Lucas di Grassi w Audi nr 8 był najszybszy w pierwszym treningu przed wyścigiem w Silverstone. Udany start zaliczyły również Aston Martiny w kategorii GTE Pro.
Niemal idealna pogoda otworzyła pierwszy tegoroczny trening przed wyścigiem Mistrzostw Świata Endurance. Bezchmurne niebo i umiarkowana temperatura nie trwały jednak wiecznie – w ostatnich 30 minutach, nad torem pojawił się nawet deszcz, przez co załogom wcześniej sprawdzającym różne opcje pojazdów trudno było poprawić wyniki z początku sesji. Po części dlatego, najszybszą ekipą okazała się być Audi – przy czym niewiele gorsze były oba Porsche. Od swoich konkurentów, najbardziej odstawali za to liderzy kategorii LMP2 – w obu klasach GT, czasy czołowych załóg były zbliżone.
W LMP1, Audi praktycznie przez cały czas widniało w czołówce – André Lotterer już 10 minut po starcie sesji schodząc do poziomu 1:42.4, szybko przebijając 1:42.7 Alexandra Wurza z Toyoty. W połowie treningu, na czoło wyszedł już Di Grassi, lepszy od kolegi z ekipy o 0.2 sekundy – a 10 minut później, szybszy od Lotterera okazał się być także Mark Webber, w Porsche nr 17 wchodząc na drugie miejsce w tabeli.
Przez ostatnie pół godziny, wyników nie poprawiły już ani Audi, ani Porsche nr 17, ani też dwie Toyoty, z których tylko jedna zeszła poniżej granicy 1:43 – na tor wyjechało natomiast Porsche nr 18, które przez godzinę miało problem z napędem prawego tylnego koła. To również okazało się lepsze od Toyot, Neel Jani uzyskując czas 1:42.5 – i tylko prywatny CLM P1/01 okazał się wyraźnie gorszy od konkurentów. Ciekawostką był fakt, że w boksach pojawiły się także dwa Nissany GT-R LM – pojazdy można było obejrzeć jednak tylko tam, jako prezentacja konkurentów zapisanych dopiero do 24h Le Mans.
Najbardziej wyraźna przewaga widoczna była w klasie LMP2. Oba Ligiery ekipy G-Drive pokonały tu konkurentów różnicą przynajmniej 0.5 sekundy – najszybszy był Gustavo Yacaman z załogi nr 28, nieco lepszy od Sama Birda z nr 26. Z konkurencji, najlepiej wypadła ekipa KCMG z której aż dwóch kierowców pokonało załogę Signatech-Alpine – mimo, że jej najlepszy czas był gorszy od prototypu Oreca 05 tylko o 0.05 sekundy.
Bardzo niewielkie różnice widniały natomiast w klasie GTE Pro – tu, dosłownie na finiszu, do czołówki weszli ubiegłoroczni mistrzowie. Wcześniej, kierowcy Ferrari nr 51 zamykali stawkę tej kategorii – na czele natomiast, dwa Aston Martiny wyprzedzały dwa Porsche. Ostatecznie jednak, za Nickim Thiimem z Astona nr 95 znalazł się Gianmaria Bruni, który już po wyciągnięciu czarno-białej szachownicy uzyskał wynik o 0.03 sekundy lepszy od Darrena Turnera z Astona nr 97.
W kategorii GTE Am, przez większość sesji, na czele był czas Klausa Bachlera z załogi Porsche nr 88 od Abu Dhabi Proton – przy czym różnica między nim i kolejnym Ferrari od SMP Racing wynosiła tylko 0.07 sekundy. To jednak wystarczyło, by to niemiecka ekipa znalazła się na czele – Austriak o 0.08 sekundy pokonał Andrea Bertoliniego, a o 0.15 sekundy Paolo Rubertiego, który już na początku sesji, w Corvette C7.R przejechał okrążenie w 2:02.5.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 8 | Lucas di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
1 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | 1:42.121 | ||||
2 | 17 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
2 | LMP1 HY | Porsche Team | M | 1:42.265 | +0.144 | |||
3 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
3 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | M | 1:42.360 | +0.239 | |||
4 | 18 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
4 | LMP1 HY | Porsche Team | M | 1:42.457 | +0.336 | |||
5 | 2 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Mike Conway |
5 | LMP1 HY | Toyota Racing | M | 1:42.749 | +0.628 | |||
6 | 1 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
6 | LMP1 HY | Toyota Racing | M | 1:43.565 | +1.444 | |||
7 | 28 | Gustavo Yacaman Luís Felipe Derani Ricardo González |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | D | 1:50.213 | +8.092 | |||
8 | 26 | Roman Rusinov Julien Canal Sam Bird |
2 | LMP2 | G-Drive Racing | D | 1:50.267 | +8.146 | |||
9 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Nick Tandy |
3 | LMP2 | KCMG | D | 1:50.779 | +8.658 | |||
10 | 36 | Nelson Panciatici Paul-Loup Chatin Vincent Capillaire |
4 | LMP2 | Signatech-Alpine | D | 1:50.833 | +8.712 | |||
11 | 30 | Scott Sharp Ryan Dalziel David Heinemeier-Hansson |
5 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | D | 1:51.383 | +9.262 | |||
12 | 42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
6 | LMP2 | Strakka Racing | M | 1:52.719 | +10.598 | |||
13 | 31 | Ed Brown David Brabham Jonathon Fogarty |
7 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | D | 1:53.806 | +11.685 | |||
14 | 4 | Simon Trummer Vitantonio Liuzzi Christian Klien |
7 | LMP1 | Team ByKolles | M | 1:54.194 | +12.073 | |||
15 | 35 | Jacques Nicolet Jean-Marc Merlin Erik Maris |
8 | LMP2 | OAK Racing | D | 1:54.981 | +12.860 | |||
16 | 95 | Marco Sørensen Christoffer Nygaard Nicki Thiim |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | 2:01.393 | +19.272 | |||
17 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
2 | GTE Pro | AF Corse | M | 2:01.680 | +19.559 | |||
18 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke |
3 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | 2:01.707 | +19.586 | |||
19 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
4 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | M | 2:01.754 | +19.633 | |||
20 | 91 | Richard Lietz Michael Christensen |
5 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | M | 2:01.810 | +19.689 | |||
21 | 99 | Fernando Rees Alex MacDowall Richie Stanaway |
6 | GTE Pro | Aston Martin Racing | M | 2:01.827 | +19.706 | |||
22 | 71 | Davide Rigon James Calado |
7 | GTE Pro | AF Corse | M | 2:02.115 | +19.994 | |||
23 | 88 | Christian Ried Khaled Al Qubaisi Klaus Bachler |
1 | GTE Am | Abu Dhabi Proton Racing | M | 2:02.350 | +20.229 | |||
24 | 72 | Wiktor Szajtar Andrea Bertolini Aleksiej Basow |
2 | GTE Am | SMP Racing | M | 2:02.427 | +20.306 | |||
25 | 50 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Kristian Poulsen |
3 | GTE Am | Larbre Compétition | M | 2:02.503 | +20.382 | |||
26 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
4 | GTE Am | AF Corse | M | 2:02.689 | +20.568 | |||
27 | 96 | Roald Goethe Francesco Castellacci Stuart Hall |
5 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | 2:02.781 | +20.660 | |||
28 | 77 | Patrick Dempsey Patrick Long Marco Seefried |
6 | GTE Am | Dempsey Proton Racing | M | 2:03.138 | +21.017 | |||
29 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Mathias Lauda |
7 | GTE Am | Aston Martin Racing | M | 2:03.428 | +21.307 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.