SARD powraca do Le Mans?

Japoński warsztat SARD informuje o swoich planach powrotu do wyścigu 24h Le Mans. W opcji są starty zarówno w kategorii LMP1-L, jak i jako zespół z "garażu 56".

Z informacji udzielonych przez reprezentantów SARD wynika, iż warsztat już pracuje nad prototypem LMP1, który w przyszłym roku miałby w połowie sezonu stać się konkurentem dla ekip Rebelliona i Lotusa. SARD celuje w tą klasę głównie ze względu na niebotyczne koszty konkurencji w LMP1-H z obecnymi tam zespołami fabrycznymi – nieoficjalnie mówi się również o bliskich związkach tego warsztatu z Toyotą, która obecna jest tam jako jedyny konkurent fabrycznych ekip z Niemiec. Oficjalne informacje na ten temat mają pojawić się już w jesieni, by w listopadzie SARD mógł ubiegać się o zaproszenie ACO.

Osobnym projektem SARD związanym z 24h Le Mans byłby natomiast pojazd prezentujący nową, nietypową technologię – czyli taki, który w wyścigu startowałby z numerem 0 i zajmowałby garaż nr 56. Nie wiadomo jeszcze, jaką "nową technologię" prezentowałby projekt wystawiony przez SARD – wiadomo tylko, że projekt ten nie ma nic wspólnego z prototypem LMP1-L.

Ekipa zaprzecza także pojawiającym się co pewien czas plotkom, iż w przyszłym roku miałaby ona wystartować w 24h Le Mans w prototypie Toyoty, TS040H – miało to wynikać z faktu, iż SARD obecnie ściśle współpracuje z tą marką, m.in. startując w wyścigach Super GT w pojazdach Lexus RC-F GT500.

Założony w 1985 roku warsztat SARD, a właściwie Sigma Advanced Racing Development, to rozwinięcie powstałego 13 lat wcześniej Sigma Automotive, zespołu wyścigowego i producenta części do samochodów wyczynowych. Ekipa wsławiła się m.in. tym, że jako pierwsza marka z Japonii zakwalifikowała się do wyścigu 24h Le Mans – w 1973 roku wystawiając do walki prototyp Sigma MC73 z rotacyjnym silnikiem Mazdy. W 1989 roku, już jako SARD, warsztat stał się częścią fabrycznego zespołu Toyoty, walcząc w prototypach 98C-V w japońskiej serii All Japan Sports Prototype Championship – a w latach 1995-96 ponownie biorąc udział w Le Mans, tym razem w przeprojektowanych Toyotach MR2 znanych jako SARD MC8-R.

Innym wyczynem warsztatu z miasta Toyota jest pierwszy w historii pojazd hybrydowy, który wygrał wyścig – w 2007 roku dokonała tego ich Supra HV-R, zwyciężając 24-godzinną batalię na torze Tokachi, rundę serii Super Taikyu. 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze