Kolejne testy Hyundaia i20 R5 na asfalcie

Hyundai Motorsport kontynuuje testy na asfalcie. Podczas gdy Hayden Paddon walczył o zwycięstwo w Rajdzie Argentyny, załoga testowa Kevin Abbring/Sebastian Marshall rozwijała Hyundaia i20 R5 na włoskich asfaltach w dniach 21-23 kwietnia.

To już kolejne w tym roku testy dla Hyundaia. Poprzednie odbyły się pod koniec stycznia i w drugiej połowie lutego, a następne – w połowie marca, wszystkie na południu Francji (dwa ostatnie dni marcowych testów zespół spędził na asfaltowych drogach, dobierając różne ustawienia dotyczące zawieszenia i hamulców). W ciągu czterech dni marcowych testów Hyundai oceniał ulepszony układ chłodzenia, przeprojektowany zderzak i maskę oraz poprawiony silnik 1.6 turbo. Unowocześniony silnik jest jedną z wielu poprawek, które mają zostać dokonane przez homologacją samochodu tego lata.

Tym razem Hyundai przeniósł się do Włoch, gdzie na ciasnych i szybkich drogach na południe od Turynu mógł ocenić potencjał samochodu na asfaltowej nawierzchni. Zespół testowy skupiał się na rozwoju skrzyni biegów i systemu hamowania. Załodze testowej udało się pokonać ponad 900 kilometrów podczas trzech dni testowych. Zróżnicowany charakter dróg pomógł Hyundaiowi rozwijać wszechstronne pięciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów.

Łączna suma przejechanych kilometrów podczas każdego dnia testowego, zbliżona do dystansu przejeżdżanego w czasie rajdu WRC była ważnym krokiem w pracach nad autem wobec planowanej na lato homologacji.

Menadżer ds. Programu Klienckiego Hyundai Motorsport, Andrea Adamo:

„Przejechanie ponad 900 kilometrów w ciągu trzech dni jest bardzo dobrym znakiem na tym etapie rozwoju Hyundaia i20 R5 Nowej Generacji. Oznacza to że nasz samochód działa niezawodnie, na co czekają nasi klienci. W budowaniu samochodu, który będzie rywalizował w rundach na całym świecie ważne jest to, aby testować na różnych typach nawierzchni. Po jazdach na szutrze i szybkim asfalcie we Francji, testy we Włoszech pozwoliły nam na dwa różne rodzaje działań. Odbyliśmy ważne prace na systemem hamowania oraz kontynuowaliśmy rozwój skrzyni biegów. Przed nami napięty kalendarz, z jeszcze większą ilością testów, które poprzedzą homologację auta w lecie tego roku i wypuszczenie go na rynek”.

Zespół testowy pozostanie we Włoszech w celu odbycia kolejnych testów na szutrowej i asfaltowej nawierzchni. Poza pracami nad nowym samochodem załoga testowa Abbring/Marshall wystartuje w Rajdzie Portugalii w zespole Hyundai Mobis World Rally Team.

Źródło: Informacja prasowa Hyundai Motorsport

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze