Oto nowe Audi R18

Audi zaprezentowało najnowszą wersję prototypu R18. Zgodnie z zapowiedziami, pojazd wyposażono w układ hybrydowy zaliczający samochód do klasy 6MJ.

Nowy prototyp zaprezentowano podczas gali Audi Sport Finale w Monachium, wieńczącej tegoroczny sezon startów marki w imprezach sportowych. W porównaniu do modelu 2015, samochód wyraźnie różni się już nadwoziem – choćby jego przednią częścią, z reflektorami umieszczonymi niemal pionowo, a nie jak w poprzedniej wersji w nieco nachylonych nadkolach. Ważniejszą zmianą jest jednak to, co kryje się pod nowym nadwoziem pojazdu – zgodnie z zapowiedziami, pojazd otrzymał napęd hybrydowy zaliczający go do klasy 6MJ.

Pozostajemy przy silniku TDI, o 50% zwiększając moc układu hybrydowego. Przede wszystkim skupiliśmy się na akumulatorach oraz aerodynamice, jak zresztą sami widzicie” – powiedział Chris Reinke, opisując nowe R18.

Poważną zmianą w stosunku do sezonu 2015 będzie również rezygnacja z udziału trzeciego prototypu marki w wyścigu 24h Le Mans. Decyzja ta podyktowana jest przez tarapaty finansowe koncernu Volkswagen, w które wpadł on w związku ze skandalem z układami pomiaru spalin. Z drugiej strony, w przyszłym roku Audi chce dać pełnię siły i walczyć o czołowe puchary, co nie do końca wypracowało w tegorocznym sezonie startów.

Prace nad nowym projektem rozpoczęliśmy półtora roku temu, włączając w to przejście do klasy 6MJ. W 2015 nie dostarczyliśmy wszystkiego, pracujemy nad tym, by po raz 14. wygrać Le Mans. Jesteśmy przekonani, że z nowym R18 możemy wygrać i Le Mans, i WEC” – powiedział Wolfgang Ullrich, szef Audi Sport.

Prócz prezentacji nowego pojazdu, podczas gali Audi Sport Final nagrodzono kierowców osiągających największe sukcesy dla marki, m.in. Mistrza GT Australii Christophera Miesa, mistrzowski zespół Blancpain GT WRT oraz Robina Frijnsa, a także zwycięzców tegorocznego Nürburgring 24h: Laurensa Vanthoora, Edwarda Sandströma, Nico Müllera oraz Majeda Hamzego. Swoją nagrodę odebrał również Jan Kisiel, mistrz pierwszej edycji Pucharu Audi TT.

Zespół poinformował także o decyzjach na kolejne sezony: m.in. o pozostawieniu tegorocznych składów w wyścigach WEC oraz o kierowcach, którzy w przyszłym roku wystartują w DTM. Tu, Audi ogłosiło również, że marka przedłuża udział w wyścigach na kolejne trzy lata. Niemcy zapowiedzieli także, że w przyszłym roku będą wspierać ponad 50 pojazdów startujących w seriach GT3, włączając w to kilka nowych zespołów korzystających z aut tej marki.

Źródło: audi-motorsport.com

Galeria:

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze