Zespół Williams dzięki ujawnieniu ostatnich danych finansowych odnotował wzrost przychodów po dwóch ostatnich udanych sezonach w Formule 1.
Ekipa z Grove dwukrotnie zajmowała trzecie miejsce w klasyfikacji kontraktorów w ostatnich dwóch latach, a teraz otrzymała pieniądze za wynik z sezonu 2014. Potwierdzono, że właśnie w 2014 roku zysk operacyjny spółki przed potrąceniem odsetek od zobowiązań wyniósł 0.2 miliona funtów oraz 31.5 miliona funtów strat. Z kolei wartość przychodów, która 2 lata temu wyniosła 70.2 miliona funtów, wzrosła do 101.5 miliona.
Williams stwierdził, że poprawione wyniki finansowe „są zasługą przede wszystkim wzrostu dochodów z praw handlowych i sponsoringu, które są efektem znacznej poprawy osiągnięć na torze w sezonie 2014”.
Williams Grand Prix Holdings PLC, spółka holdingowa grupy Williams, ujawniła, że nastąpił wzrost przychodów z 90.2 miliona funtów w 2014 roku do 125.6 miliona w roku ubiegłym. Strata operacyjna z 37 milionów funtów zmniejszyła się do 3.3 miliona.
„Nasze wyniki finansowe z 2015 roku pokazują znaczącą poprawę wraz z silnym wzrostem przychodów oraz dodatnim przepływem środków pieniężnych. W ciągu ostatnich dwóch lat kompletnie przekształciliśmy naszą działalność, a nasze wyniki odzwierciedlają znaczny postęp zarówno pod względem operacyjnym, jak i finansowym. Byliśmy w stanie kontynuować nasze odrodzenie na torze i zbalansować poziom dochodów oraz wydatków pomimo znacznego zróżnicowania poziomów pod względem konkurencyjnym w sporcie, który jest wymagający od strony finansowej”
– powiedział CEO Williamsa Mike O'Driscoll.
„Nasz zespół w Formule 1 zdobył w 2015 roku po raz drugi z rzędu trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, pokazując tym samym wyraźne zmiany, które dokonały się w obszarze naszej konkurencyjności odkąd rozpoczęliśmy naszą restrukturyzację. Przychody z praw handlowych są wypłacane w sposób zaległy, a wyniki pokazują znaczną poprawę w postaci trzeciego miejsca w klasyfikacji konstruktorów za sezon 2014”
.
„Nasze lepsze wyniki uzyskiwane na torze również zwiększyły nasze zdolności na rynku sponsorskim. W ostatnim czasie do Williams Martini Racing dołączyły takie marki, jak Unilever, Avanade, BT oraz Hackett. Widzimy również, że wielu naszych partnerów zwiększyło swoje zobowiązanie wobec zespołu, co świadczy o sile naszej firmy. Te wyniki finansowe pokazują, że jesteśmy w stanie zbudować solidne podstawy dla przyszłego sportowego i komercyjnego sukcesu”
.
Źródło: autosport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.