Lewis Hamilton wywalczył pole position do Grand Prix Formuły 1 w Chinach. Podobnie jak podczas poprzedniej rundy, Brytyjczyk pojechał szybciej od Sebastiana Vettela, a drugi rząd na starcie utworzą Valtteri Bottas i Kimi Räikkönen.
„Znajdowaliśmy się pod presją, bo [po odwołanych treningach] musieliśmy cały program testowy zmieścić w porannej sesji i liczyć na to, że trafimy z ustawieniami”
– powiedział Hamilton. „Ferrari było bardzo szybkie, ale przejechałem świetne okrążenie i jestem bardzo z tego zadowolony. Uwielbiam tę rywalizację i to, że zmuszamy siebie nawzajem do podnoszenia poprzeczki”
.
Pierwsza czwórka wyklarowała się już po sesji Q1, lecz w pierwszych dwóch segmentach przewodzili kierowcy Ferrari – najpierw Vettel, a później Räikkönen. Kiedy przyszło do Q3, Hamilton przejął inicjatywę i prowadził po obu seriach przejazdów, by uzyskać pole position z czasem 1:31,678.
Do ostatniej chwili walka toczyła się o drugie miejsce – solidnym czasem 1:31,865 popisał się Bottas, lecz pokonujący swoje okrążenie jako ostatni Vettel okazał się szybszy, o 0,001 sekundy. Kierowca Ferrari nie poprawił pierwszego sektora na swoim najlepszym okrążeniu, lecz mimo to uważał, że pole position było poza zasięgiem. Räikkönen jako jedyny z czołówki nie poprawił znacząco swojego rezultatu względem Q2 i stracił aż pół sekundy do zdobywcy pole position.
Piąte miejsce należało do Daniela Ricciardo. Australijczyk jako jedyny kierowca Red Bulla przeszedł do Q3 – Max Verstappen miał bowiem problemy z elektroniką silnika i odpadł z walki już na etapie Q1. Szósty był Felipe Massa, plasując się przed Nico Hülkenbergiem – Niemiec po raz pierwszy przeszedł do Q3 w swojej karierze w Renault. Czołową dziesiątkę uzupełnili Sergio Pérez, Daniił Kwiat i zaliczający najlepsze kwalifikacje w karierze Lance Stroll.
Walkę o wejście do czołowej dziesiątki minimalnie przegrał Carlos Sainz Jr. Tuż za nim uplasowali się najlepszy kierowca Haasa Kevin Magnussen i lepszy z reprezentantów McLarena Fernando Alonso.
Po raz pierwszy w swojej karierze do sesji Q2 awansował Antonio Giovinazzi. Włoch nie miał jednak okazji wyjechać na tor w drugiej sesji, bowiem rozbił się na koniec pierwszego segmentu, co przeszkodziło Romainowi Grojseanowi i Jolyonowi Palmerowi w ukończeniu swoich pomiarowych okrążeń.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Q1 | Q2 | Q3 | |||
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | 1:33,333 | 1:32,406 | 1:31,678 | |||
2 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | 1:33,078 | 1:32,391 | 1:31,864 | |||
3 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | 1:33,684 | 1:32,552 | 1:31,865 | |||
4 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | 1:33,341 | 1:32,181 | 1:32,140 | |||
5 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | 1:34,041 | 1:33,546 | 1:33,033 | |||
6 | 19 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | 1:34,205 | 1:33,759 | 1:33,507 | |||
7 | 27 | Nico Hülkenebrg | Renault Sport Formula One Team | 1:34,453 | 1:33,636 | 1:33,580 | |||
8 | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | 1:34,657 | 1:33,920 | 1:33,706 | |||
9 | 26 | Daniił Kwiat | Scuderia Toro Rosso | 1:34,440 | 1:34,034 | 1:33,719 | |||
10 | 18 | Lance Stroll | Williams Martini Racing | 1:33,986 | 1:34,090 | 1:34,220 | |||
11 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Toro Rosso | 1:34,567 | 1:34,150 | ||||
12 | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | 1:34,942 | 1:34,164 | ||||
13 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:34,499 | 1:34,372 | ||||
14 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | 1:34,892 | 1:35,046 | ||||
15 | 36 | Antonio Giovinazzi | Sauber F1 Team | 1:34,963 | |||||
16 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Honda Formula 1 Team | 1:35,023 | |||||
17 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | 1:35,223 | |||||
18 | 30 | Jolyon Palmer | Renault Sport Formula One Team | 1:35,279 | |||||
19 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:35,433 | |||||
20 | 31 | Esteban Ocon | Sahara Force India F1 Team | 1:35,496 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.