Dwa Porsche zakończyły na czele pierwszy trening na torze Interlagos. Wśród walczących o mistrzostwo załóg LMP2, o sekundę lepszy był Ligier ekipy G-Drive.
Pomijając dwie załogi Porsche, tylko jeden kierowca zdołał w piątkowe popołudnie zejść poniżej granicy minuty i 20 sekund. Zdecydowanie najszybszym zawodnikiem w całej stawce był tu młody Brendon Hartley, który w Porsche nr 20 zrobił to aż siedmiokrotnie – na 10 minut przed końcem sesji, podnosząc poprzeczkę na niepobite już 1:19.172. Wcześniej, na czele tabeli widniało siostrzane 919 nr 14, w którym Marc Lieb już pół godziny po starcie sesji zaliczył czas 1:19.7 – ostatecznie jednak przebił go także Romain Dumas, tuż przed końcem sesji uzyskując czas 1:19.511. Jedynym kierowcą spoza załóg Porsche był gospodarz imprezy, Lucas Di Grassi, który w Audi nr 1 uzyskał 1:19.770 – druga załoga tej ekipy okazała się natomiast minimalnie gorsza od tegorocznych mistrzów z Toyoty nr 8.
Wśród prototypów LMP1-L, spowolnienie sesji wywołał w jej połowie Lucas Auer z Lotusa, zatrzymując się na torze z powodu problemów z silnikiem – ostatecznie jednak, wszystkie trzy pojazdy brały udział w niemal całej sesji. Najszybszy był tu Nick Heidfeld z Rebelliona nr 12, na ostatnim okrążeniu odbierając tą pozycję Andrea Belicchiemu z nr 13 – Lotus był natomiast o 2 sekundy wolniejszy.
Najwięcej uwagi w Brazylii skupia rywalizacja w kategorii LMP2 – i tu, choć dwie walczące o mistrzostwo załogi znalazły się na czele – to jednak wyraźna jest przewaga tej w Ligierze JS P2. Zaledwie 20 minut po starcie sesji, bezwzględny Olivier Pla wyśrubował rekord sesji na 1:25.670 – i ani on, ani żaden z jego konkurentów, nie zdołali już potem zejść poniżej granicy 1:26. Konkurent z SMP nr 27, Nicolas Minassian, uzyskał (zaledwie 5 minut po rodaku) czas 1:26.587, Richard Bradley tuż przed końcem sesji 1:26.868 – a Kiryl Ładygin z SMP nr 37 zakończył sesję z wynikiem 1:27.239.
W kategorii GTE Pro, czoło należało do dwóch Ferrari od AF Corse – przy czym to James Calado z nr 71, a nie Gianmaria Bruni z nr 51 był najszybszym kierowcą w stawce. Mimo wielu szybkich okrążeń, ostatecznie dopiero trzeci wynik uzyskał Patrick Pilet z Porsche nr 92 (niewiele gorszy był również Frédéric Makowiecki) – a czwarty Aston Martin nr 97 przegrał rywalizację także z kolegami z załogi GTE Am.
Tu, po raz kolejny błysnął nie kto inny, jak Nicki Thiim z Astona nr 95 – Duńczyk przebił czas Stefana Mückego o 0.12 sekundy – a drugiego w swojej klasie Alessandro Pier Guidiego z Ferrari nr 61 pokonał różnicą 0.17 sekundy. Co do tej załogi, nienajgorzej spisywał się Emerson Fittipaldi – czasy 67-letniego, byłego brazylijskiego mistrza Formuły 1 może nie zachwycały, ale na pewno nie pozwalały stwierdzać, że Brazylijczyk jest już za stary na rywalizację w Mistrzostwach Świata Endurance.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
1 | LMP1-H | Porsche Team | 1:19.172 | ||||
2 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
2 | LMP1-H | Porsche Team | 1:19.511 | +0.339 | |||
3 | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
3 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:19.770 | +0.598 | |||
4 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi |
4 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:20.303 | +1.131 | |||
5 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
5 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:20.320 | +1.148 | |||
6 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Mike Conway |
6 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:20.825 | +1.653 | |||
7 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
1 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:23.182 | +4.010 | |||
8 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
2 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:23.520 | +4.348 | |||
9 | 9 | Lucas Auer Pierre Kaffer |
3 | LMP1-L | Lotus | 1:25.655 | +6.483 | |||
10 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | 1:25.670 | +6.498 | |||
11 | 27 | Siergiej Żłobin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
2 | LMP2 | SMP Racing | 1:26.587 | +7.415 | |||
12 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Alexandre Imperatori |
3 | LMP2 | KCMG | 1:26.838 | +7.666 | |||
13 | 37 | Kirył Ładygin Wiktor Szajtar Anton Ładygin |
4 | LMP2 | SMP Racing | 1:27.239 | +8.067 | |||
14 | 71 | Davide Rigon James Calado |
1 | GTE Pro | AF Corse | 1:31.592 | +12.420 | |||
15 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
2 | GTE Pro | AF Corse | 1:31.734 | +12.562 | |||
16 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 1:32.004 | +12.832 | |||
17 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Nicki Thiim |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:32.011 | +12.839 | |||
18 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner |
4 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:32.129 | +12.957 | |||
19 | 99 | Alex MacDowall Darryl O'Young Fernando Rees |
5 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:32.137 | +12.965 | |||
20 | 61 | Jeff Segal Alessandro Pier Guidi Emerson Fittipaldi |
2 | GTE Am | AF Corse | 1:32.183 | +13.011 | |||
21 | 91 | Richard Lietz Jörg Bergmeister |
6 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 1:32.296 | +13.124 | |||
22 | 81 | Stephen Wyatt Michele Rugolo Andrea Bertolini |
3 | GTE Am | AF Corse | 1:32.702 | +13.530 | |||
23 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
4 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:32.708 | +13.536 | |||
24 | 90 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Matteo Cressoni |
5 | GTE Am | 8Star Motorsports | 1:32.959 | +13.787 | |||
25 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
6 | GTE Am | ProSpeed Competition | 1:33.291 | +14.119 | |||
26 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
7 | GTE Am | Proton Competition | 1:33.414 | +14.242 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.