Podczas drugiego dnia przedsezonowych testów na torze Jerez najszybszym kierowcą był Jenson Button. W wyniku opadów deszczu nad Jerez, postanowiono, że zaplanowany na piątek dzień testowy opon przeznaczonych na mokrą nawierzchnię został przełożony na dzisiaj.
Dzięki nocnym opadom deszczu, Pirelli postanowiło przed rozpoczęciem drugiego dnia testów na dodatkowe zraszanie toru w celu obowiązkowego przetestowania deszczowych opon włoskiego dostawcy.
Dzisiejsza sesja rozpoczęła się w podobnych nastrojach w porównaniu z wczorajszym dniem. Na torze natychmiast pojawili się McLaren (który z powodu wczorajszej awarii elektryki nie był w stanie przejechać ani jednego okrążenia), Williams oraz Sauber, jednak po przejechaniu okrążenia instalacyjnego z powrotem zjechała do garażu. Pierwszym zawodnikiem, który uzyskał czas okrążenia, był Esteban Gutierrez (1:44.610). Kierowcy, wraz z upływem czasu, coraz częściej pojawiali się na torze.
O falstarcie może jak na razie mówić jeden z trzech dostawców jednostek napędowych - Renault. Zespoły, których samochody wyposażone są we francuskie silniki oraz systemy odzyskiwania energii, w ogóle nie pojawiali się na torze. Wyjątkiem był krótki wyjazd Sebastiana Vettela. Pozostałe teamy nieśmiało zdecydowali się na pierwsze w tym sezonie długie stinty.
Pierwsza dzisiejsza czerwona flaga była spowodowana wypadnięciem z toru Estebana Gutierreza, który wykonywał długi przejazd. Na szczęście nie uszkodził on samochodu, zatrzymując się co prawda blisko barier. Tymczasem tor w znacznym stopniu zaczął przesychać, więc zespoły miały uzasadnienie na założenie opon przeznaczonych na suchą nawierzchnię.
Po południu na torze było słychać coraz częściej dźwięk nowych jednostek napędowych V6. Kierowcy chętnie opuszczali swoje garaże w celu gromadzenia potrzebnych danych. Co prawda czasy, które uzyskiwali, są o wiele gorsze od rezultatów uzyskiwanych w ubiegłorocznych testach, jednak sam fakt większej ilości wyjazdów na tor jest dobrym znakiem na przyszłość.
Jak wyliczono, łączna ilość okrążeń samochodów wyposażonych w jednostki Renault z dwóch dni testowych jest mniejsza niż np. samochody Mercedesa. Oznacza to spore problemy dla takich zespołów jak: Red Bull, Lotus czy Caterham. Kłopoty z francuskimi jednostkami napędowymi z pewnością sprawią, że początek sezonu będzie ciekawy.
Druga czerwona flaga, wywieszona o godz. 14:50, była spowodowana zatrzymaniem się Sergio Péreza z zespołu Force India w zakręcie 1. Zauważono, że z samochodu wydobywa się spora ilość dymu. Po ściągnięciu samochodu i wywieszeniu zielonej flagi na torze od razu pojawił się Rosberg.
Potwierdzono jednocześnie, że Red Bull w wyniku problemów technicznych nie będzie kontynuować jazd. Kolejną złą informacją dla francuskiego dostawcy silników było zatrzymanie się na torze Marcusa Ericssona na wolnym okrążeniu.
Ostatnia godzina testów to końcowy etap długich przejazdów oraz ostatnia szansa na sprawdzenie poprawek. Ostatecznie najszybszym kierowcą okazał się Jenson Button, który przejechał 43 okrążenia. Największą ilością kółek może pochwalić się z kolei Nico Rosberg, który pokonał ich aż 97.
Poniżej wyniki drugiego dnia przedsezonowych testów na torze Jerez:
Poz. | Kierowca | Zespół | Samochód | Czas | Strata | Okr. |
1. | Jenson Button | McLaren | MP4-29 | 1:24.165 | 43 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | F14 T | 1:24.812 | +0.647 | 47 |
3. | Valtteri Bottas | Williams | FW36 | 1:25.344 | +1.179 | 35 |
4. | Nico Rosberg | Mercedes GP | W05 | 1:25.588 | +1.423 | 97 |
5. | Sergio Pérez | Force India | VJM07 | 1:28.376 | +4.211 | 37 |
6. | Esteban Gutierrez | Sauber | C33 | 1:33.270 | +9.105 | 53 |
7. | Marcus Ericsson | Caterham | CT05 | 1:37.975 | +13.810 | 11 |
8. | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | RB10 | 1:38.320 | +14.155 | 8 |
9. | Daniłł Kwiat | Toro Rosso | STR9 | - | - | 0 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.