Maro Engel zdobył pole position w niedzielnym wyścigu Macau GT Cup. Niemiec pobił piątkowy rekord Edoardo Mortary, który wydawał się być nie do pokonania.
To zaskakujące – ale choć Mortara uzyskał w piątek najlepszy wynik w 6-letniej rywalizacji pojazdów GT3 w Macau – nie dał mu on jednak pole position w tegorocznym wyścigu. W sobotę, czas ten pobił nie tylko sam Włoch – ale i jeszcze dwóch innych kierowców – i to nie Mortara, ale Niemiec Maro Engel z Mercedesa ekipy Erebus okazał się być najszybszym z owej trójki. Engel jako jedyny zszedł poniżej 2:19, o ponad 0.8 sekundy bijąc wynik Mortary – trzeci czas uzyskał natomiast Alexandre Imperatori, który od Włocha był w sesji drugiej gorszy o niecałe 0.05 sekundy. Z 33 zapisanych do rywalizacji pojazdów, niemal wszystkie uzyskały czas pozwalający im na start – jedynym nieobecnym jest Pasin Lathouras, który po wczorajszym wypadku musiał pożegnać się z wyścigiem.
W drugiej części sesji, od początku widać było, iż Engel zamierza zdobyć pole position. Już w pierwszych minutach, Niemiec wyszedł na czoło tabeli wyników, przeskakując nawet Edoardo Mortarę – kolejne szybkie okrążenie przerwał mu jednak Jörg Müller, który w BMW Z4 ekipy AAI-RStrada uderzył w barierę na zakręcie Maternity. Nad torem zawisła (jedyna w tej sesji) czerwona flaga – po wznowieniu rywalizacji, Engel wcale jednak nie zwolnił. Przeciwnie – widniejąc wciąż nad Mortarą, Niemiec zadziwił kibiców, uzyskując niesamowity czas 2:18.651 – lepszy o ponad sekundę od piątkowego rekordu Mortary – a o 0.8 sekundy lepszy od wyniki Włocha z tej sesji, który to Mortara uzyskał mniej-więcej w tym samym czasie, co Niemiec. Zaskoczony kierowca Audi próbował jeszcze pobić wynik Niemca – to się mu jednak nie udało, przez co z pole position wystartuje w niedzielę Engel. Będzie to pierwszy raz od 2010 roku, gdy Mortara nie rozpocznie wyścigu z czoła stawki – tyle, że w 2010, Mortara w GT Cup nie startował...
Lepszy czas od piątkowego wyniku Mortary, w sobotę uzyskał również Alexandre Imperatori w Porsche – a poniżej 2:20 zszedł jeszcze drugi kierowca Mercedesa od Erebus, Renger van der Zande, zapewniając sobie start z drugiej linii. Po nienajlepszym występie w piątek, piąty czas w sobotę uzyskał Stefan Mücke w Aston Martinie – przez co na szóste spadł Earl Bamber, mimo uzyskania również lepszego czasu, niż piątkowy. Ogólnie, 20 najszybszych kierowców poprawiło w sobotę swoje wyniki – pierwszą dziesiątkę zamknęli więc także najlepsi zawodnicy z sobotniej rywalizacji, Jörg Müller w BMW (z czasem z trzeciego okrążenia), Danny Watts w McLarenie, Keita Sawa w Lamborghini oraz Takeshi Tsuchiya w drugim BMW od RRI-AStrada. Lider Asia GT, Zhi Cong Li, uzyskał piętnasty wynik, nieobecny w sesji pierwszej wice-lider Weng Sun Mok znalazł się tuż przed nim – a trzeci w tej klasyfikacji Frank Yu wystartuje z miejsca dziewiętnastego.
Wyścig odbędzie się w niedzielę o godzinie 2:20, między sesją rozgrzewkową a dwoma wyścigami Mistrzostw Świata WTCC.
Wyniki kwalifikacji:
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Strata | |||
1 | 36 | Maro Engel | Erebus Motorsport | 2:18.651 | ||||
2 | 1 | Edoardo Mortara | Team R8 LMS Cup | 2:19.492 | +0.841 | |||
3 | 99 | Alexandre Imperatori | Team Starchase | 2:19.523 | +0.872 | |||
4 | 63 | Render van der Zande | Erebus Motorsport | 2:19.896 | +1.245 | |||
5 | 97 | Stefan Mücke | Craft Racing AMR | 2:20.119 | +1.468 | |||
6 | 72 | Earl Bamber | LKM Racing | 2:20.766 | +2.115 | |||
7 | 92 | Jörg Müller | Team AAI-RStrada | 2:21.084 | +2.433 | |||
8 | 23 | Danny Watts | United Autosports | 2:21.699 | +3.048 | |||
9 | 3 | Keita Sawa | LKM Racing | 2:22.144 | +3.493 | |||
10 | 91 | Takeshi Tsuchiya | Team AAI-RStrada | 2:22.159 | +3.508 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.