29 samochodów pojawi się na marcowym Prologu Mistrzostw Świata Endurance w Le Castellet. Na Circuit Paul Ricard zabraknie m.in. Rebellionów i Corvette.
Znany z możliwości sprawdzenia pojazdu w najróżniejszych konfiguracjach, tor Paul Ricard HTTT po raz kolejny staje się miejscem prologu dla sezonu Mistrzostw Świata Endurance. Najczęściej to właśnie tam, po raz pierwszy możemy porównać nowe pojazdy zaprezentowane przez poszczególne ekipy, czasem wręcz jest to miejsce ich oficjalnej premiery – w tym roku będą miały miejsce oba takie wydarzenia, i to tylko w czołowej kategorii LMP1. Z 11 zadeklarowanych tu do walki pojazdów, we Francji pojawi się ich 8 – łącznie natomiast, z 35 będzie ich 29.
Największym nieobecnym, znów będzie zespół Rebellion Racing. Tym razem, powodem rezygnacji z testów jest nie tyle budowa nowego pojazdu, co jego rekonstrukcja – a to za sprawą rezygnacji z silnika Toyoty na rzecz jednostki napędowej AER. Rebellionów R-One nie zobaczymy zresztą także na pierwszym tegorocznym wyścigu, 6-godzinnej rywalizacji w Silverstone – oba mają pojawić się dopiero w Belgii na Spa-Francorchamps.
Swego rodzaju nieobecnością jest też pojawienie się tylko jednego pojazdu Nissana, który w tym roku ma pojawić się nawet z trzema prototypami LMP1. Szkoda jest tym większa, że właśnie we Francji, GT-R LM Nismo po raz pierwszy będzie mógł być porównany z tegorocznymi konkurentami – a testować będą go czołowi kierowcy ekipy, a więc Olivier Pla, Michael Krumm, Marc Gené i Harry Tincknell.
Pozostałe fabryczne ekipy przyjadą do Le Castellet z dwoma pojazdami. W przypadku Audi i Toyoty będą to najnowsze konstrukcje, czyli zmodernizowane R18 e-tron quattro i TS040H – Porsche, swój nowy prototyp zaprezentował oficjalnie już przed Prologiem. Jedyna ekipa prywatna w stawce, Team ByKolles, przyjedzie do Francji ze swoim pojedynczym CLM P1/01 – i prawdopodobnie właśnie tam zaprezentuje dwóch partnerów Simona Trummera.
W przypadku prototypów LMP2, na Prologu pojawią się wszystkie pojazdy zapisane do tegorocznej walki – a więc m.in. nowa Oreca 05 ekipy KCMG i Dome S103 zespołu Strakka. Z USA przybędzie amerykański Extreme Speed Motorsport z dwoma prototypami HPD, natomiast szwajcarska Morand Racing, razem z japońskim Team SARD zaprezentuje zmodernizowane Morgany LMP2.
Także kategoria GTE Pro pojawi się we Francji w pełnym składzie – m.in. poznamy tam ostateczne składy kierowców dwóch Aston Martinów. Konkurentami Brytyjczyków będą, tradycyjnie już, Porsche i Ferrari – obie ekipy również przybywające do Le Castellet z dwoma pojazdami.
Tylko jednego V8 Vantage, Aston Martin pokaże za to w kategorii GTE Am – największym brakiem będzie tu jednak nieobecność ekipy Larbre Competition, która w tym sezonie powraca do rywalizacji z Corvette C7.R. Swoje możliwości przetestują za to m.in. Rosjanie z SMP Racing i Amerykanie z Dempsey-Proton Racing.
Prolog odbędzie się w dniach 27-28 marca i obejmuje łącznie pięć sesji testowych. W piątek odbędą się trzy, w godzinach 9.00-13.00, 14.00-18.00 i 19.00-21.00 – pozostałe dwie będą miały miejsce w sobotę w godzinach 9.00-13.00 i 14.00-17.00.
Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | |||
1 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
LMP1 HY | Toyota Racing | Toyota TS040 Hybrid | |||
2 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Mike Conway |
LMP1 HY | Toyota Racing | Toyota TS040 Hybrid | |||
4 | Simon Trummer TBA TBA |
LMP1 | Team ByKolles | CLM P1/01 AER | |||
7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | Audi R18 e-tron quattro | |||
8 | Lucas di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | Audi R18 e-tron quattro | |||
17 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
LMP1 HY | Porsche Team | Porsche 919 Hybrid | |||
18 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
LMP1 HY | Porsche Team | Porsche 919 Hybrid | |||
23 | Olivier Pla Harry Tincknell Michael Krumm Marc Gené |
LMP1 HY | Nissan Motorsports | Nissan GT-R LM Nismo | |||
26 | Roman Rusinov Julien Canal Sam Bird |
LMP2 | G-Drive Racing | Ligier JS P2 Nissan | |||
28 | Gustavo Yacaman Luís Felipe Derani Ricardo González |
LMP2 | G-Drive Racing | Ligier JS P2 Nissan | |||
30 | Scott Sharp TBA TBA |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports | HPD ARX-04b Honda | |||
31 | Ed Brown TBA TBA |
LMP2 | Extreme Speed Motorsports | HPD ARX-04b Honda | |||
35 | Jacques Nicolet Jean-Marc Merlin Erik Maris |
LMP2 | OAK Racing | Ligier JS P2 Nissan | |||
36 | Nelson Panciatici Paul-Loup Chatin Vincent Capillaire |
LMP2 | Signatech-Alpine | Alpine A450b Nissan | |||
39 | Christian Klien Koki Saga Zoël Amberg |
LMP2 | Team SARD Morand | Morgan LMP2 Evo SARD | |||
42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
LMP2 | Strakka Racing | Dome S103 Nissan | |||
43 | Pierre Ragues Oliver Webb Tristan Vautier |
LMP2 | Team SARD Morand | Morgan LMP2 Evo SARD | |||
47 | Matthew Howson Richard Bradley Alexandre Imperatori |
LMP2 | KCMG | Oreca 05 Nissan | |||
51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
GTE Pro | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | |||
71 | Davide Rigon James Calado |
GTE Pro | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | |||
91 | Richard Lietz Michael Christensen Jörg Bergmeister |
GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | Porsche 911 RSR (991) | |||
92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki Wolf Henzler |
GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | Porsche 911 RSR (991) | |||
95 | Marco Sørensen TBA TBA |
GTE Pro | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | |||
99 | Fernando Rees TBA TBA |
GTE Pro | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | |||
72 | Wiktor Szajtar Andrea Bertolini Aleksiej Basow |
GTE Am | SMP Racing | Ferrari 458 Italia GTC | |||
77 | Patrick Dempsey Patrick Long Marco Seefried |
GTE Am | Dempsey Proton Racing | Porsche 911 RSR (991) | |||
83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
GTE Am | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | |||
88 | Christian Ried Khaled Al Qubaisi Klaus Bachler |
GTE Am | Abu Dhabi Proton Racing | Porsche 911 RSR (991) | |||
96 | Roald Goethe TBA TBA |
GTE Am | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.