FIA nakreśliła specyfikację silników na sezon 2021

Międzynarodowa Federacja Samochodowa spotkała się w Paryżu z nowymi właścicielami Formuły 1 Liberty Media oraz przedstawicielami producentów Formuły 1, by przedstawić postęp w pracach przepisami układów napędowych na sezon 2021 Formuły 1.

Podana specyfikacja nie jest jeszcze sfinalizowana, a prace nad koncepcją będą jeszcze do końca roku, lecz trudno sobie wyobrazić drastyczne zmiany w stosunku do przedstawionej propozycji. Sercem układu napędowego pozostanie silnik spalinowy 1.6 V6 turbo, którego obroty zostaną podniesione o 3000 obr./min., by zapewnić jego lepsze brzmienie.

Turbosprężarka będzie musiała mieścić się w określonych wymiarach i wadze, podobnie jak szereg innych komponentów. Ma to na celu ograniczyć wydatki związane z opracowywaniem ekstremalnych rozwiązań oraz umożliwić łatwą zmianę dostawcy silnika. Jednakowa dla wszystkich elektronika sterująca oraz akumulatory również mają przyczynić się redukcji kosztów.

Hybrydowy element układu napędowego zostanie znacząco uproszczony – sprawiający niemałe trudności producentom moduł odzyskiwania energii cieplnej MGU-H zostanie usunięty, a w zamian zwiększona zostanie moc modułu odzyskiwania energii kinetycznej MGU-K. Wzorem stosowanego przed kilkoma laty systemu KERS, kierowcom zostanie oddana kontrola nad momentem wykorzystania zgromadzonej energii elektrycznej, zapewniając dodatkowy element taktyczny.

Pełne przepisy dotyczące nowych układów napędowych nie zostaną opublikowane do końca 2018 roku, aby uniemożliwić producentom zyskanie przewagi poprzez wcześniejsze zaprojektowanie i zbudowanie kompletnej jednostki. Proces projektowania i testowania nowych silników zostanie objęty ograniczeniami, które nie są jeszcze znane.

Koncepcja układów napędowych na sezon 2021 F1:

  • Układ hybrydowy z silnikiem spalinowym 1.6 turbo V6
  • Zwiększenie maksymalnych obrotów silnika o 3000 obr./min.
  • Zacieśnienie parametrów projektu celem ograniczenia kosztów rozwoju i zniechęcenia do ekstremalnych rozwiązań
  • Rezygnacja z MGU-H
  • Moduł MGU-K o większej mocy, manualna kontrola nad momentem wykorzystania dodatkowej energii
  • Jedna turbosprężarka o określonych wymiarach i wadze
  • Jednakowe akumulatory i elektronika sterująca
  • Wysoki poziom sprecyzowania projektów, by zapewnić możliwość łatwej zamiany silników różnych dostawców
  • Potencjalne dalsze zacieśnienie przepisów paliwowych

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej F1

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze