Porcja wiadomości z ostatnich dni

Kolejna decyzja ekipy All-Inkl, prezentacja zmodernizowanego Nissana GT-R GT3 oraz plotki na temat następcy BMW M3 GT i wspólnego projektu Renault i Caterhama – oto garść informacji z początku listopada.

Po zaskakującym oświadczeniu All-Inkl.com Münnich Motorsport, że mistrzowie sezonu 2012 FIA GT1 rezygnują ze startów w nowej FIA GT World Series i przenoszą się do WTCC – teraz okazało się, że w styczniowym 24-godzinnym wyścigu w Dubaju, Niemcy wystartują nie w Mercedesie specyfikacji GT3 – ale w pojedynczym Seacie Leon. Nie wiadomo jeszcze kto będzie walczył w 2-litrowym Leonie w kategorii A3T – bardziej zastanawiające dla fanów GT jest jednak, gdzie podziały się w planach All-Inkl.com jego dwa SLS AMG GT3. Czyżby ekipa, która po latach starań w końcu osiągnęła sukces, teraz miałaby w ogóle zrezygnować z Gran Turismo?

Na obecność w GT liczy natomiast Nissan – a konkretnie nadzorujący projektem GT-R GT3 warsztat JRM, który pod koniec listopada zaprasza potencjalnych kupców do Portimão na prezentację modelu przygotowanego na sezon 2013. Zmodernizowany, kosztujący 270 tys. funtów samochód będzie można sprawdzić przez dwa dni testów na 4,6-kilometrowym torze – Nissan liczy, że nowa wersja mającego już na koncie kilka zwycięstw samochodu pojawi się szerzej w krajowych i międzynarodowych seriach wyścigowych sezonu 2013.

Swój projekt modelu GT3 zamierza na przyszły sezon przygotować także inna Azjatycka marka – mająca siedzibę w stolicy Malezji, Kuala Lumpur, Bufori. Mało znany producent pojawiający się w pojedynczych imprezach na swoim kontynencie, w nadchodzącym sezonie chce wystawić samochód w specyfikacji GT3 w reaktywowanej serii Asian Le Mans – choć fakt, że początkowo pojazd miał pojawić się już w ten weekend w Macau GT Cup, nieco zastanawia nad możliwościami tej marki. Pożyjemy, zobaczymy…

A teraz porcja plotek – z których najciekawszą jest zastąpienie w zespole BMW Team RLL nienowych już M3 GT przez przygotowywane specjalnie do rywalizacji w USA wyścigówki na bazie modelu Z4. Niewielkie roadstery BMW, już pośród pojazdów GT3 nieco dziwiły – pojawienie się ich silniejszej wersji GTE byłoby więc naprawdę interesujące. Teoretycznie, BMW stawia obecnie na sukces w niemieckiej DTM oraz modernizację Z4 GT3 – ale czy miałoby zrezygnować z pojedynku z Corvette w ALMS?

Interesujące plotki nadchodzą także z Anglii i Francji, gdzie mówi się o wspólnym projekcie Renault i Caterhama. Przy udziale techników Renault, Caterham chce produkować w Dieppe we Francji nowy samochód sportowy – być może jednak będzie to po prostu model, który Renault wprowadziłaby na rynek pod nazwą Alpine (choć produkcję nadzorowałby Caterham). Niemal pewne byłoby natomiast, że na torach pojawiłaby się także wyścigowa wersja modelu – okaże się to jednak dopiero w roku 2014.

Na koniec niemiecki Team Felbermayr Proton, który także znalazł się w kropce po informacji Porsche o zaprzestaniu rozwoju modelu GT3 RSR (997) i skupieniu się na nowym, już z typoszeregu 991. Mówiło się, że Niemcy postanowili zmienić Porsche na Corvette – i choć to zostało już zdementowane, nadal krążą plotki o rezygnacji Felbermayra z Porsche w sezonie 2013 FIA WEC. Seria ta pozostaje na czele ich przyszłorocznych planów – wkrótce przekonamy się, co będzie ich orężem.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze