Dwa Porsche ponownie były najszybsze w treningu na torze Interlagos. W obu kategoriach GTE, najlepsze czasy uzyskiwały Aston Martiny.
Po raz kolejny, dwa Porsche okazały się najszybszymi prototypami LMP1 na torze w Brazylii – choć tym razem, niewiele ustępowały im oba Audi, raz po raz zaliczając wyniki poniżej granicy 1:20. Decydującymi okazały się jednak czasy jeszcze lepsze, niż te z sesji pierwszej – i tu znów błysnął kierowca załogi nr 20. W tym wypadku Mark Webber, pół godziny przed końcem treningu zszedł do poziomu 1:18.349 – odbierając tym samym czołową pozycję Romainowi Dumas z nr 14, który 20 minut wcześniej uzyskał czas 1:18:440. Wówczas, Francuz przebił wynik 1:18.6 André Lotterera z Audi nr 2 – załoga ta ostatecznie była dopiero czwarta, gdyż lepszy czas uzyskał również Lucas Di Grassi z siostrzanego nr 1. Obie Toyoty były tym razem nieco słabsze, nie schodząc w tej sesji poniżej granicy 1:19.
Lepszym wśród prototypów LMP1-L był w sesji drugiej Rebellion nr 13 – po uzyskaniu przez Nicka Heidfelda czasu 1:21.8 po 30 minutach od startu, żaden jego zmiennik nie przebił już tego czasu – zrobił to za to Andrea Belicchi z drugiego R-One, podwyższając poprzeczkę 56 minut po starcie sesji. Lotus ponownie był nieco słabszy – choć w tym wypadku, jego czas był gorszy tylko o 0.9 sekundy od nr 13.
Ponad sekundę szybszy, ponownie był za to Ligier od konkurentów z załogi SMP nr 27 – Olivier Pla uzyskał czas 1:24.306, a niewiele gorszy rezultat miał na koncie również jego zmiennik, Julien Canal. Dopiero pod koniec sesji, do 1.3 sekundy, różnicę między G-Drive i SMP nr 27 zmniejszył Nicolas Minassian – a minimalna różnica dzieliła pozostałe dwie załogi, KCMG oraz SMP nr 37.
Grupę pojazdów GTE, ogólnie zdominowały Aston Martiny – trzy z nich uzyskując trzy najlepsze czasy sesji. Rodzimych kibiców uszczęśliwił Fernando Rees z Astona nr 99, wynikiem z szóstej minuty treningu pokonując Darrena Turnera z nr 97 i Pedro Lamego z nr 98 z kategorii GTE Am – a w swojej kategorii GTE Pro plasując na trzecim miejscu Porsche nr 91. Z drugiej strony, różnica między pierwszym i ostatnim pojazdem tej kategorii wyniosła tylko 0.833 sekundy – a i przeciętne czasy poszczególnych załóg, za bardzo od siebie nie odbiegały.
Czwarty Aston Martin nie pokonał tym razem pojazdów z GTE Pro – był szybszy tylko od pozostałych załóg GTE Am oraz Ferrari nr 71. Trzeci czas słabszej klasy GTE uzyskało natomiast Ferrari nr 81 ekipy AF Corse, wygrywając z Porsche zespołu Proton Competition.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
1 | LMP1-H | Porsche Team | 1:18.349 | ||||
2 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
2 | LMP1-H | Porsche Team | 1:18.440 | +0.091 | |||
3 | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
3 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:18.455 | +0.106 | |||
4 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
4 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:18.615 | +0.266 | |||
5 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi |
5 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:19.239 | +0.890 | |||
6 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Mike Conway |
6 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:19.390 | +1.041 | |||
7 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
1 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:21.709 | +3.360 | |||
8 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
2 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:21.819 | +3.470 | |||
9 | 9 | Lucas Auer Pierre Kaffer |
3 | LMP1-L | Lotus | 1:22.599 | +4.250 | |||
10 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | 1:24.306 | +5.957 | |||
11 | 27 | Siergiej Żłobin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
2 | LMP2 | SMP Racing | 1:25.608 | +7.259 | |||
12 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Alexandre Imperatori |
3 | LMP2 | KCMG | 1:26.049 | +7.700 | |||
13 | 37 | Kirył Ładygin Wiktor Szajtar Anton Ładygin |
4 | LMP2 | SMP Racing | 1:26.063 | +7.714 | |||
14 | 99 | Alex MacDowall Darryl O'Young Fernando Rees |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:30.112 | +11.763 | |||
15 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner |
2 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:30.177 | +11.828 | |||
16 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:30.367 | +12.018 | |||
17 | 91 | Richard Lietz Jörg Bergmeister |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 1:30.757 | +12.408 | |||
18 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
4 | GTE Pro | AF Corse | 1:30.763 | +12.414 | |||
19 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
5 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 1:30.810 | +12.461 | |||
20 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Nicki Thiim |
2 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:30.887 | +12.538 | |||
21 | 71 | Davide Rigon James Calado |
6 | GTE Pro | AF Corse | 1:30.945 | +12.596 | |||
22 | 81 | Stephen Wyatt Michele Rugolo Andrea Bertolini |
3 | GTE Am | AF Corse | 1:31.151 | +12.802 | |||
23 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
4 | GTE Am | Proton Competition | 1:31.302 | +12.953 | |||
24 | 90 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Matteo Cressoni |
5 | GTE Am | 8Star Motorsports | 1:31.369 | +13.020 | |||
25 | 61 | Jeff Segal Alessandro Pier Guidi Emerson Fittipaldi |
6 | GTE Am | AF Corse | 1:31.666 | +13.317 | |||
26 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
7 | GTE Am | ProSpeed Competition | 1:31.728 | +13.379 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.