Audi i G-Drive wciąż na czele

Załogi Audi i G-Drive były ponownie najszybsze w drugim treningu przed wyścigiem w Silverstone. Także w kategorii GTE Pro, na czele widniały dwa pojazdy tej samej ekipy. 

Choć posądzane o tylko niewielkie zmiany w stosunku do poprzedniej wersji, prototypy Audi okazały się najszybsze w obu piątkowych sesjach treningowych. Po przemieszanym sukcesie po południu, tym razem oba R18 znalazły się na czele – przy czym ponownie, różnice między nimi i konkurentami nie były zbyt wielkie. Również po raz drugi, ekipa G-Drive nie miała sobie równych w kategorii LMP2 – inni liderzy pojawili się natomiast w obu klasach pojazdów GT.

W LMP1, początkowo, przed oba Audi wyszedł Timo Bernhard, który 20 minut po starcie sesji przebił bardzo dobre wyniki kierowców Audi. W kolejnych minutach, to jednak oni zaczęli dyktować warunki – wpierw Oliver Jarvis z nr 8 jako pierwszy schodząc poniżej granicy 1:42, a później Benoît Tréluyer uzyskując rewelacyjne 1:41.526. Ich wyniki okazały się nie do pobicia – podobnie, jak wynik Bernharda, do którego zbliżył się już tylko jego kolega z załogi, Brendon Hartley. Romain Dumas z Porsche nr 18 był gorszy o prawie 0.5 sekundy – a dwie Toyoty znów przegrały z fabrycznymi konkurentami. Czy powodem nie schodzenia przez mistrzów nawet poniżej granicy 1:43 jest testowanie nietypowych ustawień? Czas pokaże – jak na razie, załoga nr 1 była o 2 sekundy gorsza od lidera.

W klasie LMP2, różnica między pojazdami G-Drive i pozostałymi prototypami była jeszcze większa, niż w sesji pierwszej – tym razem, Luis Felipe Derani z nr 28 uzyskał czas o 1.4 sekundy lepszy od konkurenta z innej ekipy – a Sam Bird z Ligiera nr 26 był lepszy o 0.7 sekundy. Trzecim najszybszym kierowcą LMP2 był również członek zespołu G-Drive, Roman Rusinow – a dopiero za nim znalazł się Nick Tandy, który dał trzecie miejsce w tabeli załodze KCMG. Kierowcy tych trzech załóg byli zresztą ogólnie nie do pokonania – pojedynczych członków tych ekip pokonał jedynie Danny Watts z Dome'a zespołu Strakka.

Warunki w klasie GTE Pro dyktowała natomiast ekipa Porsche, od początku do końca stojąc na czele tabeli. Swoje najlepsze czasy, Richard Lietz i Frédéric Makowiecki uzyskali już po kwadransie od startu sesji – 5 minut później, swój najlepszy wynik miał na koncie Davide Rigon, dzięki któremu Ferrari nr 71 of AF Corse długo widniało w tabeli jako trzecie. Pod sam koniec treningu, Włocha przebił jednak Richie Stanaway w Aston Martinie nr 99 – problemy musieli natomiast mieć mistrzowie z załogi nr 51, gdyż przejechali wyraźnie mniej okrążeń od konkurentów i uzyskali najsłabszy czas w klasie.

Tak, jak Porsche w GTE Pro, tak w GTE Am na nie do pokonania wyglądały Aston Martiny – psikusa sprawiła im jednak załoga SMP Racing, która przez pewien czas nawet zamykała tabelę wyników. Na swoim przedostatnim okrążeniu, Andrea Bertolini o zaledwie 0.003 sekundy przebił wynik Stuarta Halla z Aston Martina nr 96 – i tylko uzyskany w połowie sesji czas 2:02.4 Pedro Lamego z Astona nr 98 okazał się już nie do pobicia. Czwarte było tym razem Ferrari od AF Corse, dopiero piąta Corvette od Larbre – a dopiero szóste Porsche nr 88, najszybsze w sesji pierwszej.

Poz Nr Kierowcy Klasa Zespół Rezultat Strata
1 7

Marcel Fässler
André Lotterer
Benoît Tréluyer
1 LMP1 HY Audi Sport Team Joest M 1:41.526
2 8

Lucas di Grassi
Loïc Duval
Oliver Jarvis
2 LMP1 HY Audi Sport Team Joest M 1:41.824 +0.298
3 17

Timo Bernhard
Mark Webber
Brendon Hartley
3 LMP1 HY Porsche Team M 1:42.046 +0.520
4 18

Romain Dumas
Neel Jani
Marc Lieb
4 LMP1 HY Porsche Team M 1:42.641 +1.115
5 2

Alexander Wurz
Stéphane Sarrazin
Mike Conway
5 LMP1 HY Toyota Racing M 1:42.833 +1.307
6 1

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Kazuki Nakajima
6 LMP1 HY Toyota Racing M 1:43.569 +2.043
7 28

Gustavo Yacaman
Luís Felipe Derani
Ricardo González
1 LMP2 G-Drive Racing D 1:48.676 +7.150
8 26

Roman Rusinov
Julien Canal
Sam Bird
2 LMP2 G-Drive Racing D 1:49.315 +7.789
9 47

Matthew Howson
Richard Bradley
Nick Tandy
3 LMP2 KCMG D 1:50.062 +8.536
10 42

Nick Leventis
Danny Watts
Jonny Kane
4 LMP2 Strakka Racing M 1:51.255 +9.729
11 30

Scott Sharp
Ryan Dalziel
David Heinemeier-Hansson
5 LMP2 Extreme Speed Motorsports D 1:51.906 +10.380
12 4

Simon Trummer
Vitantonio Liuzzi
Christian Klien
7 LMP1 Team ByKolles M 1:52.213 +10.687
13 36

Nelson Panciatici
Paul-Loup Chatin
Vincent Capillaire
6 LMP2 Signatech-Alpine D 1:52.411 +10.885
14 31

Ed Brown
David Brabham
Jonathon Fogarty
7 LMP2 Extreme Speed Motorsports D 1:52.497 +10.971
15 35

Jacques Nicolet
Jean-Marc Merlin
Erik Maris
8 LMP2 OAK Racing D 1:55.977 +14.451
16 91
Richard Lietz
Michael Christensen
1 GTE Pro Porsche AG Team Manthey M 2:01.499 +19.973
17 92
Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
2 GTE Pro Porsche AG Team Manthey M 2:01.634 +20.108
18 99

Fernando Rees
Alex MacDowall
Richie Stanaway
3 GTE Pro Aston Martin Racing M 2:01.730 +20.204
19 71
Davide Rigon
James Calado
4 GTE Pro AF Corse M 2:01.997 +20.471
20 97
Darren Turner
Stefan Mücke
5 GTE Pro Aston Martin Racing M 2:02.161 +20.635
21 95

Marco Sørensen
Christoffer Nygaard
Nicki Thiim
6 GTE Pro Aston Martin Racing M 2:02.316 +20.790
22 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Mathias Lauda
1 GTE Am Aston Martin Racing M 2:02.434 +20.908
23 72

Wiktor Szajtar
Andrea Bertolini
Aleksiej Basow
2 GTE Am SMP Racing M 2:03.597 +21.100
24 96

Roald Goethe
Francesco Castellacci
Stuart Hall
3 GTE Am Aston Martin Racing M 2:02.626 +21.103
25 83

François Perrodo
Emmanuel Collard
Rui Águas
4 GTE Am AF Corse M 2:02.629 +21.111
26 50

Gianluca Roda
Paolo Ruberti
Kristian Poulsen
5 GTE Am Larbre Compétition M 2:02.637 +21.238
27 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
7 GTE Pro AF Corse M 2:02.764 +21.373
28 88

Christian Ried
Khaled Al Qubaisi
Klaus Bachler
6 GTE Am Abu Dhabi Proton Racing M 2:02.899 +21.999
29 77

Patrick Dempsey
Patrick Long
Marco Seefried
7 GTE Am Dempsey Proton Racing M 2:03.178 +22.070

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze