Mocny start Porsche, G-Drive w LMP2

Dwa Porsche zakończyły na czele pierwszy trening na torze Interlagos. Wśród walczących o mistrzostwo załóg LMP2, o sekundę lepszy był Ligier ekipy G-Drive.

Pomijając dwie załogi Porsche, tylko jeden kierowca zdołał w piątkowe popołudnie zejść poniżej granicy minuty i 20 sekund. Zdecydowanie najszybszym zawodnikiem w całej stawce był tu młody Brendon Hartley, który w Porsche nr 20 zrobił to aż siedmiokrotnie – na 10 minut przed końcem sesji, podnosząc poprzeczkę na niepobite już 1:19.172. Wcześniej, na czele tabeli widniało siostrzane 919 nr 14, w którym Marc Lieb już pół godziny po starcie sesji zaliczył czas 1:19.7 – ostatecznie jednak przebił go także Romain Dumas, tuż przed końcem sesji uzyskując czas 1:19.511. Jedynym kierowcą spoza załóg Porsche był gospodarz imprezy, Lucas Di Grassi, który w Audi nr 1 uzyskał 1:19.770 – druga załoga tej ekipy okazała się natomiast minimalnie gorsza od tegorocznych mistrzów z Toyoty nr 8.

Wśród prototypów LMP1-L, spowolnienie sesji wywołał w jej połowie Lucas Auer z Lotusa, zatrzymując się na torze z powodu problemów z silnikiem – ostatecznie jednak, wszystkie trzy pojazdy brały udział w niemal całej sesji. Najszybszy był tu Nick Heidfeld z Rebelliona nr 12, na ostatnim okrążeniu odbierając tą pozycję Andrea Belicchiemu z nr 13 – Lotus był natomiast o 2 sekundy wolniejszy.

 Najwięcej uwagi w Brazylii skupia rywalizacja w kategorii LMP2 – i tu, choć dwie walczące o mistrzostwo załogi znalazły się na czele – to jednak wyraźna jest przewaga tej w Ligierze JS P2. Zaledwie 20 minut po starcie sesji, bezwzględny Olivier Pla wyśrubował rekord sesji na 1:25.670 – i ani on, ani żaden z jego konkurentów, nie zdołali już potem zejść poniżej granicy 1:26. Konkurent z SMP nr 27, Nicolas Minassian, uzyskał (zaledwie 5 minut po rodaku) czas 1:26.587, Richard Bradley tuż przed końcem sesji 1:26.868 – a Kiryl Ładygin z SMP nr 37 zakończył sesję z wynikiem 1:27.239.

W kategorii GTE Pro, czoło należało do dwóch Ferrari od AF Corse – przy czym to James Calado z nr 71, a nie Gianmaria Bruni z nr 51 był najszybszym kierowcą w stawce. Mimo wielu szybkich okrążeń, ostatecznie dopiero trzeci wynik uzyskał Patrick Pilet z Porsche nr 92 (niewiele gorszy był również Frédéric Makowiecki) – a czwarty Aston Martin nr 97 przegrał rywalizację także z kolegami z załogi GTE Am.

Tu, po raz kolejny błysnął nie kto inny, jak Nicki Thiim z Astona nr 95 – Duńczyk przebił czas Stefana Mückego o 0.12 sekundy – a drugiego w swojej klasie Alessandro Pier Guidiego z Ferrari nr 61 pokonał różnicą 0.17 sekundy. Co do tej załogi, nienajgorzej  spisywał się Emerson Fittipaldi – czasy 67-letniego, byłego brazylijskiego mistrza Formuły 1 może nie zachwycały, ale na pewno nie pozwalały stwierdzać, że Brazylijczyk jest już za stary na rywalizację w Mistrzostwach Świata Endurance.  

P Nr Kierowcy   Klasa Zespół   Rezultat Strata
1 20

Mark Webber
Brendon Hartley
Timo Bernhard
1 LMP1-H Porsche Team 1:19.172  
2 14

Marc Lieb
Romain Dumas
Neel Jani
2 LMP1-H Porsche Team 1:19.511 +0.339
3 1

Tom Kristensen
Loïc Duval
Lucas di Grassi
3 LMP1-H Audi Sport Team Joest 1:19.770 +0.598
4 8
Anthony Davidson
Sébastien Buemi
4 LMP1-H Toyota Racing 1:20.303 +1.131
5 2

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler
5 LMP1-H Audi Sport Team Joest 1:20.320 +1.148
6 7

Stéphane Sarrazin
Alexander Wurz
Mike Conway
6 LMP1-H Toyota Racing 1:20.825 +1.653
7 12

Nicolas Prost
Nick Heidfeld
Mathias Beche
1 LMP1-L Rebellion Racing 1:23.182 +4.010
8 13

Andrea Belicchi
Dominik Kraihamer
Fabio Leimer
2 LMP1-L Rebellion Racing 1:23.520 +4.348
9 9
Lucas Auer
Pierre Kaffer
3 LMP1-L Lotus 1:25.655 +6.483
10 26

Roman Rusinov
Olivier Pla
Julien Canal
1 LMP2 G-Drive Racing 1:25.670 +6.498
11 27

Siergiej Żłobin
Nicolas Minassian
Maurizio Mediani
2 LMP2 SMP Racing 1:26.587 +7.415
12 47

Matthew Howson
Richard Bradley
Alexandre Imperatori
3 LMP2 KCMG 1:26.838 +7.666
13 37

Kirył Ładygin
Wiktor Szajtar
Anton Ładygin
4 LMP2 SMP Racing 1:27.239 +8.067
14 71
Davide Rigon
James Calado
1 GTE Pro AF Corse 1:31.592 +12.420
15 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
2 GTE Pro AF Corse 1:31.734 +12.562
16 92
Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
3 GTE Pro Porsche AG Team Manthey 1:32.004 +12.832
17 95

David Heinemeier-Hansson
Kristian Poulsen
Nicki Thiim
1 GTE Am Aston Martin Racing 1:32.011 +12.839
18 97
Stefan Mücke
Darren Turner
4 GTE Pro Aston Martin Racing 1:32.129 +12.957
19 99

Alex MacDowall
Darryl O'Young
Fernando Rees
5 GTE Pro Aston Martin Racing 1:32.137 +12.965
20 61

Jeff Segal
Alessandro Pier Guidi
Emerson Fittipaldi
2 GTE Am AF Corse 1:32.183 +13.011
21 91
Richard Lietz
Jörg Bergmeister
6 GTE Pro Porsche AG Team Manthey 1:32.296 +13.124
22 81

Stephen Wyatt
Michele Rugolo
Andrea Bertolini
3 GTE Am AF Corse 1:32.702 +13.530
23 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Christoffer Nygaard
4 GTE Am Aston Martin Racing 1:32.708 +13.536
24 90

Gianluca Roda
Paolo Ruberti
Matteo Cressoni
5 GTE Am 8Star Motorsports 1:32.959 +13.787
25 75

François Perrodo
Emmanuel Collard
Matthieu Vaxivière
6 GTE Am ProSpeed Competition 1:33.291 +14.119
26 88

Christian Ried
Klaus Bachler
Khaled Al Qubaisi
7 GTE Am Proton Competition 1:33.414 +14.242

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze