Benzynowe LMP1 tracą przewagę

Komisja wyścigów długodystansowych FIA dokonała zmian w "ekwiwalencji technologii" między prototypami LMP1 z silnikami benzynowymi i Diesla, obowiązujące od następnej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Nürburgring do przyszłorocznego 24 godziny Le Mans.

Zarówno Porsche jak i Toyota straciły część swojego przydziału wykorzystania energii z silnika spalinowego i przepływu paliwa, w zależności od swoich klas energetycznych.

Porsche, startujące w maksymalnej klasie 8 MJ spotka się z redukcją przepływu paliwa z 88,5 do 87 kg w ciągu godziny, a startująca w klasie 6 MJ Toyota z 89,5 do 88,5. Z kolei Audi, startujące w klasie 4 MJ, skorzysta na zwiększeniu przydziału energii o 0,44% na okrążeniu oraz zwiększeniu przepływu paliwa z 79 do 79,5 kg/h.

Pojemność zbiorników paliwa została zredukowana dla wszystkich maszyn, lecz bardziej dotkliwie dotknie auta benzynowe - te stracą 0,9 litra i będą mogły wieźć 67,4 litry paliwa, natomiast diesle 53,7 litra, o pół litra mniej niż dotychczas.

Porsche zdominowało tegoroczne 24 godziny Le Mans, zajmując dwa pierwsze miejsca i pokonując Audi przewagą dwóch okrążeń.

Źródło: sportscar365.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze