Subaru na drodze ku LMP1?

Jak podaje portal Endurance-Info, Subaru jest zainteresowane startami w wyścigach długodystansowych na poziomie międzynarodowym. Ich celem może być nawet obecność w LMP.

Znane dotychczas przede wszystkim ze startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata, Subaru coraz częściej widywane jest na torach wyścigowych, głównie za sprawą modelu BRZ, bliźniaka Toyoty GT86. Te, w wersji GT300 startują obecnie w japońskiej serii Super GT – w wyścigu Nürburgring 24h pojawia się natomiast zmodyfikowana Impreza WRX STi, startująca tam jako oręż zespołu fabrycznego Subaru Tecnica International. Jak się okazuje, owy wzrost zainteresowania Subaru wyścigami może przerodzić się w poważny projekt, na którego czele stać może nawet słynny 24h Le Mans.

Jak podaje portal Endurance-Info, podczas imprezy Suzuka 1000km, prezydent STI Yoshio Hirakawa potwierdził, iż Subaru jest zainteresowane startami w wyścigach na poziomie międzynarodowym. Co więcej, marka zwraca uwagę przede wszystkim w stronę tych rywalizacji, które pozwalają na rozwijanie nowych technologii – by później owe technologie móc wprowadzać do swoich produktów dostępnych na rynku motoryzacyjnym.

I właśnie owy "rozwój nowych technologii" jest głównym powodem, dla którego obserwatorzy biorą tu pod uwagę kategorię LMP1 wyścigów długodystansowych. Obecnie, właśnie tam zespoły fabryczne wkładają ogromne środki, by rozwijać różne nowe technologie – choćby napędu, jeszcze niedawno silniki Diesla, a teraz napędy hybrydowe, które w praktyce "zmusiły" organizatorów wyścigów WEC to podziału tej kategorii na dwie części.

Skrót LMP kilkakrotnie padł zresztą w wywiadzie udzielonym Endurance-Info – przy czym Hirakawa podkreślał, iż jest to jak na razie tylko opcja interesująca markę, i Subaru na pewno nie pojawi się tu w roku 2015. Z drugiej jednak strony, według brytyjskiego portalu Auto Express, Subaru chce w najbliższych latach wypuścić na rynek serię modeli o napędzie hybrydowym – co jeszcze bardziej wskazywałoby na LMP1 jako poważną opcję braną pod uwagę przez tą markę.

Hirakawa nie określił, kiedy możemy spodziewać się decyzji w tej kwestii – jeśli na celowniku Subaru rzeczywiście jest LMP1, możliwe, że będziemy zmuszeni tu czekać do roku 2017, kiedy w życie wejść mają kolejne zmiany w regulaminie technicznym LMP1. Zaprzeczył on natomiast, że Subaru jest zainteresowane wejściem do kategorii GT500 japońskiej serii Super GT (która wkrótce będzie wspólna z niemiecką DTM) – a także, że jest pewne stworzenia wersji BRZ zgodnej ze specyfikacją FIA GT3. W tym przypadku, takowa możliwość istnieje – jak jednak stwierdził, jest mało prawdopodobne, że BRZ pojawi się w wyścigach poza serią Super GT.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze