Lewis Hamilton ustanowił najlepszy rezultat w pierwszej sesji treningowej na torze w Melbourne.
Jesień na torze Albert Park powitała kierowców bardzo dobrymi warunkami pogodowymi: 27°C w powietrzu i 44°C na torze. Jako pierwszy na torze pojawił się Sebastian Vettel na miękkich oponach. Niemiec nie czekał długo na zapełnienie się toru – dołączyła do niego pozostała część stawki na tej samej lub bardziej miękkiej mieszance.
Zespół Renault zapowiedział, że Nico Hülkenberg będzie testował nowy pakiet aerodynamiczny i nowe przednie skrzydło, natomiast Carlos Sainz Jr zajmie się tylnymi hamulcami. Pierwszym oficjalnie wykręconym czasem był 1:32.1 s należący do Siergieja Sirotkina. Rezultat ten szybko poprawili kierowcy Red Bull Racing, a w dalszej kolejności zawodnicy Mercedes.
Na szczycie tabeli długo utrzymywał się gospodarz inauguracyjnego weekendu wyścigowego - Daniel Ricciardo - z czasem 1:27.6 s, którego wyprzedził jego zespołowy partner, Max Verstappen. Jedynymi kierowcami, którzy po 40 min nie pokonali okrążenia pomiarowego byli obaj reprezentanci McLarena – Fernando Alonso oraz Stoffel Vandoorne, którzy mieli w planach testowanie nowych części aerodynamicznych, ale pokonali zaledwie dwa okrążenia instalacyjne.
Po pierwszej połowie pierwszej sesji treningowej na górze tabeli znalazł się Lewis Hamilton z czasem 1:24.9 s wykręconym na ultramiękkiej mieszance. McLaren poinformował, że pojawił się problem z układem wydechowym w jednostkach napędowych w ich samochodach i dlatego kierowcy pozostali w garażach. Najsłabsze czasy należały do obu kierowców teamu Sauber - Marcusa Ericssona i Charlesa Leclerca, strata do lidera wynosiła ponad 4,5 s.
Najbardziej pilnym kierowcą w stawce okazał się być Sirotkin, który po godzinie pokonał 16 okrążeń. Pierwsza ósemka zawodników uplasowała się następująco: Lewis Hamilton (1:24.1 s) przed Valtterim Bottasem (+0,4 s), Maxem Verstappenem (+0,6 s), Danielem Ricciardo (+ 0,9 s), Kimim Räikkönenem (+1,3 s), Sebastianem Vettelem (+1,8 s), Carlosem Sainzem (+2,1 s) i Romainem Grosjeanem (+2,3 s).
Kierowcy teamu Haas chcieli pokonać szybsze okrążenia na ultramiękkiej mieszance, ale obaj wyjechali poza tor, a Grosjean stracił przy swoim błędzie drobne elementy aerodynamiczne. Natomiast Alonso awansował na ósme miejsce. Pozycję lidera utrzymał Hamilton.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | 1:24,026 | |||
2 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | + 0,551 | |||
3 | 33 | Max Verstappen | Aston Martin Red Bull Racing | + 0,745 | |||
4 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 0,849 | |||
5 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 0,969 | |||
6 | 3 | Daniel Ricciardo | Aston Martin Red Bull Racing | + 1,037 | |||
7 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 1,704 | |||
8 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Formula 1 Team | + 1,870 | |||
9 | 55 | Carlos Sainz Jr | Renault Sport Formula One Team | + 1,896 | |||
10 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Formula 1 Team | + 2,456 | |||
11 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso | + 2,468 | |||
12 | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams Martini Racing | + 2,510 | |||
13 | 27 | Nico Hülkenberg | Renault Sport Formula One Team | + 2,557 | |||
14 | 31 | Esteban Ocon | Sahara Force India F1 Team | + 2,579 | |||
15 | 18 | Lance Stroll | Williams Martini Racing | + 2,610 | |||
16 | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | + 2,741 | |||
17 | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | + 3,009 | |||
18 | 28 | Brendon Hartley | Scuderia Toro Rosso | + 3,719 | |||
19 | 9 | Marcus Ericsson | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 3,938 | |||
20 | 16 | Charles Leclerc | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 4,827 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.