Vettel wygrywa w GP Singapuru

Niemiec wygrał pełen emocji wyścig o GP Singapuru na torze Marina Bay. Zaskakująco dobrze skończył rywalizację w trzynastej rundzie mistrzostw świata Fernando Alonso, który był drugi i Jenson Button, który był trzeci.

Mówiło się o tym, że podczas wyścigu o GP Singapuru spadnie deszcz. Tak się nie stało, ale i tak towarzyszyły kierowcom bardzo trudne warunki. Oprócz tego, że zawodnicy mieli prowadzić swoje maszyny przez najdłuższy czas w całym sezonie to jeszcze panowała ogromna wilgotność i wysoka temperatura.

Takie a nie inne warunki nie były wymarzonymi dla maszyn Red Bulla, ponieważ ich skrzynie biegów nie były w najlepszym stanie. To oczywiście cieszyło konkurencję, ale nikt tak naprawdę nie miał idealnej sytuacji, a to zwiastowało sporo emocji.

Jeśli chodzi o strategię to z całej stawki tylko Adrian Sutil zdecydował się na opony pośrednie. Reszta ruszyła na ogumieniu supermiękkim.

Zgodnie z oczekiwaniami wystartował Nico Rosberg, który przez pewien czas był przed Sebastianem Vettelem, ale trzykrotny mistrz świata obronił swoją pozycję. Rewelacyjnie ruszył Alonso, który przebił się na trzecią pozycję, a sporo stracił Hamilton. Brytyjczyk po pierwszym okrążeniu był szósty.

Już po pierwszym okrążeniu Vettel uciekł Rosbergowi na dwie sekundy. Tymczasem Hamilton musiał oddać swoją pozycję Massie, ponieważ wyprzedził Brazylijczyka poza torem. Brytyjczyk próbował szybko kontratakować, ale mu się nie udało.

Przez kilka kolejnych okrążeń kierowcy się porozdzielali na małe grupki. Jednakże przewaga Vettela była niesamowita, liczyła 7 sekund, ale Niemiec po kilku chwilach zwolnił i uzyskiwał podobne czasy do Nico Rosberga.

Na dziesiątym okrążeniu Romain Grosjean złapał tempo i jechał tuż za Markiem Webberem. Natomiast kolega z zespołu Francuza, wydawałoby się lepszy i dużo bardziej doświadczony Kimi Räikkönen był dopiero jedenasty. Fin okrążenie później zjechał do alei serwisowej w celu wymiany opon na supermiękkie.

Na kolejnym okrążeniu do boksów zjechał Gutierrez, Vergne, Pic i Chilton. Natomiast w czołówce Alonso się rozkręcił uzyskując najlepszy czas w wyścigu.

Na okrążeniu trzynastym swoich mechaników odwiedził Felipe Massa i Adrian Sutil. Tymczasem opony Räikkönena po wymianie się już rozgrzały i zdołał wyprzedzić Vatlerri Bottasa.

Na kolejnym kółku do alei serwisowej zjechał Webber, ale Australijczyk wymienił ogumienie na pośrednie. Na taki zabieg nie zdecydował się dotychczas żaden zespół.

Na piętnastym okrążeniu na wymianę opon zjechał Fernando Alonso. Hiszpan spadł na szóstą pozycję, a kółko później mechaników odwiedził Nico Rosberg. Lepsza okazała się strategia kierowcy Mercedesa, a razem z Niemcem na wymianę opon zjechali Lewis Hamilton i Romain Grosjean.

Na szesnastym okrążeniu ułożyła się czwórka, w której było wiele widowiskowych manewrów. Znajdowało się w niej Pérez, Hülkenberg, Maldonado i Gutierrez. Szczęśliwie nie skończyło się to wypadkiem.

Sebastian Vettel zjechał do alei serwisowej jako ostatni kierowca. Niemiec zaliczył swój pierwszy pit stop na siedemnastym okrążeniu. Alonso natomiast utknął za Paulem di Restą i to zrujnowało Hiszpanowi możliwość nawiązania jakiejkolwiek walki z Nico Rosbergiem.

Sebastian Vettel po swoim pit stopie zwiększał przewagę nad Nico Rosbergiem o 0,5 sekundy na okrążeniu. Niemiec jechał w innym świecie przez cały weekend.

Na dwudziestym pierwszym okrążeniu męki Fernando Alonso się skończyły, ponieważ do alei serwisowej zjechał Paul di Resta. Pomimo tego Hiszpan nie był w stanie przyspieszyć i po chwili za jego plecami znalazł się Mark Webber.

Na dwudziestym piątym okrążeniu Daniel Ricciardo rozbił swój samochód w zakręcie 18. Nad naszyną Aystralijczyka była trybuna, a więc fani mogli podziwiać rozbitą maszynę Toro Rosso. Przez to na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

Większość stawki od razu pozjeżdżała do alei serwisowej oczywiście po ogumienie pośrednie. Nie zrobił tego jednak duet Red Bulla i Mercedesa. Ci kierowcy zajmowali cztery pierwsze pozycje.

Na trzydziestym okrążeniu samochód bezpieczeństwa zjechał z toru i rywalizacja zaczęła się na nowo. Ten moment rewelacyjnie rozegrał Sebastian Vettel, który błyskawicznie odjeżdżał Nico Rosbergowi. Felipe Massa na ósmej pozycji próbował wyprzedzać Paula di Restę, ale było mu bardzo ciężko wykonać dobry manewr.

Po dwóch okrążeniach po zjeździe samochodu bezpieczeństwa kierowcy poustawiali się w sekundowych różnicach. Tymczasem rewelacyjny występ Romaina Grojseana stał pod znakiem zapytania, ponieważ miał problem z chłodzeniem silnika. Francuz zjechał do alei serwisowej i po wykonaniu stosownych prac przez mechaników powrócił do rywalizacji, ale był na ostatnim miejscu.

Na trzydziestym szóstym okrążeniu Romain Grosjean pod wpływem emocji zaczął jeździć bardzo szybko. Jednakże i tak nie mogło to się równać z Sebastianem Vettelem. Wydawało się wtedy, że Niemiec raz jeszcze zjedzie do alei serwisowej.

Na trzydziestym dziewiątym okrążeniu Romain Grosjean wycofał się z GP Singapuru, które było rewelacyjnym wyścigiem w jego wykonaniu. Niestety tym razem maszyna Lotusa zawiodła.

Na czterdziestym pierwszym okrążeniu do alei serwisowej zjechał Mark Webber. Australijczyk wymienił ogumienie na pośrednie i spadł na trzynastą pozycję. Wydawało się, że za chwilę zjedzie Sebastian Vettel, ale jednak to Rosberg odwiedził swoich mechaników na kolejnym kółku. Okazało się, że Webber zyskał jedną pozycję na tym zabiegu. Mechanicy Mercedesa nie popisali się najlepiej.

Na okrążeniu czterdziestym trzecim Massa i di Resta zjechali na swoje ostatnie pit stopy. Kierowca Force India zyskał pozycję na rzecz reprezentanta Ferrari. Na następnym kółku natomiast mechaników odwiedził Lewis Hamilton. Brytyjczyk stracił dość sporo, a na okrazeniu czterdziestym czwartym do alei serwisowej zjechał Sebastian Vettel. Niemiec wyjechał na pozycji lidera, drugi wtedy był Alonso, a trzeci Jenson Button.

Po ostatnich pit stopach czołówki kierowcy będący na drugim planie nagle pojawili się w czołowce. Tuż za Buttonem był Kimi Räikkönen, a za Finem znajdował się Sergio Pérez, który startował z czternastej pozycji do tego wyścigu. To nie gwarantowało tego, że ukończą wyścig na tych lokatach, ponieważ Rosberg, Webber i Hamilton gonili pierwszą piątkę.

Na czterdziestym dzieiątym okrążeniu Mark Webber znajdował się tuż za Estebanem Gutierrezem. W strefie DRS jednak Australijczyk bardzo szybko uporał się z kierowcą Saubera, w zakręcie dziesiątym uczynił to Nico Rosberg, a kilka wiraży później powtórzył to Lewis Hamilton. Za tą trójką znajdował się duet Massa, di Resta.

Felipe Massa i Paul di Resta nie mieli większych problemów z pokonaniem Estebana Gutierreza i popędzili za poprzedzającym ich trio.

Na pięćdziesiątym czwartym okrążeniu Nico Hülkenberg miał już tuż za sobą marka Webbera i w strefie DRS Australijczyk wyprzedził Niemca. Natomiast Kimi Räikkönen w czternastym zakręcie wyprzedził Jensona Buttona.

Na kolejnym okrążeniu Rosberg w strefie DRS wyprzedził Hülkenberga, a w barierze swoją maszynę zaparkował Paul di Resta. Cały czas widniały żółte flagi, co nie pozwalało kierowcom na korzystanie z systemu DRS w drugiej strefie.

Na jednym okrążeniu Mark Webber wyprzedził obu kierowców McLarena. Kłopoty z wyprzedzeniem Sergio Péreza miał natomiast Nico Rosberg, którego próbował wyprzedzić Lewis Hamilton, ale w pierwszym zakręcie Niemiec uporał się z Meksykaninem. Brytyjczyk natomiast był nękany przez Felipe Massę, który próbował go wyprzedzić.

Na pięćdziesiątym ósmym okrążeniu Hamilton uprał się z duetem McLarena i razem z Nico Rosbergiem zabrali się za gonienie Marka Webbera. Australijczykowi w ostatnich okrążeniach pojawiły się problemy ze skrzynią biegów.

Na przedostatnim okrążeniu Webber stracił dwie pozycje na rzecz kierowców Mercedesa. Samochód Australijczyka praktycznie w ogóle nie działał, a Sebastian Vettel w tym samym momencie kończył wyścig.

Samochód Marka Webbera zaczął się palić i do alei serwisowej zabrał go Fernando Alonso.

Wyniki: 

PNrKierowcaTeamStrataP.startowaPkt.
1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault Zwycięzca 1 25 
2 3 Fernando Alonso Ferrari +32.6 sek 7 18 
3 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault +43.9 sek 13 15 
4 9 Nico Rosberg Mercedes +51.1 sek 2 12 
5 10 Lewis Hamilton Mercedes +53.1 sek 5 10 
6 4 Felipe Massa Ferrari +63.8 sek 6
7 5 Jenson Button McLaren-Mercedes +83.3 sek 8
8 6 Sergio Pérez McLaren-Mercedes +83.8 sek 14
9 11 Nico Hülkenberg Sauber-Ferrari +84.2 sek 11
10 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes +84.6 sek 15
11 16 Pastor Maldonado Williams-Renault +88.4 sek 18  
12 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +97.8 sek 10  
13 17 Valtteri Bottas Williams-Renault + b.i. 16  
14 18 Jean-Éric Vergne STR-Ferrari + b.i. 12  
15 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault +1 okr. 4  
16 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault +1 okr. 20  
17 23 Max Chilton Marussia-Cosworth +1 okr. 22  
18 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth +1 okr. 21  
19 20 Charles Pic Caterham-Renault +1 okr. 19  
20 14 Paul di Resta Force India-Mercedes +7 okr. 17  
NU 8 Romain Grosjean Lotus-Renault +24 okr. 3  
NU 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari +38 okr. 9

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze