse. Wśród aut GT na czele pojawiły się dwa Astony Martiny - 97 i 99 przed Porsche nr 91.
Po przekroczeniu 10 minut sesji na drugie miejsce awansowała Toyota. Allan McNish wróci na drugie miejsce dopiero pół godziny później. W tym czasie problemy spotkały Astona Martina nr 99. Przebita opona zmusiła brytyjską ekipę do dokładnego sprawdzenia samochodu, ograniczając ilość okrążeń do 11. Pech nie opuścił także auta nr 95, które znaczną część sesji spędziło w garażu, a mechanicy pracowali przy zawieszeniu.
Po dwudziestu minutach sesji bardziej interesująca stała się walka wśród aut GT. Na czoło tabeli wysunęło się Porsche nr 92, a na trzecie miejsce wyszedł Gianmaria Bruni w Ferrari nr 51, a chwilę później jego czas poprawił jego kolega z zespołu Kamui Kobayashi. Taka sytuacja utrzymała się przez kilkanaście minut. Wtedy najlepsze okrążenie przejechał Richie Stanaway w Astonie nr 98, ustalając kolejność w stawce GTE Pro.
Na 20 minut przed końcem sesji prowadzenie w klasie LMP2 objął Martin Plowman w Morganie nr 35 zespołu Oak, spychając na drugie miejsce Luiza Péreza Companca, który nie był w stanie odpowiedzieć na czas Plowmana. Kiedy jedna z załóg Oak zajmowała czołową pozycję, ich koledzy z numerem 45 trzykrotnie obracali się na torze podczas sesji. W połowie sesji obrócił się także Chris Dyson w Zyteku zespołu Greaves, nie miał on później żadnych problemów.
Chwilę emocji wniosła już po zakończeniu sesji ekipa Audi. Allan McNish objął prowadzenie w sesji, schodząc poniżej minuty i 49 sekund. Szkot stracił jednak ułamki sekund na wyprzedzaniu w ostatnim zakręcie jednego z Astonów Martinów, co wykorzystał André Lotterer, by pokonać aktualnego lidera klasyfikacji o niecałą jedną dziesiątą sekundy.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | |
1 | 1 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
LMP1 | Audi Sport Team Joest | 1:48.650 | |
2 | 2 | Tom Kristensen Loïc Duval Allan McNish |
LMP1 | Audi Sport Team Joest | + 0.091 | |
3 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Stéphane Sarrazin |
LMP1 | Toyota Racing | + 1.027 | |
4 | 12 | Nicolas Prost Neel Jani Nick Heidfeld |
LMP1 | Rebellion Racing | + 4.403 | |
5 | 26 | Roman Rusinov John Martin Mike Conway |
LMP2 | G-Drive Racing | + 6.392 | |
6 | 35 | Bertrand Baguette Ricardo Gonzalez Martin Plowman |
LMP2 | OAK Racing | + 6.464 | |
7 | 49 | Luis Pérez-Companc Nicolas Minassian Pierre Kaffer |
LMP2 | PECOM RACING | + 6.971 | |
8 | 24 | Olivier Pla David Heinemeier-Hansson Alex Brundle |
LMP2 | OAK Racing | + 7.126 | |
9 | 25 | Tor Graves Rudy Junco James Walker |
LMP2 | Delta-ADR | + 7.491 | |
10 | 41 | Christian Zügel Chris Dyson Tom Kimber-Smith |
LMP2 | Greaves Motorsport | + 8.583 | |
11 | 31 | Kevin Weeda Vitantonio Liuzzi James Rossiter |
LMP2 | Lotus | + 8.868 | |
12 | 32 | Thomas Holzer Dominik Kraihamer Jan Charouz |
LMP2 | Lotus | + 10.205 | |
13 | 45 | Jacques Nicolet Jean-Marc Merlin Erik Maris |
LMP2 | OAK Racing | + 12.150 | |
14 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Richie Stanaway |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing | + 15.622 | |
15 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing | + 15.823 | |
16 | 92 | Marc Lieb Richard Lietz |
LMGTE Pro | Porsche AG Team Manthey |
+ 15.911 | |
17 | 99 | Frédéric Makowiecki Bruno Senna |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing | + 15.919 | |
18 | 71 | Kamui Kobayashi Toni Vilander |
LMGTE Pro | AF Corse | + 15.926 | |
19 | 91 | Jörg Bergmeister Patrick Pilet |
LMGTE Pro | Porsche AG Team Manthey |
+ 16.034 | |
20 | 51 | Gianmaria Bruni Giancarlo Fisichella |
LMGTE Pro | AF Corse | + 16.097 | |
21 | 81 | Vicente Potolicchio Rui Aguas Matteo Malucelli |
LMGTE Am | 8Star Motorsports | + 16.914 | |
22 | 88 | Christian Ried Gianluca Roda Paolo Ruberti |
LMGTE Am | Proton Competition | + 17.522 | |
23 | 61 | Jack Gerber Matt Griffin Marco Cioci |
LMGTE Am | AF Corse | + 17.563 | |
24 | 76 | Raymond Narac Christophe Bourret Jean-Karl Vernay |
LMGTE Am | IMSA Performance Matmut |
+ 17.761 | |
25 | 57 | Tracy Krohn Niclas Jönsson Maurizio Mediani |
LMGTE Am | Krohn Racing | + 18.516 | |
26 | 96 | Stuart Hall Jamie Campbell-Walter Roald Goethe |
LMGTE Am | Aston Martin Racing | + 18.962 | |
27 | 95 | Nicki Thiim Kristian Poulsen Christoffer Nygaard |
LMGTE Am | Aston Martin Racing | + 19.295 | |
28 | 50 | Patrick Bornhauser Julien Canal Fernando Rees |
LMGTE Am | Larbre Competition | + 19.639 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.